Χωρίς παρμπρίζ και σε μόλις 250 αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμη αυτή η ριζοσπαστική Mercedes-AMG PureSpeed που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα και επίσημα.
Την είχαμε δει για πρώτη φορά τον Μάιο με την μορφή πρωτότυπου να κάνει την εμφάνισή της στο GP του Μονακό. Σήμερα, κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της σε μορφή παραγωγής, αλλά εξαιρετικά περιορισμένης, αφού θα είναι διαθέσιμη σε μόλις 250 αυτοκίνητα.
Πρόκειται για την Mercedes-AMG PureSpeed, ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που εντάσσεται στη νέα σειρά της Mercedes με την ονομασία Mythos. Είναι δίχως άλλο, ένα ριζοσπαστικό μοντέλο, με δύο θέσεις, χωρίς παρμπρίζ και σαφείς αναφορές στην αγωνιστική ιστορία της γερμανικής φίρμας, που κατασκευάστηκε για να προσφέρει οδηγική απόλαυση.
Σχεδιαστικά ακολουθεί την speedster φιλοσοφία, που συνδυάζει τη χαμηλή σιλουέτα, με το μακρύ καπό και το πολύ χαμηλό εμπρός μέρος. Παραπέμπει σε Mercedes-AMG One, με μια μεγάλη εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος να συνοδεύεται από τα γράμματα AMG, καθώς και το μεγάλο αστέρι, σήμα της γερμανικής φίρμας, που είναι τοποθετημένο πιο πάνω, εμπρός από το καπό, που είναι βελτιωμένο σε επίπεδο αεροδυναμικής.
Τα άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα που συναντάμε χαμηλά στον προφυλακτήρα, έχουν σχεδιαστεί ώστε να κατευθύνουν τον αέρα μακριά από οδηγό και συνοδηγό και να περιορίζουν τις αναταράξεις. Οι βελτιώσεις σε επίπεδο αεροδυναμικής συνεχίζονται και στο πίσω μέρος, με την ανασχεδιασμένη πόρτα του χώρου αποσκευών, αλλά και το diffuser. Όλα με γνώμονα τη νέα προσέγγιση, που έχει ως πρωταγωνιστή την απουσία της οροφής.
Η Mercedes-AMG PureSpeed πατάει σε τροχούς ειδικής σχεδίασης, 21 ιντσών. Συνδυάζονται με ελαστικά 275/35 εμπρός και 30/30 πίσω.
Η αεροτομή στο πίσω μέρος είναι αναδιπλούμενη και αποτελεί μέρος των ενεργών βοηθημάτων που διαθέτει το αυτοκίνητο. Η θέση της αλλάζει ανάλογα με την ταχύτητα, ενώ «διαβάζει» και τις πλευρικές επιταχύνσεις, όπως και την ταχύτητα του τιμονιού, έχοντας ως στόχο να βελτιώσει τη σταθερότητα.
Ενεργό είναι και το εμπρός στοιχείο στον προφυλακτήρα, το οποίο εκτείνεται σε μήκος 40 χλστ. και με ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα. Σε αυτή την περίπτωση διαχειρίζεται τον αέρα έτσι ώστε να προσφέρει καλύτερη επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο, «τραβώντας» το προς τα κάτω. Από την άλλη υπάρχει δυνατότητα ανύψωσης του εμπρός μέρους, έτσι ώστε το χαμηλό αυτοκίνητο να κερδίζει την απόσταση που του λείπει, για να ξεπερνάει εμπόδια με χαμηλές ταχύτητες.
Κάτω από το μακρύ καπό του φωλιάζει ένας 4λιτρος V8 biturbo κινητήρας με απόδοση 585 ίππων και 800 Nm ροπής. Έτσι, η PureSpeed επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 315 χλμ./ώρα. Όλα αυτά φυσικά συνοδεύονται με εκρηκτικό χαρακτηριστικό ήχο του V8 της AMG, που περνάει αφιλτράριστος κατευθείαν στα αυτιά των τυχερών ιδιοκτητών της.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων συνεργάζεται με έναν συμπλέκτη υγρού τύπου, στέλνοντας τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς. Για την πέδηση φροντίζει ένα σύστημα που αποτελείται από κεραμικούς δίσκους, με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονη πίσω, που είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα και έχουν το λογότυπο AMG.
Μια μπάρα που διατρέχει το αμάξωμα κατά το διαμήκη άξονα και είναι τοποθετημένη πάνω από την καμπίνα φροντίζει για την ασφάλεια των επιβαινόντων. Επιπλέον, υπάρχουν και δύο μπάρες πίσω από τα προσκέφαλα των καθισμάτων, που συμβάλουν επίσης με τη σειρά τους στην ασφάλεια σε περίπτωση ανατροπής του αυτοκινήτου.
Δυο κράνη βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος συνοδεύουν το αυτοκίνητο. Διαθέτουν ενδοεπικοινωνία, προκειμένου να μπορούν να συνομιλήσουν οδηγός και συνοδηγός. Επιπλέον, σε αυτά μπορούν να συνδεθούν και τα smartphone, επιτρέποντας έτσι την αναπαραγωγή μουσικής, αλλά και την απάντηση τηλεφωνικών κλήσεων, μέσω των ηχείων του κράνους.
Στο εσωτερικό συνδυάζονται το λευκό με το κόκκινο χρώμα. Τα καθίσματα είναι σπορ, αλλά διαθέτουν και κλιματισμό. Τα ανθρακονήματα βρίσκουν εφαρμογή σε πολλά σημεία της καμπίνας, για μείωση του βάρους. Από την άλλη έχει διατηρηθεί η ποιότητα και η πολυτέλεια που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Mercedes. Ενδεικτικά, ξεχωρίζει το ρολόι της IWC που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη συγκεκριμένη έκδοση.