top icon
Κόσμος

Αυτή είναι η Aston Martin Valhalla των 1.079 ίππων

Με 1.079 ίππους, τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν πανίσχυρο V8 της Mercedes-AMG και αεροδυναμική από την F1, η έκδοση παραγωγής της πολυδιαφημισμένης Aston Martin Valhalla είναι και επίσημα εδώ.

Από την πρώτη επίσημη παρουσίαση του πρωτοτύπου RB-003 της Aston Martin έως και τη… σημερινή τελική εκδοχή της Valhalla έχουν περισσότερα από πεντέμισι χρόνια. Ωστόσο, η αναμονή σίγουρα άξιζε τον κόπο.

Συνεχίζοντας την παράδοση των V-cars των Βρετανών από το Milton Caynes – όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις Vantage, Virage, Vanquish και Valkyrie – που αντλούν το όνομά τους από τη σκανδιναβική μυθολογία, η τελική έκδοση της Valhalla δεν τροφοδοτείται από τον πολυδιαφημισμένο V6 της Aston Martin αλλά από τον 4λιτρο V8 της Mercedes-AMG. Με δύο υπερσυμπιεστές και όριο περιστροφής της 7.200 σ.α.λ., η μονάδα αυτή τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (χωρίς όπισθεν) αποδίδοντας 828 ίππους.

Aston Martin Valhalla

Επιπλέον ισχύ προσφέρουν τρεις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι προσθέτουν επιπλέον 251 ίππους. Όπως και στην Ferrari SF90, η Valhalla χρησιμοποιεί μόνο τους δύο εμπρός ηλεκτροκινητήρες της για να κινεί σε λειτουργία EV τους αντίστοιχους τροχούς – και αυτό για σχεδόν 14 χιλιόμετρα και σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η ηλεκτρική ισχύς των δύο αυτών κατανέμεται και στους δύο άξονες, συμπληρώνοντας ανάλογα με τις απαιτήσεις τηναπόδοση του flat-plane V8 κινητήρα. Ο τρίτος ηλεκτροκινητήρας εδράζεται «μέσα» στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Aston Martin Valhalla

Συνδυαστικά, αυτό το plug-in υβριδικό πακέτο – που δεν υποστηρίζεται από μηχανική σύνδεση ανάμεσα στους δύο άξονες – αποδίδει 1.079 ίππους σε συνδυασμό με 1.100 Nm που εκτοξεύουν την Valhalla από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 2,5 δλ. Η τελική δε ταχύτητα ανέρχεται σε 350 χλμ./ώρα.

Aston Martin Valhalla

Η Valhalla είναι «χτισμένη» γύρω από ένα carbon μονοκόκ ζυγίζοντας (χωρίς υγρά) όχι περισσότερο από 1.655 κιβλά. Ιδιαίτερη έμφαση έχει επίσης δοθεί στην αεροδυναμική, συμπεριλαμβανομένων των καναλιών βεντούρι κάτω από το αμάξωμα, του ενεργού εμπρός splitter, του συστήματος DRS και της πίσω πτέρυγας, τα οποία είναι εμπνευσμένα την F1 και την Valkyrie. Σύμφωνα με την Aston Martin, η Valhalla παράγει έως και 600 κιλά κάθετης δύναμης από τα 240 έως και τα 350 χλμ./ώρα.

Aston Martin Valhalla

Τα φρένα του αυτοκινήτου αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους 410 και 390 χλστ. και 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες, ενώ η ανάρτηση που υιοθετείται είναι τύπου pushrod εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αποσβεστήρες και ελατήρια τοποθετημένα εσωτερικά για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας.

Aston Martin Valhalla

Σχεδιαστικά, η Valhalla έχει τον τρόπο να κλέβει την παράσταση, χωρίς ωστόσο να υιοθετούνται «υπερβολικά» αεροδυναμικά στοιχεία. Οι πόρτες-φτερά γλάρου δίνουν το «παρών», καθώς και πολλά ακόμα εντυπωσιακά στοιχεία, όπως η εισαγωγή αέρα στην οροφή, οι διπλές απολήξεις του γερμανικού V8 και άλλα. Στην καμπίνα δε, τα πάντα εστιάζουν στον οδηγό μέσα από μια λιτή, πλην όμως εντυπωσιακή σχεδιαστική προσέγγιση.

Aston Martin Valhalla

Όπως ανακοινώθηκε. η παραγωγή της νέας Valhalla θα ξεκινήσει και επίσημα στο δεύτερο τρίμηνο του 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βρετανική εταιρεία δεν πρόκειται να κατασκευάσει περισσότερα από 999 αντίτυπα της Valhalla, με κάθε ένα κοστίζει με βάσει τις τρέχουσες ισοτιμίες κάτι παραπάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Aston Martin Valhalla

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Aston Martin Valhalla
  • Aston Martin Valhalla
  • Aston Martin Valhalla
  • Aston Martin Valhalla
  • Aston Martin Valhalla
  • Aston Martin Valhalla
  • Aston Martin Valhalla
  • Aston Martin Valhalla
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ