Η κοινή χρήση του αυτοκινήτου (car-sharing) αυξάνει την ποιότητα της αστικής ζωής, μειώνοντας τη συμφόρηση και τη ρύπανση στις μεγάλες πόλεις.
Η τάση του carsharing που εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο παρατηρείται κυρίως σε περιοχές με υψηλή αστικοποίηση, καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να επωφεληθούν από λύσεις αστικής κινητικότητας, ωθώντας το carsharing στις πρώτες επιλογές. Στην Ολλανδία υπήρχαν μόνο 14.000 κοινόχρηστα αυτοκίνητα, αλλά ο αριθμός αυτός εκτοξεύτηκε σε 87.825 αυτοκίνητα το 2021, ενώ ο αριθμός των car-sharingers θα φτάσει τους 971.000. Σύμφωνα με έκθεση του ολλανδικού Υπουργείου Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων, η σταθερή ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στην ταχεία ανάπτυξη των υπηρεσιών από καταναλωτή σε καταναλωτή (C2C). Σύμφωνα με την έκθεση, ένα κοινόχρηστο αυτοκίνητο αντικαθιστά τέσσερα έως οκτώ ιδιωτικά αυτοκίνητα και ο χώρος που εξοικονομείται από ένα κοινόχρηστο αυτοκίνητο είναι περίπου 36-38m2, μειώνοντας το κόστος των εγκαταστάσεων στάθμευσης και την έλλειψη χώρου στις αστικές περιοχές.
Παρόμοια με την έρευνα στις Κάτω Χώρες, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ (UC Berkeley) παρακολούθησε εκατοντάδες συνδρομητές του City CarShare στο Σαν Φρανσίσκο επί 18 μήνες. Στο διάστημα αυτό, η μέση εξοικονόμηση της διανυόμενης απόστασης φαίνεται να είναι 20.900 χλμ., 2.725 λίτρα βενζίνης και 9.072 κιλά CO2. Επιπλέον, σχεδόν το ένα τρίτο των συνδρομητών πούλησαν ένα ή περισσότερα από τα αυτοκίνητά τους και τα δύο τρίτα εγκατέλειψαν την αγορά ενός επιπλέον αυτοκινήτου.
Tο car-sharing έχει ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον, ιδίως στην Ευρώπη, όπου ο όγκος της αγοράς αναμένεται να φθάσει τα 4 έως 5 δισ. ευρώ έως το 2030. Με την αύξηση των τιμών των καυσίμων και της ενέργειας να πιέζει το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) τόσο για τις μηχανές εσωτερικής καύσης (ICE) όσο και για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), o κλάδος της κοινής χρήσης αυτοκινήτων πρέπει να εργαστεί σκληρά για να προσφέρει καινοτομία και ευελιξία στις λύσεις του.