Σήμερα, σε μια ταυτόχρονη τριπλή διαδικτυακή πρεμιέρα που πραγματοποιήθηκε σε Γερμανία, Κίνα και Καναδά, η Porsche αποκάλυψε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της: την Taycan.
Πριν λίγες μόλις ημέρες η Porsche είχε ανακοινώσει πως η νέα και αμιγώς ηλεκτροκίνητη Taycan είναι το ταχύτερο 4θυρο EV στον πλανήτη στην πίστα του Nubrburgring, ενώ λίγο νωρίτερα οι Γερμανοί πληροφορούσαν το φιλοθεάμον κοινό για τα «κατορθώματα» του πρώτου ηλεκτροκίνητου μοντέλου στην ιστορία της μάρκας τόσο στο 24ώρο τεστ αντοχής στο οποίο υπεβλήθη στην πίστα του Nardo, όσο και σ’ ένα ασυνήθιστο Sprint Challenge 26 επιταχύνσεων από στάση έως τα 200 χλμ./ώρα, το οποίο πραγματοποιήθηκε σε ένα αεροδρόμιο στην πόλη Lahr, στο Baden της Γερμανίας.
Πριν δύο μόλις 24ώρα, οι Γερμανοί από το Zuffenhausen μας αποκάλυψαν στο τελευταίο teaser τους ένα ακόμα… ανδραγάθημα της νέας και αμιγώς ηλεκτροκίνητης Taycan, η οποία πραγματοποίησε στο κατάστρωμα του USS Hornet ένα ακόμα σπριντ επιταχύνοντας από στάση έως τα πρώτα 145 χλμ./ώρα και «πίσω» σε κατάσταση πλήρους ακινησίας, σε χρόνο οριακά μεγαλύτερο των 10 δλ.
Όλα αυτά όμως αποτελούν πλέον παρελθόν καθώς το πρώτο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Porsche, είναι και επίσημα πλέον μαζί μας. Σχεδιαστικά αλλά και δομικά, το μεγάλο ατού του 4θυρου EV σπορ μοντέλου της Porsche, το οποίο βασίζεται σε μια «εξειδικευμένη» ηλεκτρική πλατφόρμα, είναι το χαμηλό κέντρο βάρους και η ιδανική κατανομή του (49/51 εμπρός/πίσω). Μα, πάνω απ’ όλα, η αεροδυναμική του απόδοση, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει ως αφετηρία – ανάλογα την έκδοση – την εντυπωσιακή τιμή 0,22.
Όπως είναι άμεσα διακριτό από την πρώτη κιόλας ματιά, σημείο αναφοράς στην καμπίνα αποτελούν οι… οθόνες, που συνολικά φτάνουν σε αριθμό τις τέσσερις. Εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού υπάρχει ο «αιωρούμενος» ψηφιακός πίνακας οργάνων των 16,8 ιντσών, ο οποίος διακρίνεται για τον κυρτό και αρκούντως μινιμαλιστικό σχεδιασμό του άνω μέρους του.
Ο οδηγός της νέας Taycan έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικές απεικονίσεις του τελευταίου. Στην Classic προβάλλονται οι παραδοσιακές στα μοντέλα της Porsche στρογγυλές ενδείξεις, με το πάλαι ποτέ κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο να έχει δώσει τη θέση του σε έναν «μετρητή ηλεκτρικής ισχύος». Στη λειτουργία Map, ο τελευταίος αντικαθίσταται από την απεικόνιση του χάρτη, ενώ στο Full Map Mode οι ενδείξεις του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης καταλαμβάνουν το σύνολο του διαθέσιμου πλάτους της οθόνης. Τέλος, στο Pure Mode ο οδηγός μπορεί να δει τις απαραίτητες για τις περιστάσεις ενδείξεις, όπως είναι για παράδειγμα ταχύμετρο.
Ειδικά για την ηλεκτροκίνητη Taycan, η Porsche προσφέρει στους αγοραστές του αυτοκινήτου τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο πηδάλια, με το πιο σπορτίφ σε σχεδιασμό να κοσμείται από ένα μπουτόν μέσω του οποίου υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Διαβάστε επίσης: Στα μουσικά… ενδότερα της νέας Porsche Taycan
Στα δεξιά του πίνακα οργάνων υπάρχει ακόμα μία οθόνη, με διαγώνιο 10,9 ίντσες, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τις λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης, τη μουσική, αλλά και όλες τις παραμέτρους συνδεσιμότητας. Ακόμα πιο δεξιά, ακριβώς εμπρός από το οπτικό πεδίου του συνοδηγού, προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης μιας τρίτης οθόνης, με ίδια ακριβώς διάμετρο, η οποία επιτρέπει στον εκ δεξιών φιλοξενούμενο να ρυθμίσει τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης κ.α.
Η τελευταία οθόνη διαμέτρου 8,4 ιντσών βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Αξίζει να σημειωθεί πως, παρά την «κυριαρχία» των ψηφιακών οθονών, το εσωτερικό της νέας Taycan κοσμείται, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλες της κατασκευές από το Zuffenhausen, από ένα κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό ρολόι.
Σύμφωνα με την Porsche, ο δυνητικός αγοραστής της νέας Taycan θα έχει τη δυνατότητα να εξατομικεύσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου ανάλογα με τα προσωπικά του γούστα, ενώ εκ των ουκ άνευ σε επίπεδο τεχνολογίας είναι και οι over-the-air αναβαθμίσεις των λογισμικών συστημάτων, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τον βασικό εμπορικό αντίπαλο του γερμανικού EV: το Tesla Model S.
Η νέα Porsche Taycan θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις Turbo και Turbo S που τροφοδοτούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες – σε αγαστή συνεργασία με ένα κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων που βρίσκεται στον πίσω άξονα – οι οποίοι αποδίδουν στην κορυφαία εκδοχή του μοντέλου μέγιστη ισχύ 761 ίππων και ροπή 1.005 Nm σε λειτουργία overboost και σε συνδυασμό με Launch Control. Οι τιμές αυτές εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 2,8 και 9,8 δλ., αντίστοιχα, καθώς και τελική ταχύτητα της τάξης των 260 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως σε… νορμάλ συνθήκες, η μέγιστη ισχύς στην Turbo S δεν υπερβαίνει τους 625 ίππους. Τέλος, στην έκδοση Turbo, η μέγιστη απόδοση των ηλεκτροκινητήρων φτάνει τους 680 ίππους σε λειτουργία overboost και η «φυσιολογική» στους 625 ίππους, με την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται εδώ σε 3,2 και 10,6 δλ.
Η νέα Porsche Taycan εφοδιάζεται σε όλες τις περιπτώσεις με μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αποθηκευτική ικανότητα 93,4 kWh, η οποία εξασφαλίζει σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP αυτονομία από 381 εώς και 450 χλμ. με μια φόρτιση στην Turbo και έως 412 χλμ. στην Turbo S. Επί του προκειμένου, η Taycan εξοπλίζεται με ένα σύστημα φόρτισης στα 800 V, γεγονός που της επιτρέπει να φορτίζεται σε δίκτυο έως και 270 kW. Σε αυτή ακριβώς την περίπτωση, η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να γεμίσει με ενέργεια που είναι ικανή να προσφέρει 100 χλμ. αυτονομίας σε χρόνο μόλις 5 λεπτών. Στο ίδιο δίκτυο, για τη φόρτιση έως κα το 80% της μέγιστης δυναμικής της μπαταρίας απαιτούνται, σύμφωνα με την Porsche, μόνο 22 λεπτά._X.A.