Η Kia… κατεβαίνει κατηγορία στα ηλεκτρικά φέρνοντας στο προσκήνιο σήμερα το νέο EV3, ένα συμπαγές SUV με μεγάλους χώρους, αρκούντως τολμηρή σχεδίαση και αξιοπρόσεκτες επιδόσεις στον τομέα της αυτονομίας. Το «συναντάμε» για πρώτη φορά δια ζώσης στη Φρανκφούρτη και ευπειθώς αναφέρουμε.
Η Kia συνεχίζει ακάθεκτη την προϊοντική της επέλαση στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύοντας προς τα κάτω πλέον την σχετική της φαρέτρα με ένα ακόμα EV, το οποίο έρχεται να πλαισιώσει τα μεγαλύτερα και πολυβραβευμένα EV6 και EV9.
Αναμφίβολα τολμηρό σε αισθητική, με έντονες ακμές να ρέουν στο πλάι, γεωμετρικές επιφάνειες να κυριαρχούν τόσο εμπρός όσο και πίσω και εξαιρετική για τα δεδομένα του είδους αεροδυναμική απόδοση (Cd:0,269), το νέο EV3 έχει τον τρόπο να διαφέρει «απέναντι» σε γνώριμους για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ανταγωνιστές (όπως τα VW ID.3, Cupra Born και Renault Megane E-Tech), χάρη σε μια ακόμα επιτυχημένη υλοποίηση της σχεδιαστικής γλώσσας «Opposites United» της Kia την οποία υπογράφει με ολοένα και περισσότερη μαεστρία o Karim Habib (φωτ.).
Στο εμπρός μέρος του καινοτόμου σε σχεδίαση EV3, οι κάθετοι προβολείς βρίσκονται εγκατεστημένοι στα άκρα μιας απέριττης και ιδιαίτερα «καθαρής» επιφάνειας ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους του οχήματος. Ευφυές όσο και εξίσου χαρισματικό είναι και το πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου, με την μακριά, κεκλιμένη και αρκούντως κομψή γραμμή της οροφής να καταλήγει στην πόρτα του χώρου αποσκευών που παραπέμπει σε hatchback. Αρκούντως φουτουριστική είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος, όπου η φωτιστική υπογραφή αντικατοπτρίζει εκείνη στο εμπρός μέρος. Ακόμα πιο επιθετική, χωρίς όμως να διαφοροποιείται επί της ουσίας, είναι η έκδοση GT-Line
Από πλευράς… αντικειμενικού μεγέθους, το νέο EV3 όχι μόνο δείχνει αλλά και είναι αρκετά «συμπαγές», με μήκος μόλις 4,3 μ. αλλά αναλογικά με πιο «γενναίο» μεταξόνιο, το οποίο ανέρχεται στα 2,68 μ. Όσο ακριβώς και στην περίπτωση ενός Sportage! Αυτό το χαρακτηριστικό, σε συνδυασμό με τους μηδενικούς προβόλους, υπόσχεται βασιλικές ανέσεις στους τέσσερις έως και πέντε επιβάτες που θα αποφασίσουν να βρεθούν στο εσωτερικό του.
Βασικοί… συμπρωταγωνιστές εδώ, πέραν της χαρακτηριστικής κεντρικής κονσόλας με το συρόμενο άνω μέρος και τον αποθηκευτικό χώρο από κάτω και της απόλυτα επαρκούς χωρητικότητας των 460 λίτρων στο πίσω μέρος και των 25 λίτρων στο εμπρός, είναι ο «προχωρημένος» σχεδιασμός, η ψηφιοποίηση και η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ήδη από τον βασικό εξοπλισμό. Οι τρεις «ενοποιημένες» οθόνες (μια 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό, μια δεύτερη 5,3 ιντσών ακριβώς δίπλα της που προορίζεται για τον έλεγχο του κλιματισμού και μια τρίτη, επίσης 12,3 ιντσών, για το infotaiment και το σύστημα πλοήγησης) κλέβουν την παράσταση μαζί με τις πραγματικά άπειρες επιλογές καλουδιών και συστημάτων ADAS που κυριολεκτικά έρχονται να απογειώσουν τον high-tech χαρακτήρα του Βενιαμίν ηλεκτρικού μοντέλου των Κορεατών.
Εν προκειμένω η σχετική σουίτα συστημάτων περιλαμβάνει το eDTVC Electric Dynamic Torque Vectoring Control, το οποίο έρχεται να διασφαλίσει ότι το EV3 μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο ομαλά και σταθερά, καθώς και τα Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Highway Driving Assist και Reverse Parking Collision-Avoidance Assist.
Επίσης, διατίθεται το σύστγημα Remote Smart Parking Assist που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ελίσσονται με σιγουριά και ασφάλεια με το EV3 μέσα και έξω από στενούς χώρους χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να κάθεται στο όχημα. Επίσης, προσφέροντας περαιτέρω ασφάλεια κατά την οδήγηση, το νέο Head-up Display (HUD) των 12 ιντσών προβάλλει στον οδηγό του EV3 πληροφορίες στο παρμπρίζ για να ελαχιστοποιήσει φαινόμενα απόσπασης της προσοχής του.
Το EV3 είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από τη νέα τεχνολογία πέδησης i-Pedal 3.0 της Kia, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το επίπεδο πέδησης με ανάκτηση σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, επιτρέποντας την οδήγηση με ένα πεντάλ. Αυτό μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση και μειώνει αισθητά την κόπωση σε μεγάλες διαδρομές, επιτρέποντας στο όχημα να ταξιδέψει περαιτέρω με μία μόνο φόρτιση.
Όπως με κάθε νέο μοντέλο της Kia, το EV3 ενσωματώνει στο εσωτερικό του μια πλειάδα βιώσιμων υλικών. Για παράδειγμα, ανακυκλωμένο ύφασμα υιοθετείται στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών για να δημιουργήσει μια οικεία ατμόσφαιρα, ενώ την ίδια ώρα τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο (PET), το οποίο είναι ένα από τα πιο εύκολα ανακυκλώσιμα πλαστικά στον κόσμο, απαντάται σε πολλά επιμέρους τμήματα του εσωτερικού, όπως στα καθίσματα, στην επένδυση της οροφής, στα υποβραχιόνια των θυρών, στα πατάκια του δαπέδου κ.α.
Βασισμένο σε μια διαφορετική σε μέγεθος εκδοχή της γνώριμης πλέον πλατφόρμας e-GMP του Hyundai Motor Group, το EV3 υποστηρίζει απρόσκοπτα και στις δύο διαθέσιμες παραλλαγές του ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 400V, καθώς και αμφίδρομη φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), V2H (Vehicle-to-Home) και V2G (Vehicle-to-Grid). Από πλευράς εκδόσεων, το EV3 θα προσφέρεται σε δύο επιλογές, τις Standard Range και Long Range. Αμφότερες παίρνουν κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος για πρώτη φορά σε μοντέλο που πατά στην αρχιτεκτονική e-GMP κινεί τους εμπρός αντί τους πίσω τροχούς, αποδίδοντας για την περίσταση μέγιστη ροπή 283 Nm και ισχύ 150 kW, δηλαδή 204 ίππους, οι οποίοι είναι ικανοί να εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,4 (SR) και 7,7 (LR) δευτερολέπτων και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.
Εκεί όπου υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις είναι στην μπαταρία τέταρτης γενιάς, με τη έκδοση Standard Range να φιλοξενεί χαμηλά στο πάτωμά της έναν συσσωρευτή ενέργειας με χωρητικότητα 58,3 kWh και την Long Range έναν αντίστοιχο με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 81,4 kWh. Αυτές υπόσχονται αυτονομία 410 και 560 χλμ. σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις βάσει του γνωστού ευρωπαϊκού πρωτοκόλλου WLTP.
Την ίδια ώρα, παραμένοντας πιστή στην παροχή προηγμένων λύσεων ταχείας φόρτισης, η «μικρή» μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση σε παροχή DC με μέγιστη ισχύ έως και 102 kW, τιμή που διαμορφώνεται στα 128 kW για την έκδοση Long Range – αμφότερες μπορούν να γεμίσουν τις μπαταρίες του σε παροχή AC έως και 11 kW, ενώ από το 2026 και μετά η τελευταία τιμή θα διπλασιαστεί φτάνοντας τα 22 kW.
Το νέο Kia EV3 θα λανσαριστεί για πρώτη φορά στα πάτρια εδάφη της Ν. Κορέας τον Ιούλιο, ενώ η διάθεσή του στις κατά τόπους αγορές της Ευρώπης θα ξεκινήσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Στην Ελλάδα, αναμένεται να πατήσει τους τροχούς του στην άσφαλτο όχι νωρίτερα από τον προσεχή Νοέμβριο. Και όπως είναι προφανές, είναι πρόωρο αυτή τη στιγμή να προβεί κανείς σε εκτιμήσεις όσον αφορά την τιμή του.