Η Peugeot αποκαλύπτει σήμερα το νέο E-408, με άλλα λόγια την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του «408» που έρχεται από τις αρχές του 2025 να πλαισιώσει τις υβριδικές και plug-in υβριδικές παραλλαγές του γαλλικού fastback.
Κάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί η προσθήκη της αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής με τον κωδικό «E-408» που σήμερα έρχεται να ολοκληρώσει τον «εξηλεκτρισμό» του γαλλικού fastback μετά και πρόσφατη την πρεμιέρα των υβριδικών και plug-in υβριδικών εκδοχών του.
Με συνολικό μήκος 4,69 μ. και πλάτος 1,85 μ., το νέο Peugeot E-408 χρησιμοποιεί την multi-energy πλατφόρμα E-EMP2 (Efficient Modular Platform) της Stellantis, διαθέτοντας για την περίσταση μεταξόνιο που ορίζεται στα 2,79 μ. Αυτές οι διαστάσεις επιτρέπουν την εγκατάσταση της μπαταρίας χαμηλά, κάτω από το πάτωμα και ανάμεσα στους τροχούς, διατηρώντας έτσι αναλλοίωτο τον χώρο της καμπίνας και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Την ίδια στιγμή, τα φαρδιά μετατρόχια – 1,59 μ. μπροστά και 1,60 μ. πίσω – το E-408 έχει «πληθωρική» παρουσία ενώ το χαμηλό ύψος των μόλις 1,49 μ. ενισχύει την σπορ σιλουέτα βελτιστοποιώντας ταυτόχρονα την αεροδυναμική.
Επί του προκειμένου, σύμφωνα με τους Γάλλους, ο συντελεστής SCx (σ.σ.: ο οποίος χρησιμοποιείται για να συσχετιστεί η εμπρόσθια επιφάνεια του οχήματος με την αριθμητική τιμή του συντελεστή οπισθέλκουσας που ανέρχεται σε μόλις 0,28) είναι μόλις 0,66, γεγονός που εξασφαλίζει στο νέο E-408 κορυφαία για την κατηγορία αποδοτικότητα. Που για την περίσταση ανέρχεται σε 15,2 kWh/100 χλμ. , τιμή που με τη σειρά τους προσφέρει αυτονομία έως 453 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.
Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση του νέου E-408 αντλείται από μια μπαταρία υψηλής τάσης με ωφέλιμη χωρητικότητα 58,2 kWh που υιοθετεί χημεία NMC (80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο, 10% κοβάλτιο). Από εκεί και πέρα, εφοδιάζεται στάνταρ με τριφασικό φορτιστή 11 kW και υποστηρίζει φόρτιση DC με ισχύ έως και 120 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η φόρτιση από 20% έως 80% ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά (υπό συνθήκες κανονικής θερμοκρασίας μπαταρίας) ενώ η ανάκτηση ενέργειας για την κάλυψη 100 χλμ. πραγματοποιείται σε 10 λεπτά.
Σε ότι αφορά τον ηλεκτροκινητήρα, η Peugeot επέλεξε γνώριμες λύσεις (λέγε με e-3008). Ο οδηγός του νέου E-408 μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις προτεραιότητές του. Το Normal είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία, στην οποία η μέγιστη ισχύς και ροπή ανέρχονται αντίστοιχα σε 140 kW/190 ίπποι και 300 Nm. Στη λειτουργία Sport οι τιμές αυτές σκαρφαλώνουν στα 157 kW/210 ίπποι και 345 Nm, ενώ στην Eco στα 125 kW/170 ίπποι και 270 Nm.
Peugeot E-408: Εκτός και εντός
Εμφανισιακά, το E-408 δεν ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αδέλφια της γκάμας «408» – πέραν του πρόσθετου σήματος «e» στο πίσω μέρος. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, με το E-408 να έχει το ίδιο i-Cockpit, στο οποίο κυρίαρχα γνωρίσματα είναι το μικρό τιμόνι, ο ψηλά εγκατεστημένος πίνακας οργάνων των 10 ιντσών, η αντίστοιχου μεγέθους οθόνη αφής του συστήματος infotainment που υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και το χαρακτηριστικό i-Toggle (βλ. μια ακόμα οθόνη αφής με 10 χρήσιμες συντομεύσεις για τον έλεγχο ισάριθμων λειτουργιών του οχήματος).
Χωροταξικά, το νέο E-408 προσφέρει ένα πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 471 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η τελευταία αυξάνεται περαιτέρω στα 1.545 λίτρα. Μόλις η πλάτη του καθίσματος αναδιπλωθεί, είναι δυνατή η φόρτωση αντικειμένων με μήκους έως και 1,89 μ. Για καθημερινή πρακτικότητα, ο χώρος αποσκευών είναι εξοπλισμένος με πρίζα 12V που βρίσκεται στη δεξιά επένδυση του χώρου αποσκευών, φωτισμό LED και ελαστικό δίχτυ με έξτρα αποθηκευτικό χώρο στο πλάι.
Για να εξασφαλίζεται μια ευχάριστη εσωτερική ατμόσφαιρα, το E-408 μπορεί να εξοπλιστεί με το προαιρετικό σύστημα AQS (Air Quality System) που παρακολουθεί συνεχώς την ποιότητα του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα και μπορεί να ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωση του αέρα. Το «ευ ζειν» εντός του οχήματος ενισχύεται από το Clean Cabin, ένα σύστημα επεξεργασίας αέρα με φιλτράρισμα ρύπων και σωματιδίων.