Το Peugeot 2008 ανανεώθηκε όσον αφορά τη σχεδίαση και την τεχνολογία και θα λανσαριστεί στην ελληνική μέσα στο χειμώνα.
Μετά από τέσσερα χρόνια εμπορικής πορείας, που ξεκίνησε το 2019 και πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 700.000 μονάδες, το Peugeot 2008 πέρασε στην επόμενη φάση της ζωής του. Οι αλλαγές αφορούν τη σχεδίαση, την τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση, με νέο κινητήρα καιι μπαταρία που προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία.
Το γαλλικό B-SUV κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του Vigo στην Ισπανία. Το νέο Peugeot 2008 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το τελευταίο τρίμηνο του έτους σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις Active, Allure και GT.
Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, αυτά θα είναι τέσσερα, μαζί με τη νέα ηλεκτροκίνητη έκδοση που αποδίδει 115 kW (156 ίππους) και προσφέρει αυτονομία 406 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον WLTP. Λίγο αργότερα, μέσα στο 2024 θα προστεθεί μια νέα υβριδική έκδοση στην γκάμα του γαλλικού SUV.
Peugeot 2008: Αισθητικά
Το ανανεωμένο 2008 υιοθετεί στοιχεία από το νέο 508, όπως η νέα φωτεινή υπογραφή της Peugeot στο εμπρός μέρος. Χαρακτηρίζεται από τους τρείς κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα του νέου 2008.
Στο πίσω μέρος ανασχεδιασμένη είναι επίσης η φωτεινή υπογραφή, με τα φώτα LED να αποτελούνται από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες, που ενισχύουν και την αίσθηση του πλάτους. Τεχνολογίας LED είναι και τα φώτα της όπισθεν, όπως και τα φλας.
Το νέο σήμα της Peugeot είναι αυτό που κυριαρχεί στο εμπρός μέρος. Διακρίνεται για το μεγαλύτερο πλάτος του, ενώ «δένει» πιο αρμονικά με τους προβολείς. Στην έκδοση Active, το μπροστινό μέρος είναι διακοσμημένο με οριζόντιο μοτίβο σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Στις εκδόσεις Allure και GT, το μπροστινό μέρος διαθέτει κατακόρυφο σχεδιαστικό μοτίβο στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, το οποίο εκτείνεται μέχρι τα σκουρόχρωμα ένθετα, τονίζοντας ακόμα περισσότερο την κάθετη διάταξη του μπροστινού μέρους.
Νέα χρώματα είναι διαθέσιμα, με το γκρι (Selenium Grey) που απεικονίζεται στις φωτογραφίες να έχει επιλεγεί από τους Γάλλους για το λανσάρισμα του μοντέλου. Νέο είναι και το λευκό (Okenite), το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot έχει μπλε-γκρι ανταύγειες.
Επίσης, θα υπάρχει διαθέσιμη διχρωμία, με στάνταρ τη μαύρη οροφή, ενώ ίδιου χρώματος θα είναι τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, σε όλα τα αυτοκίνητα και ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος. Μια νέα γκάμα τροχών αλουμινίου με διαστάσεις από 16 έως και 18 ίντσες είναι διαθέσιμη με το ανανεωμένο Peugeot 2008.
Μέσα στο Peugeot 2008
Στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είναι τοποθετημένος πάνω από το τιμόνι, συνδυάζεται με τις εκδόσεις Allure και GT. Η οθόνη είναι 10 ιντσών με τρισδιάστατη απεικόνιση στις ανώτερες εκδόσεις GT, ενώ στην εισαγωγική Active ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός.
Η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι 7 ιντσών, στις δύο πρώτες εξοπλιστικές εκδόσεις του μοντέλου, ενώ μεγαλώνει και γίνεται 10 ιντσών στις ανώτερες, διαθέτοντας επίσης τεχνολογία HD. Επιπλέον, το εσωτερικό διαθέτει ατμοσφαιρικό φωτισμό οκτώ διαφορετικών αποχρώσεων, με κάποιες από αυτές να είναι νέες.
Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση, το νέο Peugeot 2008 εξοπλίζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control, το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: άμμος, λάσπη και χιόνι.
Νέα ηλεκτρική έκδοση για το Peugeot 2008
Το ανανεωμένο 2008, στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση εφοδιάζεται με τον νέο, πιο αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα της Peugeot. Η μέγιστη ισχύς αυξήθηκε κατά 15% και από 100 kW (136 ίπποι) έγινε 115 kW (156 ίπποι) και παράλληλα η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξήθηκε από 50 kWh σε 54 kWh.
Έτσι, αυξήθηκε και η αυτονομία, η οποία από τα 345 χιλιόμετρα της προηγούμενης γενιάς, έφτασε τώρα στα 406 χιλιόμετρα. Με το νέο e-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών. Στο στάνταρ εξοπλισμό, ένας μονοφασικός φορτιστής των 7,4 kW, και προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW.
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά της ώρας από δημόσιο σταθμό φόρτισης (100 kW), 4 ώρες και 40 λεπτά από ένα Wall Box (7,4kW), και 11 ώρες και 10 λπετά από μία ενισχυμένη παροχή (3,2 kW).
Peugeot 2008: Γκάμα κινητήρων
Πέρα από την ηλεκτρική έκδοση, το ανανεωμένο Peugeot 2008 είναι διαθέσιμο και σε τρεις ακόμα εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, εισαγωγική είναι η PureTech 100, με τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, που αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Πιο πάνω συναντάμε την PureTech 130, με τον ίδιο κινητήρα, αλλά απόδοση 130 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο 8άρι EAT-8. Τη γκάμα ολοκληρώνει η έκδοση ντίζελ BlueHDi 130 EAT8, με 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου, που αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT-8.
Νέα υβριδική έκδοση για το Peugeot 2008
Στις αρχές του 2024, το νέο 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V HYBRID, το οποίο αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα.
Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και έως και 15% μικρότερη κατανάλωση. Στην οδήγηση στην πόλη, το νέο 2008 με το υβριδικό σύστημα κίνησης, μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.