Επίσημη πρεμιέρα για το νέο Skoda Superb που πλέον είναι διαθέσιμο στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του και σε plug-in υβριδική έκδοση.
Η Skoda επανέρχεται στη μεγάλη κατηγορία με την τέταρτη γενιά του Superb, η οποία αποκαλύφθηκε σήμερα πάσα επισημότητα, ακριβώς 90 χρόνια μετά την είσοδο του μοντέλου στην παγκόσμια αγορά για πρώτη φορά.
Τόσο με στέισον βάγκον αμάξωμα όσο και χάτσμπακ (σ.σ.: σε αντίθεση με το επίσης νέο και ομογάλακτο VW Passat που θα διατίθεται μόνο ως Variant), το νέο Superb είναι ακόμα πιο ευρύχωρο, με περισσότερες τεχνολογίες, 10 στο σύνολο αερόσακους και 28 Simply Clever χαρακτηριστικά που τονίζουν έτι περαιτέρω την πρακτικότητα του μοντέλου.
Όπως είναι, για παράδειγμα, ένα μοναδικό ηλεκτρικά ελεγχόμενο ρολό που λειτουργεί ως κάλυμμα χώρου αποσκευών στο Superb Estate, το κεντρικό υποβραχιόνιο για τα πίσω καθίσματα με ενσωματωμένη θήκη tablet και η διπλή τσέπη αποθήκευσης στο πίσω μέρος κάθε μπροστινού καθίσματος για να χωράει έγγραφα ή περιοδικά καθώς και smartphone. Η… γνωστή θήκη για ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού εξακολουθεί ασφαλώς να δίνει το «παρών» και στο νέο μοντέλο.]
Από πλευράς μεγέθους, το νέο Skoda Superb υπερβαίνει σε μήκος κα στους δύο τύπους αμαξώματος τα 4,9 μ., ενώ κοινός παρανομαστής είναι το ευμέγεθες μεταξόνιο των 2.841 χλστ. Ο δε χώρος αποσκευών, όντας αυξημένος σε σχέση με το παρελθόν κατά 20 και 30 λίτρα, ανέρχεται πλέον στα 645 και 690 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση.
Νέο Skoda Superb: Με επτά συστήματα μετάδοσης κίνησης
Όλες οι εκδόσεις του νέου Superb είναι εφοδιασμένες με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG), με τον σχετικό επιλογέα να βρίσκεται τώρα «προσαρμοσμένος» στην κολώνα του τιμονιού.
Εκτός από τρεις βενζινοκινητήρες και δύο ντίζελ, ένα ολοκαίνουργιο ήπιο υβριδικό και ένα νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης με αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία είναι πλέον διαθέσιμο. Το τελευταίο προορίζεται για την έκδοση estate, με έναν 1.500άρη TSI κινητήρα με απόδοση 150 ίππων (110 kW) να συμπληρώνει πλέον τον ηλεκτροκινητήρα. Η μέγιστη ισχύς του συστήματος των 204 ίππων (150 kW) περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός DSG κιβωτίου 6 σχέσεων.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχο μοντέλο, η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αυξημένη χωρητικότητα κατά 12,7 kWh φτάνοντας πλέον τις 25,7 kWh. Κάτι που θα εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Επιπλέον, η Skoda αύξησε τον μέγιστο ρυθμό φόρτισης σε wallbox και σημεία φόρτισης AC από 3,6 σε 11 kW. Η plug-in υβριδική έκδοση επιτρέπει επίσης φόρτιση DC με μέγιστο ισχύ 50 kW. Όπως και πριν, η φόρτιση είναι επίσης δυνατή στα 2,3 kW από οικιακή πρίζα 230 V.
Ο βασικός κινητήρας είναι ένας 1.5 TSI με ήπια υβριδική τεχνολογία και απόδοση 150 ίππων (110 kW). Και οι δύο υβριδικοί κινητήρες προέρχονται από τη νέα γενιά κινητήρων EA 211 evo2, λειτουργούν με τον οικονομικό κύκλο Miller και διαθέτουν υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Ο 1.5 TSI με ήπια υβριδική τεχνολογία συνδυάζεται επίσης με τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων τελευταίας γενιάς (ACT+). Υπάρχουν επίσης δύο εκδόσεις 2.0 TSI που αποδίδουν 204 ίππους (150 kW) και 265 ίππους (195 kW). Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με τετρακίνηση, όπως και ο ισχυρότερος ντίζελ, ένας 2.0 TDI με 193 ίππους (142 kW). Ο βασικός ντίζελ είναι επίσης 2λιτρος, με 150 ίππους (110 kW). Όλοι οι βενζινοκινητήρες και οι ντίζελ συνδυάζονται με DSG κιβώτιο 7 σχέσεων.
Skoda Superb: Στα ενδότερα
Στο εσωτερικό του νέου Superb η μεγάλη κεντρική οθόνη των 13 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, κυριαρχεί και συνοδεύεται για καλύτερη εργονομία με παραδοσιακά πλήκτρα κάτω από αυτήν, στην κεντρική κονσόλα, που παρέχουν πρόσβαση στον έλεγχο του κλιματισμού. Μάλιστα αυτά τα περιστροφικά χειριστήρια έχουν ενσωματωμένη οθόνη 1,25’’ (32 χλστ.). Η λειτουργικότητα των μικρών οθονών εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού.
Πιο αναλυτικά, τα δύο εξωτερικά χειριστήρια ελέγχουν τη θερμοκρασία της καμπίνας, αλλά και των καθισμάτων τα οποία είναι κλιματιζόμενα, ανάλογα με την έκδοση. Το μεσαίο χειριστήριο προσφέρει πρόσβαση στην ένταση της φωνής του συστήματος ήχου, στην ταχύτητα του ανεμιστήρα του κλιματιστικού και στην κατεύθυνση του αέρα. Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών με την πίεση του χειριστηρίου ή μέσω διαμόρφωσης από το infotainment.
Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10 ίντσες. Παράλληλα, υπάρχει head-up display που προβάλει τις βασικές πληροφορίες εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού και μακριά μέσα στο παρμπρίζ. Ωστόσο, από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι αυτή της μεταφοράς του επιλογέα ταχυτήτων. Από τη βάση της κεντρικής κονσόλας μετακόμισε στην κολόνα του τιμονιού. Έτσι, απελευθερώθηκε αρκετός χώρος στην κονσόλα και ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, βελτιώνοντας έτσι την πρακτικότητα και των δύο διαθέσιμων μοντέλων.