Ανακαλύπτουμε όλες τις λεπτομέρειες της νέας ναυαρχίδας της smart .
To Ευρωπαϊκό παρακλάδι της Smart εμπλουτίζει την γκάμα του που αποτελείται πλέον μόνο από ηλεκτρικά SUV, αποκτώντας μία αντάξια κορωνίδα. Με τα #1 και #3 να τοποθετούνται στις κατηγορίες B και C αντίστοιχα, το #5 έρχεται να πλασαριστεί στην βάση της μεγαλύτερης κατηγορίας, δίνοντας μια νέα διάσταση στη γκάμα της smart, καθώς θα προσφέρει και αξιοσημείωτες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Η δήλωση του Dirk Adelmann, Διευθύνωντος Σύμβούλου της smart Europe, είναι ενδεικτική των βλέψεων. «Είμαστε περήφανοι που λανσάρουμε το smart #5 ως το πρώτο μας μεσαίου μεγέθους οικογενειακό SUV στην Ευρώπη, βασισμένο σε μια προηγμένη πλατφόρμα 800 Volt για ανώτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα. Ως το πιο ευέλικτο μοντέλο μας μέχρι σήμερα, το smart #5 συνδυάζει αυτονομία, χρηστικότητα και τεχνολογία ανθεκτική στο μέλλον. Αυτό το ορόσημο, που συμπίπτει με την πέμπτη επέτειο της smart Europe, αναδεικνύει την καινοτομία και την τεχνογνωσία της διεθνούς μας ομάδας.»
To διαφορετικό look του smart #5
Το smart #5 ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Love, Pure, Unexpected», συνδυάζοντας την κομψότητα με τη σύγχρονη αισθητική. Αν και υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία με τα άλλα μοντέλα της γκάμας, όπως τα καμπυλόγραμμα τελειώματα στις άκρες του αμαξώματος, η πανοραμική οροφή τύπου halo, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο με αναδυόμενες χειρολαβές και οι κοντοί πρόβολοι, εντούτοις το #5 ξεχωρίζει με ένα σημαντικά διαφορετικό παρουσιαστικό.
Καταρχήν είναι η πιο όρθια σιλουέτα του που καθορίζεται από τις παχιές κάθετες πίσω κολώνες, ενώ έναν άλλο χαρακτήρα δίνουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν ουσιαστικά το ίδιο σχήμα εμπρός και πίσω. Οι προβολείς στα άκρα, ενώνονται με μία λεπτή φωτιζόμενη μπάρα, στην οποία εφάπτονται τέσσερις μικρές οβάλ φωτιζόμενες επιφάνειες, ενώ χαμηλότερα στους προφυλακτήρες βρίσκονται οι μεγάλες εισαγωγές με ένα χαρακτηριστικό διάτρητο κάλυμμα.
Την εικόνα συμπληρώνουν οι δίχρωμοι παραλληλόγραμμοι καθρέφτες και ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία ανάλογα με την έκδοση, όπως τα αιωρούμενα καλύμματα των τροχών με το λογότυπο της smart στο κέντρο που παραμένει σε σταθερή όρθια θέση κατά την οδήγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση Summit μπορεί να εξοπλιστεί με διάφορα περιπετειώδη αξεσουάρ, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ηλεκτρικό κοτσαδόρο και μία μεγάλη σχάρα οροφής, στην οποία δίνεται πρόσβαση από μία πλαϊνή σκάλα (!).
Όσον αφορά τις διαστάσεις του νέου smart #5, έχει μήκος 4.705 χλστ., πλάτος 1.920 χλστ. και ύψος 1.705 χλστ. Το τεράστιο μεταξόνιο των 2.900 χλστ. υπόσχεται εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό του, με τον χώρο αποσκευών να ξεκινάει από τα 630 λίτρα, φθάνοντας έως και τα 1.530 λίτρα (τιμές πάντως που αναφέρονται στην μέγιστη χωρητικότητα μέχρι την οροφή) με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Ενδεικτικά στοιχεία της ευρυχωρίας του και της πρακτικότητας του, είναι οι 34 αποθηκευτικοί χώροι μικροαντικειμένων στην καμπίνα, ενώ υπάρχει και ένας επιπλέον χώρος72 λίτρων (47 λτ. στις τετρακίνητες εκδόσεις). Επιπλέον, μια πρίζα αντάπτορας με δυνατότητα V2L τάσης 230 Volt, επιτρέπει στους χρήστες να φορτίζουν διάφορες ηλεκτρικές συσκευές.
Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που φέρνει το νέο smart #5 σε σχέση με τα μικρότερα αδελφάκια του βρίσκεται στο μακρόστενο ταμπλό (το οποίο για πρώτη φορά σε ένα smart δέχεται επένδυση από ξύλο), όπου κυριαρχούν οι δίδυμες οθόνες (μία μόνο στις αρχικές εκδόσεις) 13 ιντσών OLED του συστήματος πολυμέσων. Επίσης, μια ακόμα ψηφιακή οθόνη 10,3 ιντσών στα αριστερά, μαζί με ένα (έξτρα) head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 25,6 ιντσών, όπου όλα ελέγχονται από το τελευταίας γενιάς chipset AMD V2000.
Ο υπερσύγχρονος φωνητικός βοηθός με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης, σε συνδυασμό με το νέο avatar Snow Lion, παρέχει καθοδήγηση και δυνατότητα χειρισμού πολλών λειτουργιών του οχήματος χωρίς τη χρήση χεριών. Επιπλέον, το λειτουργικό σύστημα smart OS 2.0 προσφέρει βελτιστοποιημένη πλοήγηση για ηλεκτρικά οχήματα και ένα νέο video center, που επιτρέπει τo streaming μέσα στο όχημα, χάρη στο hardware 3D της Unreal.
Τα εμπρός καθίσματα έχουν δυνατότητα ανάκλησης 121 μοιρών (δημιουργώντας μάζι με τα ανακλινόμενα πίσω καθίσματα ένα σχεδόν διπλό κρεβάτι) και είναι επενδεδυμένα με δέρμα, έχοντας αερόσακους κεφαλής πλευρικούς αερόσακους κουρτίνας τύπου V, αερόσακους στο προσκέφαλο και ζώνες ασφαλείας ενσωματωμένες στα καθίσματα.
Τα πίσω καθίσματα είναι θερμαινόμενα, με δυνατότητα ρύθμισης πλάτης, ηλεκτρικό αλεξήλιο και φώτα ανάγνωσης LED. Την ατμόσφαιρα του εσωτερικού διαμορφώνουν ο φωτισμός 256 χρωμάτων, αλλά και ένα πολύ προηγμένο ηχοσύστημα με 20 ηχεία (το κεντρικό που βρίσκεται στο ταμπλό αναδύεται και συγχρονίζεται με τον επιλεγμένο φωτισμό).
Πλούσια γκάμα εκδόσεων
Το smart #5 πατάει και αυτό στην πλατφόρμα SEA2 της Geely, αξιοποιώντας τεχνολογία 800V, με δυνατότητα ταχείας φόρτισης 4C (με ισχύ έως 400 kW), απαιτώντας μόλις 18 λεπτά της ώρας για φόρτιση από 10% έως 80%.
Με πέντε διαφορετικές γραμμές μοντέλων διαθέσιμες – και μια πρόσθετη έκδοση υψηλών επιδόσεων που φέρει την ονομασία Brabus και θα κάνει ντεμπούτο αργότερα – η smart ακολουθεί την ίδια πρακτική προσφέρει στους Ευρωπαίους πελάτες της μια μεγάλη γκάμα επιλογών.
Η πρώτη έκδοση (Pro) είναι εξοπλισμένη με μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) 76 kWh, παρέχοντας αυτονομία 465 χλμ., ενώ τροφοδοτείται από ένα μοτέρ 363 ίππων, με ροπή 373 Nm., που χαρίζει στο όχημα των 2,2 τόνων επιτάχυνση για τα 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ.
Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις φορούν μία μεγαλύτερη μπαταρία NCM χωρητικότητας 100 kWh, με τις Pro+ και Premium να τροφοδοτούνται από ένα μοτέρ 363 ίππων, που χαρίζει επιτάχυνση 6,3 δλ. Οι τετρακίνητες εκδόσεις Pulse και Summit, κινούνται από δύο μοτέρ συνολικής ισχύος 587 ίππων, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση 4,9 δλ., τελική ταχύτητα 200 χλμ., ενώ η αυτονομία τους διαμορφώνεται στα 540 χλμ.
Στα offroar χαρακτηριστικά του smart #5 συμπεριλαμβάνεται η απόσταση των 197 χλστ. από το έδαφος, ενώ επιπλέον διαθέτει προγράμματα οδήγησης που προσαρμόζουν το όχημα καλύτερα στις απαιτήσεις του οδηγού, αλλά και τις συνθήκες στο δρόμο ή εκτός. Πιο αναλυτικά υπάρχουν τα: Adaptive, Sand, Snow, Mud και Rock, με το πρώτο να προσαρμόζεται από τον οδηγό, το δεύτερο να είναι για σαθρά εδάφη, το τρίτο για χιόνι και το τέταρτο για λάσπη και πέτρες.
Στην Ελλάδα αναμένεται το καλοκαίρι του 2025, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες μαζί θα έρθουν οι εκδόσεις Summit και Brabus (σε λίγες ημέρες θα μπορέσουμε να σας δώσουμε αναλυτικές πληροφορίες γύρω από τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά αυτής της «καυτής» έκδοσης)._Σ.Τ.