Μετά την πρόσφατη ανανέωση των BMW X5 και X6, η γερμανική εταιρεία προβαίνει σε αντίστοιχες κινήσεις στις ακόμα πιο σπορτίφ εκδόσεις Μ Competition των δύο μοντέλων.
Η BMW M βελτιστοποιεί τώρα το προφίλ των X5 M Competition και X6 M Competition, των υψηλών επιδόσεων μοντέλων της, στις πολυτελείς κατηγορίες Sports Activity Vehicle και Sports Activity Coupe με εκτενείς, στοχευμένες αλλαγές που αυξάνουν την απόδοση, τονίζουν την σπορ εμφφάνιση και ενισχύουν τις ψηφιακές τους δυνατότητες.
Σημείο αναφοράς και στα δύο μοντέλα είναι ο νέος V8 κινητήρας με τεχνολογία 48V BMWτης , ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 460 kW, δηλαδή 625 ίππους. Έτσι, η τελευταία γενιά του συστήματος κίνησης που χρησιμοποιείται στις νέες BMW X5 M Competition και X6 M Competition σηματοδοτεί το ντεμπούτο της τεχνολογίας 48V στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Εν προκειμένω, ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στο συμπαγές κέλυφος του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic παρέχει έως 9 kW (12 ίπποι) και 200 Nm ροπής, ενώ λειτουργεί και ως μίζα-γεννήτρια τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο άξονα. Η απαιτούμενη ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία 48V που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα.
Η τεχνολογία 48V συνδυάζεται με ένα νέο κινητήρα M TwinPower Turbo V8. Εκτός από την cross-bank πολλαπλή εξαγωγής, η μονάδα των 4,4 λίτρων διαθέτει τώρα επίσης ενισχυμένο στροφαλοφόρο άξονα, περαιτέρω εξελιγμένη υπερτροφοδότηση, νέο αγωγό εισαγωγής αέρα, βελτιστοποιημένο σύστημα παροχής λαδιού και διαδικασία διαχωρισμού του λαδιού. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 750 Nm σταθερά από τις 1.800 έως και τις 5.800 σ.α.λ., με τη μέγιστη ισχύ να αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ.
Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται με τη βοήθεια μιας νέας έκδοσης του οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων M Steptronic με Drivelogic, το οποίο προσφέρει μια επιλογή τριών ρυθμίσεων όσον αφορά τις αλλαγές ταχυτήτων τόσο στην αυτοματοποιημένη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία. Τα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, βελτιστοποιημένο setup και ταχύτερη αμεσότητα στις αλλαγές σχέσεων. Επεμβάσεις έχει δεχθεί και το σύστημ σύστημα τετρακίνησης M xDrive, που συνεργάζεται με το Active M Differential του πίσω άξονα. Το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να μεταβαίνει από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD στη λειτουργία 4WD Sport, η οποία καθιστά δυνατή την εκτέλεση ελεγχόμενων drift, κατανέμοντας την ισχύ με σαφή έμφαση στους πίσω τροχούς.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει την προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional με νέας σχεδίασης ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς. Μια τροποποιημένη εφαρμογή του συστήματος διεύθυνσης M Servotronic έχει ως αποτέλεσμα ένα λόγο υποπολλαπλασιασμού που ευνοεί ακόμη περισσότερο το δυναμικό χειρισμό. Επίσης, τα φρένα M Compound λειτουργούν σε συνδυασμό με το τελευταίας γενιάς ενσωματωμένο σύστημα πέδησης σε μια διάταξη ειδική για μοντέλα M που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ.
Αντί να είναι απλώς διασυνδεδεμένα με το DSC (Dynamic Stability Control) όπως πριν, το σύστημα τετρακίνησης M xDrive και το Active M Differential λειτουργούν επίσης σε συνδυασμό με την τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης που βασίζεται σε έναν ειδικά σχεδιασμένο ενεργοποιητή (near-actuator wheel slip limitation), για πρώτη φορά στις νέες BMW X5 M Competition και X6 M Competition. Από εκεί και πέρα, και τα δύο μοντέλα διατίθενται στάνταρ με τροχούς ελαφρού κράματος 21 ιντσών μπροστά σε συνδυασμό με τροχούς αλουμινίου 22 ιντσών πίσω. Οι σφυρήλατοι τροχοί M με τις ίδιες διαστάσεις διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός.
BMW X5 Μ και X6 Μ Competition: Με νέα αισθητική
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πλέον νέους προβολείς LED matrix με προσαρμοζόμενο έλεγχο και αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας φώτων BMW Selective Beam. Το περίγραμμα των νέων μονάδων των προβολέων είναι κατά 35 χιλιοστά στενότερο σε σχέση με τα απερχόμενα μοντέλα. Κατόπιν παραγγελίας διατίθενται επίσης φώτα M Shadowline. Η μάσκα νεφρών της BMW έχει πλέον ολόμαυρο χρώμα. Οι οριζόντιες μπάρες της μάσκας νεφρών και το διευρυμένο σήμα του μοντέλου προσθέτουν μερικές εντυπωσιακές πινελιές. Επιπλέον, η μάσκα νεφρών της BMW και η κεντρική κάτω εισαγωγή αέρα σχηματίζουν τώρα μια ενιαία μαύρη περιοχή σχήματος Χ.
Την ίδιαι στιγμή, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών τους και η πίσω αεροτομή της BMW X6 M Competition διατίθενται με επένδυση carbon, προαιρετικά. Και στα δύο μοντέλα, ένα άμεσα διακριτό ένθετο διαχύτη εκτείνεται προς τα κάτω στο κάτω άκρο του πίσω προφυλακτήρα προσφέροντας ταυτόχρονα ένα εκλεπτυσμένο περίγραμμα για τα δύο ζεύγη των διπλών απολήξεων του συστήματος εξαγωγής που είναι γνωστά από άλλα μοντέλα M.
Στο επίκεντρο των σχεδιαστικών αναβαθμίσεων του εσωτερικού των νέων BMW X5 M Competition και X6 M Competition βρίσκεται η κυρτή οθόνη BMW Curved Display, η οποία προσδίδει μια σύγχρονη νότα αποκλειστικότητας. Αποτελείται δε από μια οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών, με μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια να ενσωματώνει και τις δύο.
Άλλα νέα χαρακτηριστικά είναι η φαρδιά διακοσμητική επένδυση από λεπτό ξύλο Fineline Black με high-gloss μεταλλικό εφέ, η μπάρα φωτισμού περιβάλλοντος με εντυπωσιακό φωτισμό φόντου και την προσθήκη ενός λογοτύπου M στο γραφικό της, καθώς και το δερμάτινο τιμόνι M με τα νέα carbon χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων.
Η λίστα βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M, προστατευτικά γονάτων, την ποιοτική πλήρως δερμάτινη επένδυση Merino και το σύστημα ήχου Harman Kardon Surround. Η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή Sky Lounge, το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround και το νέο Travel & Comfort System είναι μερικά μόνο από τα προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού. Διατίθεται επίσης μια ευρεία γκάμα εξαρτημάτων BMW M Performance για το συγκεκριμένο μοντέλο από τη σειρά των Γνήσιων Αξεσουάρ BMW για το εξωτερικό και το εσωτερικό.