X
Κόσμος

Αυτή είναι η πρώτη υβριδική Porsche 911

Η Porsche 911 ανανανεώνεται και ύστερα από 61 χρόνια επιτυχημένου βίου το πιο εμβληματικό ίσως όνομα της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας μπαίνει και αυτό στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με άρμα τη νέα Carrera GTS.

Η Porsche 911 γυρίζει σήμερα μία σημαντική σελίδα στην 61χρονη ιστορία της ενστερνιζόμενη και αυτή το εξηλεκτρισμένο δόγμα της σύγχρονης αυτοκίνησης. Και για να το πραγματοποιήσει με το πλέον… ανώδυνο τρόπο φιλοξενεί πλέον στην έκδοση Carrera GTS ένα ολοκαίνουργιο υβριδικό σύστημα κίνησης, που δεν φορτίζεται από εξωτερική πηγή αλλά είναι εκεί προκειμένου να ενισχύσει έτι περαιτέρω τις επιδόσεις της – και να μειώσει ταυτόχρονα τις εκπομπές ρύπων.

«Αναπτύξαμε και δοκιμάσαμε μια μεγάλη ποικιλία λύσεων για να καταλήξουμε στο υβριδικό σύστημα που θα ταίριαζε τέλεια στην 911. Το αποτέλεσμα ταιριάζει στο συνολικό concept της 911 και βελτιώνει σημαντικά την απόδοσή της», δηλώνουν εμφατικά οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας.

Το υβριδικό σύστημα T-Hybrid της Porsche, το οποίο… φοράει η νέα 911 Carrera GTS και αντλεί έμπνευση από εκείνο της αγωνιστικής 919 Hybrid, έχει -πριν από οτιδήποτε άλλο- στην καρδιά του έναν νέο θερμικό κινητήρα που διαθέτει έναν επίσης νέο υπερσυμπιεστή καυσαερίων (eTurbo) που ελέγχεται ηλεκτρικά και φέρει την υπογραφή της BorgWarner. Ο ενσωματωμένος σε αυτόν ηλεκτροκινητήρας, που είναι τοποθετημένος μεταξύ του συμπιεστή και των πτερυγίων της τουρμπίνας, βάζει ακαριαία στο παιχνίδι τον στροβιλοσυμπιεστή. Την ίδια στιγμή, δεν διαθέτει waste-gate ενώ λειτουργεί και ως γεννήτρια, παράγοντας έως και 11 kW (15 ίππους) ηλεκτρικής ισχύος. Με αυτή τη λύση, ο μπόξερ κινητήρες των 3,6 πλέον λίτρων δύναται να διαθέτει έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων, αντί των προηγούμενων δύο, γεγονός που εξασφαλίζει μια πιο δυναμική παροχή ισχύος.

Επίσης, το σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνει και έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ενσωματωμένο στο νέο, πιο ισχυρό «διπλόδισκο» κιβώτιο 8 σχέσεων (PDK). Ακόμη και στο ρελαντί, ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτεί τον κινητήρα μπόξερ με επιπλέον ροπή που φτάνει έως και τα 150 Nm και παρέχει επιπλέον ισχύ έως και 40 kW, δηλαδή σχεδόν 54 ίππους. Δυνατότητα κίνησης αμιγώς με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα δεν υπάρχει. Σε κάθε περίπτωση, η Porsche συνδυάζει όλα τα παραπάνω με μια συμπαγή μπαταρία υψηλής τάσης, η οποία έχει το μέγεθος και το βάρος μιας συμβατικής 12βολτης (σ,σ,: βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το εμπρός καπό), αν και έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύει έως και 1,9 kWh ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργώντας με τάση 400V – αυτή η μπαταρία δεν καταργεί τη παραδοσιακή 12βολτη.

Την ίδια στιγμή, το σύστημα υψηλής τάσης επιτρέπει στον συμπιεστή του συστήματος κλιματισμού να κινείται ηλεκτρικά και ως αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιείται ιμάντας, καθιστώντας τον κινητήρα πολύ πιο συμπαγή σε μέγεθος – σημειώστε ότι το ύψος του είναι μειωμένο κατά 110 χλστ.. Αυτό δημιουργεί χώρο πάνω από τη μονάδα ισχύος για το inverter, τον μετατροπέα DC-DC και τον εναλλάκτη. Χάρη στη διάμετρο των 97 χλστ. και τη διαδρομή των 81 χλστ., ο «επίπεδος» κινητήρας της υβριδικής 911 Carrera GTS έχει πλέον χωρητικότητα 3,6 λίτρων.

Ακόμη και χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση, ο κινητήρας μπόξερ αποδίδει 357 kW (485 ίππους) και 570 Nm ροπής. Συνολικά, η ισχύς του συστήματος κίνησης είναι 398 kW (541 ίπποι) και 610 Nm. Η αύξηση της ισχύος σε σχέση με πριν ανέρχεται σε 45 kW (61 ίππους). Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση του συνολικού βάρους δεν ξεπερνά τα μόλις 50 κιλά (σ.σ.: τα 27 από αυτά αποδίδονται στην μπαταρία) , με το συνολικό βάρος της υβριδικής παραλλαγής να μην ξεπερνά τα 1.595 κιλά.

Η ανάρτηση της 911 Carrera GTS έχει επίσης αναθεωρηθεί εκτενώς. Για πρώτη φορά, διατίθεται στάνταρ σύστημα τετραδιεύθυνσης. Την ίδια στιγμή, η Porsche έχει ενσωματώσει το σύστημα των ενεργών αντιστρεπτικών δοκών Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) στο σύστημα υψηλής τάσης. Αυτό επιτρέπει τη χρήση ενός ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος ελέγχου, το οποίο κάνει το σύστημα ακόμα πιο ευέλικτο και ακριβές. Η σπορ ανάρτηση διαθέτει μεταβαλλόμενη απόσβεση (PASM), ενώ το ύψος της είναι μειωμένο κατά 10 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη GTS.

H 911 Carrera GTS, η οποία μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,0 δευτερόλεπτα «πιάνοντας» σε τελική τα 312 χλμ./ώρα (σ.σ.: η υβριδική 911 με την διακριτική ονομασία Carrera GTS διατίθεται σε Coupe και Cabriolet εκδόσεις, με τετρακίνηση ή κίνηση στους πίσω τροχούς, καθώς και με Targa αμάξωμα αποκλειστικά με κίνηση στους πίσω τροχούς), πατά σε ζάντες 21 ιντσών με πλάτος 11,5 ίντσες και ελαστικά 315/30 ZR 21 στο πίσω μέρος, στάνταρ. Μπροστά συναντάμε ελαστικά 245/35 ZR 20 σε ζάντες 20 ιντσών με πλάτος 8,5 ιντσών.

Σχεδιαστικά, η υβριδική 911 Carrera GTS ξεχωρίζει για τα πέντε κατακόρυφα διατεταγμένα ενεργά πτερύγια στο εμπρός μέρος, συν ένα ακόμα… κρυφό πτερύγιο σε κάθε πλευρά. Για πρώτη φορά σε 911, αυτά συμπληρώνονται από διαχύτες στο κάτω μέρος του αμαξώματος, οι οποίοι ελέγχονται μαζί με τα πτερύγια. Αυτά τα στοιχεία έχουν την ικανότητα να κατευθύνουν τη ροή του αέρα ανάλογα με τις ανάγκες: έτσι, όταν οι απαιτήσεις ισχύος είναι ελάχιστες, τα κλειστά πτερύγια βελτιστοποιούν την αεροδυναμική, ενώ όταν η ζήτηση για περισσότερα… άλογα είναι υψηλή, τα πτερύγια κατευθύνουν μεγάλες ποσότητες αέρα στα ψυγεία του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, και για πρώτη φορά στην μακρόχρονη ιστορία της, η 911, συμπεριλαμβανομένης της Carrera GTS, διαθέτει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η κυρτή οθόνη των 12,6 ιντσών προσφέρει έως και επτά διαφορετικές προβολές, συμπεριλαμβανομένης της Classic, η οποία αντλεί έμπνευση από την παραδοσιακή διάταξη του πίνακα οργάνων των παλαιότερων «911» όπου το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο.

Επίσης, το σύστημα Porsche Communication Management (PCM) εξακολουθεί να λειτουργεί μέσω της κεντρικής οθόνης υψηλής ανάλυσης των 10,9 ιντσών. Ωστόσο, η δυνατότητα προσαρμογής των drive modes και η λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Επίσης, η νέα 911 διαθέτει νέα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας, με έναν κωδικό QR να απλοποιεί σημαντικά τη διαδικασία σύνδεσης στο PCM με το Porsche ID.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!