Tα SUV έχουν μπει για τα καλά πλέον στη ζωή μας. Και ολοένα και περισσότερο και τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Skoda, θέλοντας να «παντρέψει» τις δύο πιο… trendy τάσεις της σύγχρονης αυτοκινητικής πραγματικότητας, βάζει πλώρη για την παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού SUV μοντέλου της, το οποίο θα είναι έτοιμο να μπει στην παραγωγή το αργότερο έως το 2020. Μια πρώτη γεύση των προθέσεων των Τσέχων αναμένεται να δούμε με πάσα επισημότητα σε λίγες μέρες από σήμερα, όταν η Skoda θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το νέο Vision E, ένα αυτοκίνητο που «φωτογραφίζει» συγχρόνως και τα σχεδιαστικά χνάρια που αναμένεται να ακολουθήσει ένα ακόμα SUV της: του Skoda Kodiaq Coupe.
Το νέο Skoda Vision E που σας παρουσιάζουμε λίγες μόλις ώρες πριν ανοίξουν και επίσημα οι πύλες της Έκθεσης της Σαγκάης, βασίζεται στη γνώριμη πλατφόρμα ΜΕΒ του Ομίλου VW, στην οποία δομείται επίσης το ID Concept. Σύμφωνα με πληροφορίες που δεν έχουν ακόμα διασταυρωθεί, η Skoda αναμένεται να φέρει στην παραγωγή το εν λόγω πρωτότυπο με την ονομασία Aratan, την οποία οι Τσέχοι κατοχύρωσαν και επίσημα πριν λίγες μέρες.
Ο «value for money» αντίλογος της Skoda απέναντι στο «ακριβό» Tesla X θα έχει μήκος 4,65 μ., πλάτος 1,92 μ., ύψος 1,55 μ. και μεταξόνιο 2,85 μ., διαστάσεις πολύ κοντά σε εκείνες του Kodiaq. Παρά το γεγονός ότι το πρωτότυπο θα διαθέτει στο εσωτερικό του μια διάταξη με τέσσερις θέσεις, βέβαιο είναι πως στο μοντέλο παραγωγής θα προστεθεί μια ακόμα, για ευνόητους ασφαλώς λόγους.
«Το Vision E δείχνει την εξέλιξη της σχεδιαστικής γλώσσας της εταιρείας μας για τα προσεχή χρόνια. Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας Skoda αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας, Bernhard Maier.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Skoda, έως το 2025 η γκάμα θα περιλαμβάνει τέσσερα «φουλ» ηλεκτρικά μοντέλα σε διάφορες κατηγορίες. Επιπρόσθετα, για… ζέσταμα, η εταιρεία αναμένεται να φέρει στο φως έως το 2019 την plug-in υβριδική έκδοση του Superb.
Την κίνηση στο Vision E αναμένεται να προσφέρουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα. Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, η συνδυαστική ισχύς τους θα φτάνει τους 306 ίππους, τιμή που εξασφαλίζει στο Vision E τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά στην αυτονομία, η Skoda υπόσχεται πως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου θα διασφαλίζουν ότι με μια πλήρη φόρτισή τους θα μπορεί κανείς να διανύσει μια απόσταση μήκους 500 χλμ.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το πρωτότυπο θα είναι εφοδιασμένο και με σύστημα πιλοτικής οδήγησης επιπέδου 3. Χάρη σε αυτό, θα μπορεί να γίνει αυτόνομη διαχείριση του οχήματος σε διασταυρώσεις, στο εθνικό δίκτυο, ενώ την ίδια στιγμή το αυτοκίνητο θα μπορεί από μόνο του να βρει μια ελεύθερη θέση στάθμευσης, στην οποία θα μπορεί αυτοβούλως να παρκάρει._X.A.