Το ηλεκτρικό Peugeot Inception Concept αποτελεί φορέα των καινοτόμων τεχνολογιών αλλά και του «εξωτικού» σχεδιασμού που θα δούμε να υιοθετεί ο Γάλλος κατασκευαστής στο εγγύς μέλλον.
Διαθέτοντας επαναστατικό και φουτουριστικό εξωτερικό και εσωτερικό ντιζάιν, συμπεριλαμβανομένου του νέου i-Cockpit επόμενης γενιάς και του καινοτόμου συστήματος ελέγχου Hypersquare με τεχνολογία steer-by-wire, το Inception Concept θα εμπνεύσει τα μελλοντικά προϊόντα της Peugeot από το 2025.
Βασισμένο στην πλατφόρμα STLA Large, το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο των Γάλλων τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία με χωρητικότητα 100 kWh που παρέχει αυτονομία έως και 800 χιλιόμετρα. Με δύο ηλεκτροκινητήρες να παρέχουν κίνηση, το Inception Concept αποδίδει σχεδόν 680 ίππους και επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Διαθέτει επίσης τεχνολογία 800V, επιτρέποντάς του να προσθέσει 30 ή 150 χιλιόμετρα εμβέλειας σε μόλις 1 και 5 λεπτά αντίστοιχα, ενώ το «παρών» δίνει και μια διάταξη ασύρματης επαγωγικής φόρτισης.
Η Linda Jackson, CEO της Peugeot, δήλωσε κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του πρωτοτύπου που έλαβε χώρα στο Λας Βέγκας στα πλαίσια της έκθεσης CES 2023: «Η Peugeot είναι αφοσιωμένη στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Το 2023, ολόκληρη η γκάμα μας θα εξηλεκτριστεί και τα επόμενα δύο χρόνια θα λανσαριστούν 5 νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Η φιλοδοξία μας είναι απλή: να κάνουμε την Peugeot την κορυφαία ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Αυτό το αντικειμενικό και φιλόδοξο όραμα ανοίγει το δρόμο για έναν ριζικό μετασχηματισμό της μάρκας, όπως αντιπροσωπεύεται από το Inception Concept.»
Το εντυπωσιακό στην όψη πρωτότυπο της Peugeot εισάγει μια νέα, απλούστερη και πιο εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γλώσσα για τη μάρκα, η οποία θα παρουσιαστεί σε μελλοντικά μοντέλα της από το 2025 και μετά. Στο εμπρός μέρος, κυριαρχεί μια ολοκαίνουργια «υπογραφή» που ενσωματώνει το διακριτικό σχέδιο με τα νύχια της Peugeot, το οποίο συνδυάζεται με την μάσκα για να δημιουργήσει μια ενιαία όψη που φιλοξενεί επίσης διάφορους αισθητήρες. Αποτελείται δε από ένα μόνο κομμάτι γυαλιού με το λογότυπο του Γάλλου κατασκευαστή να βρίσκεται στο κέντρο.
Μια «tech-bar», όπως την αποκαλεί η Peugeot, διατρέχει οριζόντια την επιφάνεια των θυρών εκπέμποτας διαφορετικά μηνύματα στο εξωτερικό του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός και οι επιβάτες το πλησιάζουν. Η τεχνητή νοημοσύνη που διαθέτει το νέο Peugeot Inception Concept καθιστά δυνατή την αναγνώριση του οδηγού προκειμένου να ρυθμιστούν στοιχεία άνεσης, όπως το κάθισμα, η θερμοκρασία και οι προτιμήσεις πολυμέσων, που επιθυμεί κάθε επιβάτης. Επιπλέον, η μπάρα αυτή εμφανίζει επίσης το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και φιλοξενεί πολλούς αισθητήρες και ραντάρ.
Ο τολμηρός σχεδιασμός του Inception Concept ενσωματώνει 7,25 τ.μ. γυαλιού για να δημιουργήσει μια… κάψουλα για την καμπίνα επιβατών. Όλα τα τζάμια διατηρούν τις εξαιρετικές θερμικές τους ιδιότητες και επωφελούνται από μια επεξεργασία πολλαπλών χρωμάτων (με οξείδια μετάλλων), μια διαδικασία που χρησιμοποιήθηκε αρχικά για τις προσωπίδες των κρανών αστροναυτών από τη NASA. Ολοκληρώνοντας τη μοναδική σχεδίαση του αυτοκινήτου, η Peugeot χάρισε στο πρωτότυπο ένα αποκλειστικό χρώμα αμαξώματος, το οποίο αναδεικνύει τα σχήματα και αλληλεπιδρά, όπως το τζάμι, δίνοντας μια διαφορετική απόχρωση ανάλογα με το εξωτερικό περιβάλλον. Το χρώμα είναι μονής επίστρωσης, κάτι που σημαίνει ότι καταναλώνεται πολύ λιγότερη ενέργεια κατά την εφαρμογή του.
Στο Inception Concept έχει ύψος μόλις 1,34 μ. και μήκος 5 μ. Βασίζεται δε στην πλατφόρμα STLA Large, μία από τις τέσσερις μελλοντικές πλατφόρμες «BEV-by-design» της Stellantis. Αυτές οι πλατφόρμες, που θα δούμε να μπαίνουν στην παραγωγή σταδιακά από το 2023 και μετά, θα εισάγουν επίσης τεχνολογικές μονάδες που τροφοδοτούνται από τεχνητή νοημοσύνη: τις STLA Brain, STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive. Όπως το Inception Concept, τα μελλοντικά μοντέλα της Peuegot θα είναι εξοπλισμένα με τεχνητή νοημοσύνη STLA Brain και θα είναι πλήρως συνδεδεμένα.
Στο εσωτερικό, χάρη στο νέο και καινοτόμο σύστημα ελέγχου Hypersquare, το Inception Concept προσφέρει μια ευέλικτη οδηγική εμπειρία και ένα ολοκαίνουργιο, πιο διαισθητικό i-Cockpit. Εμπνευσμένο από βιντεοπαιχνίδια, το σύστημα ελέγχου Hypersquare καταργεί το συμβατικό τιμόνι, τη θέση του οποίου καταλαμβάνει ένα «σετ» ψηφιακών ηλεκτρικών χειριστηρίων με τεχνολογία steer-by-wire.
Το κέντρο του Hypersquare είναι μια οθόνη τύπου tablet αφιερωμένη στη διανομή πληροφοριών ελέγχου. Τα εικονογράμματα για τα διάφορα χαρακτηριστικά (κλιματισμός, ένταση ραδιοφώνου, ADAS κ.λπ.) εμφανίζονται στα δύο πλαϊνά πάνελ για διευκόλυνση της πρόσβασης στο επιλεγμένο χειριστήριο. Το τελευταίο βρίσκεται μέσα στις κυκλικές εσοχές και είναι προσβάσιμο μόνο μετακινώντας τον αντίχειρα. Η επόμενη γενιά i-Cockpit περιλαμβάνει επίσης την πλατφόρμα τεχνολογίας Stellantis STLA SmartCockpit και το STLA AutoDrive, επιτρέποντας την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4. Σε αυτό το σενάριο, το Hypersquare ανασύρεται και μια μεγάλη πανοραμική οθόνη κάνει την εμφάνισή της για να προσφέρει μια νέα εμπειρία στο χώρο επιβατών. Στόχος της Peugeot είναι να παρουσιάσει το Hypersquare σε ένα όχημα επόμενης γενιάς στη γκάμα πριν από το τέλος της δεκαετίας.