X
Κόσμος

Αυτή είναι η νέα Porsche 911 GT3

Η νέα Porsche 911 GT3 είναι και μάλιστα σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με απόδοση 510 ίππων. Και φυσικά με ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρίς ίχνος εξηλεκτρισμού.

Μην περιμένετε τρανταχτές οπτικές αλλαγές, καθώς η νέα Porsche 911 GT3 είναι εδώ για την ουσία. Όπως και οι προηγούμενες 911 GT3 εδώ και 25 χρόνια.

Διαθέσιμη στην «κλασσική» έκδοση, καθώς πλέον και σε μια πιο ήπια σε οπτικό επίπεδο που εφοδιάζεται με το πακέτο Touring, η νέα 911 GT3 διαθέτει μια… ακονισμένη σχεδίαση εμπρός και πίσω, καθώς και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική. Και στις δύο παραλλαγές, ο εμπρός διαχύτης με το ανανεωμένο περίγραμμα, το νέο σχήμα του χείλους του σπόιλερ και τα τροποποιημένα πτερύγια στο κάτω μέρος του αμαξώματος αυξάνουν την κάθετη δύναμη και βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα.

Οι επανασχεδιασμένοι προβολείς Matrix LED, διαθέσιμοι στη νέα 911 GT3 με προαιρετικό λευκό δακτύλιο, συνδυάζουν όλες τις λειτουργίες φωτισμού των φώτων των υπολοίπων «911» και εξαλείφουν την ανάγκη για πρόσθετα φώτα στον εμπρός προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, ο διαχύτης, οι εισαγωγές αέρα και το πίσω καπάκι του κινητήρα έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ την ίδια ώρα η πίσω αεροτομή έχει δεχθεί την… περιποίηση των ανθρώπων της Porsche διαθέτοντας νέα γωνία στα πλαϊνά της τμήματα.

Στα μηχανικά μέρη και δη στην ανάρτηση, η Porsche χρησιμοποιεί ειδικά εξελιγμένους με γνώμονα την αεροδυναμική υστερούντες βραχίονες με προφίλ σταγόνας στον εμπρός άξονα της νέας 911 GT3, ο οποίος αποτελείται από διπλά ψαλίδια. Αυτοί οι βραχίονες αυξάνουν την κάθετη δύναμη στους θόλους των τροχών στις υψηλές ταχύτητες και βελτιώνουν την ψύξη των φρένων. Για να διασφαλιστεί ότι η ισορροπία της κάθετης δύναμης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα διατηρείται ακόμη και στις έντονες επιβραδύνσεις στις υψηλές ταχύτητες, οι μηχανικοί της έχουν καταφέρει να μειώσουν το κινήσεις του αμαξώματος κατά τον διαμήκη άξονα. Για αυτό τον λόγο, στη νέα 911 GT3, η εμπρός σφαιρική άρθρωση του κάτω υστερούντος βραχίονα έχει τοποθετηθεί χαμηλότερα στον εμπρός άξονα.

Σύμφωνα με την Porsche, η νέα 911 GT3 έχει δανειστεί τις παραπάνω τροποποιήσεις από την τρέχουσα 911 GT3 RS. Από εκεί και πέρα, διαθέτει στάνταρ σπορ ελαστικά με διαστάσεις 255/35 ZR 20 και 315/30 ZR 21 εμπρός και πίσω, με βελτιωμένη πρόσφυση στο βρεγμένο. Προαιρετικά, διατίθενται ελαστικά πίστας πιστοποιημένα και για χρήση σε δρόμο.

Για πρώτη φορά, το δημοφιλές πακέτο Touring θα είναι διαθέσιμο και για τη νέα 911 GT3. Σε σχέση με την «κλασσική» 911 GT3, η έκδοση με τον εν λόγω πακέτο δεν διαθέτει την σταθερή πίσω πτέρυγα διατηρώντας έτσι τη διαχρονικά κομψή γραμμή των «911». Για την περίσταση, την απαιτούμενη αεροδυναμική ισορροπία εξασφαλίζει εδώ μια πίσω αεροτομή που εκτείνεται όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, σε συνδυασμό με τη διάσημη πτέρυγα Gurney και μια προσαρμοσμένη σχεδίαση πτερυγίων στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Την ίδια στιγμή, το εσωτερικό ξεχωρίζει για τις δερμάτινες επενδύσεις υψηλής ποιότητας.

Η μείωση του βάρους τέθηκε και στη νέα 911 GT3 στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Έτσι, μια νέα ζάντα αλουμινίου σε ασημί χρώμα μειώνει τη μη αναρτώμενη μάζα κατά περισσότερο από 1,5 κιλό ανά τροχό σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Προαιρετικά, διατίθενται ζάντες μαγνησίου σε συνδυασμό με το πακέτα Weissach ή και Leichtbau, εξοικονομώντας για την περίσταση 9 κιλά. Επίσης, μία νέα ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου 40 Ah μειώνει το βάρος κατά 3 κιλά. Στην πιο ελαφριά διαμόρφωσή της, η νέα 911 GT3 ζυγίζει μόλις 1.420 κιλά.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4,0 λίτρων της νέας 911 GT3 διαθέτει δύο φίλτρα σωματιδίων και τέσσερις καταλυτικούς μετατροπείς. Από εκεί και πέρα, οι κυλινδροκεφαλές έχουν ανασχεδιαστεί, ενώ οι εκκεντροφόροι της τρέχουσας 911 GT3 RS έρχονται να προσφέρουν ακόμη πιο δυναμική απόδοση στις υψηλές στροφές. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται μεμονωμένες βαλβίδες γκαζιού βελτιστοποιημένης ροής και νέοι ψύκτες λαδιού. Ο κινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 510 ίππους εξασφαλίζοντας μια σχέση κιλών/ίπποι που αγγίζει την τιμή 2,8 στην ελαφρύτερη διαμόρφωση του οχήματος.

Επιπλέον, τόσο το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) όσο και το 6τάχυτο μηχανικό έχουν πλέον τελική σχέση μετάδοσης που είναι 8% μικρότερη από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλου. Και οι δύο επιλογές κιβωτίου ταχυτήτων είναι διαθέσιμες τόσο για την 911 GT3 όσο και για την 911 GT3 με το πακέτο Touring. Σύμφωνα με την Porsche, η νέα 911 GT3 επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα με το κιβώτιο PDK επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 311 χλμ./ώρα (χειροκίνητο κιβώτιο: 3,9 δλ., 313 χλμ./ώρα).

Για τη νέα 911 GT3, διατίθεται προαιρετικά ένα νέο ελαφρύ σπορ μπάκετ κάθισμα με αναδιπλούμενη πλάτη και κέλυφος από CFRP. Το κάθισμα είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο αερόσακο θώρακα, ηλεκτρική ρύθμιση ύψους και χειροκίνητη κατά τον διαμήκη. Την ίδια στιγμή, ένα μέρος της επένδυσης του προσκέφαλου μπορεί να αφαιρεθεί βελτιώνοντας την εργονομία για τους οδηγούς που φορούν κράνος κατά τη χρήση του οχήματος στην πίστα. Η λειτουργία αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος, η οποία ενεργοποιείται μηχανικά, επιτρέπει την πρόσβαση στο προαιρετικό σύστημα πίσω καθισμάτων που προσφέρεται για πρώτη φορά στην 911 GT3 με το πακέτο Touring. Εναλλακτικά, διατίθενται τα καθίσματα Adaptive Sports Seats Plus με ηλεκτρική ρύθμιση 18 κατευθύνσεων.

Συνολικά, το κόκπιτ στη νέα 911 GT3 βασίζεται σε εκείνο των σημερινών «911». Σε αντίθεση με τις 911 Carrera, στη νέα 911 GT3 ο κινητήρας, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να περιστρέφεται έως και τις 9.000 σ.α.λ., δεν ξεκινά πατώντας το σχετικό μπουτόν, αλλά εξακολουθεί να παίρνει… μπρός μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη.

Η Porsche προσφέρει διάφορα πακέτα εξοπλισμού για τη νέα 911 GT3. Με το πακέτο Weissach -διαθέσιμο για πρώτη φορά- η 911 GT3 μπορεί να διαμορφωθεί ακόμη πιο ξεχωριστά για χρήση σε πίστα. Η αντιστρεπτική ράβδος, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένη εδώ από CFRP, όπως και η οροφή, οι πλαϊνές πλάκες της πίσω πτέρυγας, το άνω κέλυφος του εξωτερικού καθρέφτη και τα πτερύγια στην εμπρός περιοχή του αμαξώματος. Πρόσθετες επενδύσεις δέρματος βελτιώνουν την εμφάνιση στο εσωτερικό, ενώ για πρώτη φορά το άνω τμήμα του ταμπλό της 911 GT3 καλύπτεται με αντιθαμβωτικό Racetex. Επίσης, οι εσωτερικές χειρολαβές των θυρών είναι κατασκευασμένες από CFRP.

Για την 911 GT3 με το πακέτο Touring, η Porsche προσφέρει το… πακέτο Leichtbau. Εδώ, η οροφή είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ οι σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου και τα ελαφριά πάνελ των θυρών αποτελούν επίσης μέρος του «ελαφριού» πακέτο. Σε συνδυασμό με το στάνταρ χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, η Porsche εγκαθιστά έναν κοντύτερο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που προέρχεται από την 911 S/T.

Για τη νέα 911 GT3 που διαθέτει την σταθερή πίσω αεροτομή, το πακέτο Clubsport το οποίο ενδείκνυται για χρήση στην πίστα, διατίθεται χωρίς επιπλέον χρέωση. Περιλαμβάνει ένα βιδωτό ατσάλινο roll-cage στο πίσω μέρος, ζώνη 6 σημείων για τον οδηγό και πυροσβεστήρα χειρός, σε συνδυασμό με τα αναγκαία πλην όμως προαιρετικά ελαφριά σπορ μπάκετ καθίσματα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!