Η πέμπτη γενιά του Toyota Prius αποκαλύπτεται και επιστρέφει στην Ευρώπη το 2023 ενσωματώνοντας plug-in υβριδική τεχνολογία.
Το Toyota Prius δεν είναι ένα οποιοδήποτε μοντέλο για τον Ιάπωνα κατασκευαστή. Κι αυτό γιατί πρόκειται για τον «πρώτο διδάξαντα» σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα των υβριδικών οχημάτων και συνάμα για το μοντέλο που εγκαινίασε, ακριβώς πριν από 25 χρόνια, μια νέα, περιβαλλοντικά πιο ευαίσθητη εποχή για την Toyota – και την αυτοκίνηση γενικότερα.
Σήμερα, έχοντας πλέον στην πλάτη του τέσσερις γενιές και αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις, το Prius γυρίζει την πέμπτη κατά σειρά σελίδα του και με νέο παρουσιαστικό εντός και εκτός και ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης για την Ευρώπη, ξεκινά μια νέα καριέρα «δίπλα» στα υπόλοιπα Full Hybrid και PHEV μοντέλα του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Όπως αναμενόταν, το νέο Prius βασίζεται στο δάπεδο GA-C, που ενσωματώνεται, ως γνωστόν, στην γνωστή αρχιτεκτονική TNGA της Toyota, προσφέροντας στο επαναφορτιζόμενο μοντέλο των Ιαπώνων υψηλότερη ακαμψία, μικρότερο βάρος σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και ευφυείς λύσεις στον τομέα της «συσκευασίας» της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.
Από πλευράς σχεδίασης, η Toyota έχει επέμβει δραστικά στο σύνολο των εξωτερικών επιφανειών. Οπτικά, το αεροδυναμικό, σχεδόν σφηνοειδές σχήμα που είδαμε για πρώτη φορά στο Prius II, διατηρείται εν τω συνόλω του, υιοθετώντας όμως τώρα ακόμα πιο κομψές και δυναμικές γραμμές που παραπέμπουν σε κουπέ. Εδώ, το δικό τους ρόλο διαδραματίζουν τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, καθώς και το χαρακτηριστικό hammerhead… προσωπείο, το οποίο συνεπικουρείται από μια ιδιαίτερη ουρά στο πίσω μέρος, στην οποία τον πρώτο λόγο έχει ένα τρισδιάστατο μοτίβο φωτισμού.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται και στο μέγεθος του νέου Prius, με το συνολικό ύψος του αμαξώματος να έχει μειωθεί κατά 50 χλστ. (σ.σ.: για χαμηλότερο κέντρο βάρους και αεροδυναμική απόδοση), ενώ σε αντίθεση κατά 50 χλστ. αυξημένο εμφανίζεται το μεταξόνιό του (για καλύτερη χωροταξική διαρρύθμιση στο εσωτερικό). Το δε μήκος του είναι μικρότερο κατά 46 χλστ. σε σχέση με το τρέχον μοντέλο, ενώ ελαφρώς αυξητικές είναι οι τάσεις σε ότι έχει να κάνει το συνολικό του πλάτος (+22 χλστ).
Εντελώς νέα είναι και η καμπίνα του Prius πέμπτης γενιάς, η οποία διέπεται από τη φιλοσοφία «Island Architecture» της Toyota, η οποία διαχωρίζει τον εσωτερικό διάκοσμο σε τρία διαφορετικά τμήματα: το περιβάλλον, το χώρο για τον οδηγό και το ταμπλό με την αρκούντως «καθαρή» σχεδίασή του. Οι οθόνες είναι δύο, με τη βασική να έχει διάμετρο 7 ίντσες και να βρίσκεται εμπρός από το οπτικό πεδίου του οδηγού, ενώ το «παρών» δίνει και η γνωστή σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Toyota Safety Sense.
Αν μη τι άλλο, το στοιχείο που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ίσως ενδιαφέρον στο νέο Prius είναι η επιλογή των Ιαπώνων να διαθέσουν στην Ευρώπη την πέμπτη γενιά του μοντέλου τους αποκλειστικά με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Εδώ, ένας 2λιτρος κινητήρας με απόδοση 111 kW (151 ίπποι) συνεπικουρείται από έναν νέο, όπως τον χαρακτηρίζει η ίδια η Toyota, ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια με ονομαστική απόδοση 120 kW (163 ίπποι). Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στα 164 kW, ήτοι στους 223 ίππους.
Χωρίς να ανακοινώνεται σε απόλυτους αριθμούς η ηλεκτρική αυτονομία του νέου Prius PHEV, η Toyota αναφέρει ότι η τελευταία είναι αυξημένη πάνω από 50% σε σχέση με εκείνη της τρέχουσας γενιάς. Όπως και να ΄χει, το νέο, επαναφορτιζόμενο μοντέλο της Toyota αντλεί ενέργεια αξιοποιώντας τη δυναμική μιας, επίσης, νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία διαθέτει κυψέλες με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και μέγιστη χωρητικότητα 13,6 kWh.
Περισσότερες και ενδεχομένως πιο αναλυτικές τεχνικές πληροφορίες για το νέο Toyota Prius – το οποίο αναμένεται στην Ευρώπη την άνοιξη του 2023 – αναμένεται να δουν τα φώτα της δημοσιότητας τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου, όταν το ιαπωνικό εργοστάσιο θα πραγματοποιήσει την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα, λίγες μόλις μέρες μετά το επερχόμενο μέσα στα επόμενα 24ώρα ντεμπούτο του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λ. Άντζελες.