Πρόκειται για την προαναγγελία του πρώτου υβριδικού SUV μοντέλου της Honda στην Ευρώπη. Και, συνάμα, μια πρώτη γεύση του σχεδιαστικά ανανεωμένου CR-V, που πλέον, αποτελεί το πρώτο ευρωπαϊκό νέο μοντέλο του Ιάπωνα κατασκευαστή που στέλνει στο πυρ το εξώτερον τους κινητήρες ντίζελ.
Το νέο CR-V Hybrid Prototype σηματοδοτεί την πρώτη αποκάλυψη του νέου ιαπωνικού SUV σε Ευρωπαϊκό Σαλόνι Αυτοκινήτου και συγκεκριμένα σε αυτό που θα ανοίξει επίσημα τις πύλες του την επόμενη κιόλας βδομάδα στην πόλη της Φρανκφούρτης. Το νέο CR-V, διατηρώντας εν πολλοίς τη γνώριμη σιλουέτα του παρελθόντος, υιοθετεί στην ανανεωμένη του γενιά μια σχεδίαση με πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά. Φαρδύτερο, ψηλότερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, το Hybrid Prototype του νέου CR-V ξεχωρίζει για τους τονισμένους θόλους των τροχών, τις λεπτότερες κολώνες Α, τις πιο έντονες ακμές στο καπό, καθώς φυσικά και για το ανανεωμένο παρουσιαστικό του, στο οποίο δεσπόζουν τα νέα φώτα.
Το σύστημα δύο+ενός κινητήριων μονάδων i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) του CR-V Hybrid Prototype περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα, έναν 2λιτρο i-VTEC 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και ελκτικής ισχύος, αλλά και έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια. Το υβριδικό σύστημα δε χρειάζεται συμβατικό κιβώτιο και αντί αυτού εξοπλίζεται με μία μόνο σχέση που δημιουργεί άμεση σύνδεση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων, επιτρέποντας ομαλή μεταφορά ροπής στο σύστημα.
Το σύστημα i-MMD καθορίζει τη χρήση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας με τον πιο αποδοτικό τρόπο, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ο οδηγός να επιλέγει μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης, EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive.
Στο EV Drive, ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια αποκλειστικά από τις μπαταρίες, προσφέροντας οδήγηση μηδενικών ρύπων. Στο Hybrid Drive, ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, που με τη σειρά του τροφοδοτεί με ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα. Στο πρόγραμμα αυτό, η περίσσεια ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα επιστρέφει μέσω της γεννήτριας για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Στο Engine Drive, οι τροχοί κινούνται απευθείας από τον βενζινοκινητήρα, με μία «on-demand» στιγμιαία αύξηση μέγιστης ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα.
Στις περισσότερες περιπτώσεις οδήγησης στην πόλη, το όχημα θα κινείται μεταξύ των προγραμμάτων Hybrid Drive και EV Drive για βέλτιστη απόδοση. Το Engine Drive ενεργοποιείται, ανάλογα με τις ανάγκες, για πιο «ζωηρή» επιτάχυνση και αποδοτική οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανανεωμένο CR-V (ΜΥ2018) θα διατίθεται και με τον γνώριμο 1.500άρη VTEC τούρμπο βενζινοκινητήρα της Honda, ο οποίος θα συνδυάζεται είτε με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με ένα τύπου CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις μετάδοσης.
Όπως ανακοινώθηκε, το νέο CR-V δεν θα διατεθεί στις ευρωπαϊκές αγορές με κινητήρα ντίζελ. Στις σχετικές δηλώσεις τους, οι ιθύνοντες της Honda, αναφέρουν τα εξής:
«Οι δραστηριότητες των τμημάτων έρευνας και εξέλιξης και οι επενδύσεις αυτών στην περίπτωση της Honda δεν θα κατευθύνονται στα ντίζελ αλλά στην ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο δείγμα γραφής είναι το νέο CR-V».
Και συμπληρώνουν:
«Από εδώ και στο εξής, όλα τα νέα μοντέλα της Honda που θα λανσάρονται στην Ευρώπη θα διαθέτουν τεχνολογία με ηλεκτροκινητήρα».
Αυτό κι αν είναι είδηση._Χ.Α.