Η Hyundai μπαίνει δυναμικά με το νέο Kona στην κατηγορία των μικρών SUV μοντέλων με ένα αυτοκίνητο που είναι άξιο προσοχής όχι μόνο για το σχεδιασμό του.
Αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια της κορεάτικης εταιρείας σε μια από τις πιο αναπτυσσόμενες σε δημοτικότητα κατηγορίες της παγκόσμιας αγοράς. Και σίγουρα, αξίζει της προσοχής όλων καλούμενη να αντιπαρατεθεί με «ισχυρά» ονόματα του είδους, όπως είναι για παράδειγμα το Nissan Juke, το Honda HR-V, το Renault Captur και γιατί όχι το Jeep Renegade. Με το νέο Kona αλλά και με το επερχόμενο Stonic, η κορεάτικη εταιρεία στοχεύει πρωτίστως στην Ευρώπη προσδοκώντας έως τα τέλη του 2021 να καταστεί η Νο1 σε πωλήσεις ασιατική εταιρεία στο σύνολο των επιμέρους αγορών της γηραιάς ηπείρου. Αρχικά, το εμπορικό του λανσάρισμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην εγχώρια αγορά, ενώ από το φθινόπωρο τα πρώτα Kona αναμένονται να πατήσουν το πόδι τους τόσο στις ΗΠΑ όσο φυσικά και στην Ευρώπη.
Με το όνομά του να παραπέμπει στην ομώνυμη παραλιακή περιοχή που βρίσκεται στο νησί της Χαβάης, το Hyundai Kona προτάσσει ένα σύγχρονο και «φρέσκο» σχεδιαστικό προσωπείο. Σήμα κατατεθέν αποτελούν τα λεπτά φώτα ημέρας τεχνολογίας LED που είναι τοποθετημένα πιο ψηλά από τα… κυρίως, αναφορά που σίγουρα θυμίζει Juke, η τραπεζοειδούς σχήματος μάσκα (Cascading Grile, την αποκαλεί η Hyundai), αλλά και ο «στενός» διαμήκης αεραγωγός πάνω από την τελευταία, που νοητά ενώνει τα άνω φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, εξίσου εντυπωσιακά είναι τα πλαστικά προστατευτικά των τροχών, καθώς και τα πίσω φώτα δύο επιπέδων.
Το νέο Hyundai Kona έχει μήκος 4.165 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ. και ύψος 1.550 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,6 μ. Σε σχέση με το Nissan Juke, επομένως, είναι πιο κοντό και χαμηλό, όμως πιο φαρδύ κατά 35 χλστ., αλλά και με μεγαλύτερο κατά 70 χλστ. μεταξόνιο. Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η απόσταση (170 χλστ.) του αμαξώματος από το έδαφος, στοιχείο που εξασφαλίζει στο νέο Kona «πραγματικό SUV χαρακτήρα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στις δηλώσεις τους οι ιθύνοντες της κορεάτικης εταιρείας.
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές θέλησαν να προσδώσουν μια premium -τηρουμένων των αναλογιών- εικόνα εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή όσο το δυνατόν καλύτερους χώρους για τους επιβάτες τους. Ο «αέρας» για τα κεφάλια των εμπρός και πίσω επιβατών αγγίζει αντίστοιχα τα 1.005 και 964 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 361 έως και 1.143 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των διαιρούμενων πίσω καθισμάτων. Από εκεί και πέρα, άξια προσοχής είναι η οθόνη αφής των 5, 7 ή 8 ιντσών, το σύστημα διασύνδεσης Display Audio που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο του κορεάτη κατασκευαστή τα «παρών» δίνει και σύστημα ψηφιακής προβολής των βασικών ενδείξεων στο ταμπλό (head-up display). Σε ότι αφορά στα καθιερωμένα πλέον συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, το νέο Hyundai Kona εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με τα Forward Collision Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), High Beam Assist (HBA), Driver Attention Warning (DAW), Blind Spot Collision Warning (BCW) και Rear Cross-Traffic Collison Warning (RCCW).
Το νέο Kona θα διατίθεται τόσο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις όσο και σε τετρακίνητες, με τις πρώτες να εφοδιάζονται με ημιάκαμπτο πίσω άξονα και τις δεύτερες με μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Εμπρός και στις δύο περιπτώσεις υιοθετούνται τα «κλασσικά» γόνατα Μακφέρσον. Σε ότι αφορά στα κινητήρια σύνολα, η Hyundai προσφέρει σε πρώτη φάση δύο υπερτροφοδοτούμενες βενζινοκινητήρες. Ο πρώτος είναι 3κύλινδρος, έχει χωρητικότητα 1,0 λίτρου και «πάει πακέτο» με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ο δεύτερος 1,6 λίτρα σε συνδυασμό με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η ισχύς των 120 ίππων αλλά και η ροπή των 172 Nm του «μικρού» T-GDI κινητήρα εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 12 δλ. εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 181 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά τον 1.600άρη -4κύλινδρος, επίσης με τούρμπο- η απόδοσή του έχει οριστεί στους 177 ίππους και η ροπή στα 265 Nm, τιμές που εξασφαλίζουν τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα και «0-100» σε μόλις 7,7 δλ. Από εκεί και πέρα, μέσα στο 2018 στη γκάμα του νέου Kona θα ενταχθεί και ένας πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων, ο οποίος θα αποδίδει περί τους 115 ίππου στα προσθιοκίνητα μοντέλα της οικογένειας και κοντά στους 136 ίππους στα τετρακίνητα.
Αξίζει να προσθέσουμε πως όπως αποκάλυψαν οι ιθύνοντες της Hyundai, το νέο Kona θα παρουσιαστεί και σε ηλεκτροκίνητη έκδοση με αυτονομία άνω των 380 χλμ. κάποια στιγμή μέσα στο 2018. Τέλος, έως το 2020 οι Κορεάτες αναμένται να εντάξουν στη γκάμα του δύο ακόμα SUV μοντέλα, ένα μικρότερο του Kona, το οποίο θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της εταιρείας στις αναδυόμενες αγορές της υφηλίου και ένα «μεγάλο» που θα τοποθετηθεί πάνω από τα Tucson και Santa Fe._X.A.