Επίσημα αποκαλυπτήρια για το νέο DS No 8, την αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, η οποία μπορεί με μια φόρτιση να καλύψει έως και 750 χλμ.
Το DS No 8 που αποκαλύπτεται πλήρως και με πάσα επισημότητα σήμερα σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής για την premium γαλλική μάρκα-μέλος του ομίλου Stellantis, στην οποία όλα είναι διαφορετικά. Αρχής γενομένης από τη σχεδίαση των νέων οχημάτων της.
Υιοθετώντας μια επιβλητική όσο και κομψή συνάμα σιλουέτα τύπου fastback, όπως και τα ομογάλακτα Peugeot 408 και e-3008, το νέο DS No 8, η νέα με άλλα λόγια ναυαρχίδα της DS Automobiles, αντλεί έμπνευση από το μάλλον ξεχασμένο πλέον πρωτότυπο Aero Sport Lounge του 2020 ακολουθώντας ταυτόχρονα μια παρόμοια στρατηγική με τον οίκο… μόδας Chanel όσον αφορά την ονομασία του – την οποία θα δούμε να αγκαλιάζεται και στα επερχόμενα μοντέλα της DS όπως ο διάδοχος του DS 3.
Δομικά, το νέο DS No 8 βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, η οποία έχει δεχθεί την φροντίδα των Γάλλων προκειμένου να υποστηρίξει τους στόχους τους για κορυφαίες αεροδυναμικές επιδόσεις. Πράγματι, σύμφωνα με όλα όσα επικαλούνται οι δημιουργοί του, το νέο No 8 έχει να επιδείξει έναν εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας που ανέρχεται σε 0,24.
Το κυνήγι για υψηλή αποδοτικότητα όσον αφορά την ενέργεια αντικατοπτρίζεται και στο εσωτερικό, με την DS να έχει τοποθετήσει στα καθίσματα ένα σύστημα θέρμανσης… λαιμού, με τη λογική ότι το τελευταίο είναι πιο αποτελεσματικό από έναν συμβατικό θερμαντήρα χρησιμοποιώντας 5-10% λιγότερη ενέργεια. Επιπλέον, τα θερμαινόμενα καθίσματα είναι στάνταρ, επειδή είναι επίσης πιο αποδοτικά από το σύστημα θέρμανση ολόκληρου του εσωτερικού.
Εδώ, εκτός από το νέο πηδάλιο σε σχήμα Χ, οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη μινιμαλιστική όψη της καμπίνας απομακρύνοντας τα παραδοσιακά μπουτόν από το ταμπλό, με τα περισσότερα να είναι «εγκατεστημένα» ψηφιακά στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος infotainment, η οποία έχει διαγώνιο 16 ίντσες.
DS No 8: Ηλεκτρικά και άλλα
Το νέο DS No 8 θα προσφέρεται με μια επιλογή τριών κινητήρων και δύο μπαταριών. Η βασική έκδοση είναι προσθιοκίνητη και αποδίδει έως 260 ίππους και συνδυάζεται με μπαταρία με χωρητικότητα 74 kWh. Η μεσαία έκδοση διαθέτει επίσης έναν κινητήρα, ο οποίος αποδίδει έως και 280 ίππους, συνδυαζόμενη ωστόσο με μια μπαταρία με χωρητικότητα 97,2 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 750 χλμ.
Η κορυφαία έκδοση χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία, αλλά «αθροίζει» έναν δεύτερο κινητήρα στον πίσω άξονα, ενισχύοντας τη συνδυασμένη ισχύ στους 380 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί ότι με μέγιστη ισχύ φόρτισης 160 kW σταθερά μεταξύ 20% και 55% του επιπέδου φόρτισης, είναι δυνατή η αναζωογόνησή της με ενέργεια από 20% σε 80% σε 27 λεπτά σε έναν γρήγορο φορτιστή. Για καθημερινές διαδρομές που απαιτούν μικρότερη αυτονομία, το No 8 διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW (προαιρετικά 22 kW σε μεταγενέστερη ημερομηνία).
Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του γαλλικού μοντέλου, το νέο DS Nο 8 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια ανάρτηση με σύστημα μεταβλητής απόσβεσης, το οποίο είναι συνδεδεμένο με κάμερα – αυτή βρίσκεται τοποθετημένη στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Υποστηριζόμενο από αισθητήρες και τρία επιταχυνσιόμετρα, αναλύει την επιφάνεια του δρόμου σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου και μεταδίδει τις πληροφορίες του σε έναν υπολογιστή που δρα σε κάθε τροχό. Αυτός ο μηχανισμός ενεργοποιεί μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα που ελέγχει τη διέλευση του λαδιού από τον κάτω στον επάνω θάλαμο του αμορτισέρ (ή αντίστροφα ανάλογα με το αν το αμορτισέρ χρειάζεται να συμπιεστεί ή να απελευθερωθεί).