Η δεύτερη γενιά της BMW M2 είναι και επίσημα εδώ. Με πίσω κίνηση, χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων με 460 ίππους.
Η νέα BMW M2 δεύτερης γενιάς αποκαλύφθηκε σήμερα αποτελώντας, όπως όλα δείχνουν, την τελευταία μη εξηλεκτρισμένη δημιουργία του M Division που φέτος γιορτάζει μισό αιώνα ζωής. Για την περίσταση, η πιο… μικρή Μ γυρίζει επιδεικτικά τις πλάτες στο δόγμα της ηλεκτροκίνησης και μέσα από «παραδοσιακές» επιλογές και λύσεις, ποντάρει στην εύνοια των απανταχού οπαδών των απόλυτων επιδόσεων – και φυσικά της πίσω κίνησης.
Σε αντίθεση με την πρώτη γενιά, η νέα M2 βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα. Που για την περίσταση δεν είναι άλλη από την Cluster Architecture του BMW Group, την οποία συναντάμε ακόμα και σε πολύ… μεγάλα μοντέλα της BMW, όπως είναι για παράδειγμα η Σειρά 8 αλλά και η νέα Χ7.
Η επιλογή αυτή, πέρα από τα προφανή οφέλη που προσφέρει σε επίπεδο ενσωμάτωσης τεχνολογιών και λύσεων από τις Μ3 και Μ4, έχει αρνητικό αντίκτυπο στον τομέα του βάρους. Ως εκ τούτου, όπως αποκαλύπτουν οι δημιουργοί της νέας Μ2, το νέο σπορ κουπέ μοντέλο ζυγίζει κάπου… ανάμεσα στα 1.575 κιλά της σημερινής Μ2 CS και στα 1.725 κιλά της σύγχρονης Μ4.
Διαθέτοντας ένα αμάξωμαμε μεταξόνιο μόλις κατά 110 χλστ. μικρότερο από εκείνο της Μ4 και συνολικό μήκος «συρρικνωμένο» σε σχέση με την τελευταία κατά 214 χλστ., η νέα Μ2 φιλοξενεί κάτω από τις μεταλλικές της επιφάνειες το σύνολο σχεδόν των μηχανικών μερών της τελευταίας. Συμπεριλαμβανομένου ασφαλώς του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 3,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει εδώ μέγιστη ισχύ 460 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. (+90 ίππους σε σχέση με την προκάτοχο της) και μέγιστη ροπή 550 Nm, η οποία παράγεται μεταξύ 2.650 σ.α.λ. και 5.870 σ.α.λ. (σ.σ.: το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι 7.200 σ.α.λ.).
Το σύστημα διεύθυνσης, το ενεργό μπλοκέ διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα (με ποσοστό εμπλοκής έως και 100% εφόσον κριθεί αναγκαίο), αλλά και το ESP έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις σε σχέση με εκείνα της Μ4 προκειμένου η απόδοσή τους να συνάδει με τα νέα… μεγέθη.
Όπως επιβεβαίωσαν σήμερα οι ιθύνοντες της BMW M, η νέα Μ2 θα διατίθεται με δύο επιλογές όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων: για τους πιο παραδοσιακούς προσφέρεται ως έξτρα ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων με Gear Shift Assistant που εξασφαλίσει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα στις στροφές, ενώ για τους… υπόλοιπους θα προσφέρεται ως στάνταρ επιλογή ένα 8τάχυτο αυτόματο της οικογένειας M Steptronic, με Driveligic και paddles πίσω από το τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα με εξαπίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω προέρχονται… αυτούσια από τη μεγαλύτερη Μ4.
Η νέα BMW M2 ολοκληρώνει το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,1 δλ. με το 8τάχυτο M Steptronic κιβώτιο και σε 4,3 δλ. όταν ο 6κύλινδρος συνδυάζεται με το χειροκίνητο 6άρι. Για το «0-200», η BMW ανακοινώνει χρόνο 13,5 δλ. και 14,3 δλ. αντίστοιχα, η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα και στις δύο περιπτώσεις και μπορεί να «απελευθερωθεί» στα 285 χλμ./ώρα με την παραγγελία του προαιρετικού πακέτου M Driver’s Package.
Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης M Traction Control είναι στάνταρ, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 10 διαφορετικά στάδια παρεμβατικότητας, συμπεριλαμβανομένης ασφαλώς της λειτουργίας «off». Στάνταρ είναι επίσης και οι ζάντες των 19 και 20 ιντσών, που προαιρετικά μπορούν να συνδυαστούν με ελαστικά για χρήση σε πίστα.
Η νέα BMW M2 και η ήδη καταξιωμένη Μ4 μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική και στην ανάρτηση. Ωστόσο, για τις ανάγκες της «μικρής» Μ2, τα εμπρός ελατήρια διαθέτουν πιο σκληρή ρύθμιση, για περισσότερη ακρίβεια στο turn-in, ενώ τα πίσω πιο ήπιο set-up, για περισσότερο «ανάλαφρη» αίσθηση στην κορυφή των στροφών. Το «παρών» στην αποκλειστικά πισωκίνητη νέα Μ2 δίνουν και τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Μ4, με διαφορετικές και εδώ ρυθμίσεις.
Στο εσωτερικό η BMW M2…
… υιοθετεί στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα του Βαυαρού κατασκευαστή. Όπως το BMW Curved Display, που απαρτίζεται από δύο οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών. Από εκεί και πέρα, τους επιβάτες των εμπρός θέσεων υποδέχονται τα στάνταρ σπορ καθίσματα, τα οποία είναι ειδικά και φέρουν επένδυση Sensatec/Alcantara. Τα καθίσματα M Sport με ενσωματωμένα προσκέφαλα και διάτρητη επένδυση από δέρμα Vernasca /Sensatec διατίθενται προαιρετικά, όπως και τα μπάκετ M Carbon που χρησιμοποιούν πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία της έδρας και της πλάτης μειώνοντας το βάρος του οχήματος κατά περίπου 10,8 κιλά.
Το παγκόσμιο εμπορικό λανσάρισμα της νέας BMW M2 θα ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2023. Θα κατασκευάζεται δε, μαζί με τη νέα BMW Σειρά 2 Coupé, στο εργοστάσιο του BMW Group στο San Luis Potosí, στο Μεξικό.