H G-Class της Mercedes περνά και αυτή στην ηλεκτρική εποχή, ύστερα από 45 χρόνια ζωής, διαθέτοντας τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Και όχι μόνο.
Η G-Class της Mercedes γυρίζει σήμερα μια νέα σελίδα ενστερνιζόμενη το νέο «δόγμα» της ηλεκτρικής κινητικότητας. Ιδού λοιπόν η νέα G 580.
Οπτικά, η… πρώην EQG και νυν G 580 είναι σχεδόν πανομοιότυπη σε σχεδίαση με την πρόσφατα ανανεωμένη G 450d, διαθέτοντας αλλαγές στη μορφή της εμπρόσθιας μάσκας ενώ το «παρών» στην εξωτερική της αμφίεση δίνουν και τα διακριτικά λογότυπα EQ που την κάνουν να ξεχωρίζει. Μολαταύτα, πολλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής απόδοσης, με στοιχεία όπως η νέα μορφή των κολονών Α και η χαρακτηριστική διαμόρφωση στο μπροστινό μέρος της οροφής.
Επίσης, ειδική σμίλευση έχει γίνει στο εμπρός καπό, με αποτέλεσμα ο συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει πέσει στο 0,44, από 0,48 που είναι στην G 450d και 0,53 για την G-Class της προηγούμενης γενιάς. Χαρακτηριστικό της εξωτερικής αμφίεσης του μοντέλου είναι ότι η προαιρετική βάση για τον εφεδρικό τροχό που τοποθετείται στο πίσω μέρος μπορεί να αντικατασταθεί με μια θήκη καλωδίου φόρτισης με παρόμοια σχεδίαση.
Η νέα, ηλεκτρική G-Class τροφοδοτείται από τέσσερις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες που είναι εγκατεστημένοι μέσα στο πλαίσιο τύπου σκάλας της G 580 και ελέγχονται αυτόνομα, αποδίδοντας ο καθένας 108 kW. Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 432 kW, δηλαδή τους 587 ίππους, ενώ η ροπή εκτοξεύεται στα 1.164 Nm. Σύμφωνα με την Mercedes, εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Σε ότι αφορά την μπαταρία, η Mercedes επέλεξε έναν συσσωρευτή με χωρητικότητα 116 kWh, όπως και στην EQS, που μπορεί να υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC με ισχύ έως και 200 kW (SoC: 10-80% σε 32 λεπτά). Αυτή η μπαταρία είναι σε θέση να εξασφαλίσει με μια φόρτιση αυτονομία 473 χλμ. σύμφωνα με τους υπολογισμούς βάσει του προτύπου WLTP. Η μπαταρία αυτή προστατεύεται από ένα πάνελ κάτω από το αμάξωμα με πάχος 26 χιλιοστά, το οποίο είναι αλουμινένιο και ζυγίζει 57,6 κιλά ενώ είναι στερεωμένο στο πλαίσιο τύπου σκάλας με περισσότερες από 50 βίδες από χάλυβα. Φυσικά, όλα τα παραπάνω αθροίζουν έξτρα βάρος στη νέα G 580, η οποία ζυγίζει όχι λιγότερο από 3.085 κιλά.
Η νέα G 580 διατηρεί την ίδια ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια σε σχέση με τα συμβατικά της αδέλφια, αλλά έναν νέο άκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος που περιέχει την ενσωματωμένη τις μονάδες κίνησης καθώς και τα…. εικονικά και όχι μηχανικά μπλοκέ διαφορικά. Μάλιστα, η νέα, αμιγώς ηλεκτρική G-Class διαθέτει και κοντές σχέσεις που μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό εξασφαλίζοντας υψηλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου – όπως για παράδειγμα η ικανότητά της να κινείται χωρίς πρόβλημα σε επικλινείς επιφάνειες με κλίση έως και 35 μοίρες και σε νερό με βάθος έως και 850 χλστ.
Η μέγιστη απόσταση της G 580 από το έδαφος (ανάμεσα στους δύο άξονες) είναι μειωμένη σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις στα 250 χλστ., ενώ οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και μπάρας ορίζονται αντίστοιχα στις 32, 30,7 και 20,3 μοίρες.
Εδώ, η G 580 προσφέρει δύο εξατομικευμένες επίσης λειτουργίες; την G-Turn, που του επιτρέπει στο αυτοκίνητο να περιστρέφεται κατά 720 μοίρες επί τόπου, καθώς και την G-Steering, η οποία μειώνει τον κύκλο στροφής επιτρέποντάς στο όχημα να περιστρέφεται γύρω από έναν μεμονωμένο τροχό.