Ανάμεσα στις εταιρείες που σύντομα θα κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη είναι οι BYD, η Chery, η MG και η Dongfeng.
Γιατί άραγε οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν διακαώς να δημιουργήσουν τα δικά τους εργοστάσια μέσα στη γεωγραφική περιφέρεια της Ευρώπης;
Ο λόγος δεν είναι άλλος από την προσπάθειά τους να αποφύγουν την ενδεχόμενη αύξηση των εισαγωγικών δασμών – που τώρα ορίζονται στο 10% – τους οποίους εξετάζει να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως… τιμωρία στα κινεζικής κατασκευής οχήματα ως απάντηση στις επιδοτήσεις που έχει προσφέρει σε αυτές το Πεκίνο.
Έτσι, κατασκευαστές όπως οι BYD, Chery, Dongfeng, Leapmotοr και MG έχουν ήδη εκπονήσει σχέδια να κατασκευάσουν στο εγγύς μέλλον τα δικά τους εργοστάσια εντός Ευρώπης.
Η BYD στοχεύει να ξεκινήσει την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία πριν από το 2026 προκειμένου ο Κινέζος κατασκευαστής να επιτύχει τον στόχο της να «πιάσει» μερίδιο 5% επί των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων που θα μπορούσε να διπλασιαστεί σε 300.000.
Διαβάστε επίσης: Η Ευρώπη φεύγει, η Κίνα έρχεται
Η Chery είπε ότι θα παράγει αυτοκίνητα για λογαριασμό της ομογάλακτης Omoda στο πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει φέτος. Η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει 150.000 οχήματα ετησίως έως το 2029 έχοντας δημιουργήσει μια κοινοπραξία με την ισπανική εταιρεία EV Motors. Η Chery αναφέρεται επίσης ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για να ανοίξει ένα δεύτερο εργοστάσιο στη χώρα.
Η Dongfeng, με τη σειρά της, βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για να εγκαινιάσει ένα εργοστάσιο για την κατασκευή περισσότερων από 100.000 οχημάτων ετησίως.
Η Leapmotor, η οποία ανήκει κατά 21% στη Stellantis, εξετάζει επιλογές για να κατασκευάσει τα αυτοκίνητά της σε ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της δεύτερης. Η παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου T03 της Leapmotor θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας. Η Stellantis εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να κατασκευάζει έως και 150.000 ηλεκτρικά μοντέλα της Leapmotor σε ετήσια βάση στο εργοστάσιό της στο Mirafiori του Τορίνο.
Η MG –μέλος του ομίλου SAIC – έχει δηλώσει ότι θα λάβει απόφαση για την παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια και θα επιλέξει μια τοποθεσία με βάση το κόστος ενέργειας και εργασίας. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η μεγαλύτερη αγορά της MG στην Ευρώπη, φαντάζει ως η επικρατέστερη επιλογή. Η SAIC έχει στην κατοχή της μέρος του εργοστασίου στο Longbridge, που ανήκε προηγουμένως στην MG Rover. Αξίζει να σημειωθεί ότι η MG είναι η κορυφαία σε πωλήσεις κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.