Το Skoda Enyaq iV, καθώς και η Coupe έκδοσή του, δέχονται μια σειρά ασύρματων αναβαθμίσεων που βελτιστοποιούν μια σειρά λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένων της ταχύτητας φόρτισης και της αυτονομίας.
Η Skoda βελτιστοποιεί το λογισμικό του ηλεκτρικού Enyaq iV, κίνηση που έρχεται σε μία χρονικη συγκυρία κατά την οποία η τσέχικη εταιρεία λανσάρει στην αγορά και το «αδελφό» Enyaq Coupe iV.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, οι αναβαθμίσεις αφορούν και τα δύο μοντέλα, καθώς και τα ήδη κυκλοφορούντα της οικογένειας Enyaq iV, τα οποία θα «υποδεχτούν» τις νέες αναβαθμίσεις μέσα στο 2022.
Η νέα έκδοση λογισμικού ME3 περιλαμβάνει ολοκληρωμένες ενημερώσεις για τη λειτουργία, τον έλεγχο και τον σχεδιασμό του συστήματος infotainment, του Digital Cockpit και του Head-up Display. Επιπλέον, βελτιώσεις έγιναν και στις λειτουργίες των υπηρεσιών Skoda Connect.
Το νέο λογισμικό οχήματος ME3 επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει τη νέα λειτουργία «battery care» μέσω ενός κουμπιού στην κεντρική οθόνη. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία θα μπορεί με την ενεργοποίηση της λειτουργίας αυτής να φορτίζεται έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της. Το πρόγραμμα μειώνει επίσης την ταχύτητα φόρτισης DC καθώς και τη μέγιστη ισχύς φόρτισης για λόγους προστασίας της μπαταρίας.
Όπως ανακοινώνει η Skoda, τα «μέτρα» αυτά είναι αντίστοιχα της λειτουργίας eco mode που συναντά κανείς σε ένα σύγχρονο smartphone, βοηθώντας στην παράταση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας. Φυσικά, η πλήρης χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας της μπαταρίας και η μέγιστη ταχύτητα φόρτισής της είναι πάντα διαθέσιμα. Επιπλέον, το μενού «Charging» στο σύστημα infotainment έχει δεχθεί αλλαγές, με το γραφικό φόρτισης και εμβέλειας να περιλαμβάνει τώρα και πληροφορίες για τον προορισμό και τυχόν απαραίτητες στάσεις φόρτισης.
Επίσης, το σύστημα ελέγχου φόρτισης είναι πλέον ευκολότερο στη χρήση. Στο σύστημα πλοήγησης, για παράδειγμα, μπορεί να εμφανίζεται με το πάτημα του κουμπιού «Add» ένας εναλλακτικός σταθμός φόρτισης, ο οποίος περιλαμβάνονται στην τρέχουσα διαδρομή . Εν προκειμένω και για όλες τις προγραμματισμένες στάσεις φόρτισης, η υπολειπόμενη χωρητικότητα της μπαταρίας και ο αναμενόμενος χρόνος φόρτισης εμφανίζονται λεπτομερώς στη οθόνη του συστήματος.
Επίσης, χάρη στις αναβαθμίσεις, οι τετρακίνητες εκδόσεις των Enyaq iV και Enyaq Coupe iV προσφέρουν στους οδηγούς ένα ακόμα πρόγραμμα οδήγησης. Πρόκειται για το «Traction Mode», το οποίο είναι σχεδιασμένο για οδήγηση σε ολισθηρούς ή μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους παρέχοντας μόνιμη τετρακίνηση με ταχύτητα κίνησης του οχημάτων που δεν υπερβαίνει τα 20 χλμ./ώρα.
Αλλαγές έχουν γίνει και στις ενδείξεις του Digital Cockpit αλλά και σε εκείνες του Head-up Display – όπως για παράδειγμα σε αυτή που απεικονίζει την υπολειπόμενη ενέργεια του συσσωρευτή που τώρα μπορεί να εμφανίζεται και ως ποσοστό της συνολικής χωρητικότητας του.
Το νέο λογισμικό επιδρά θετικά και στο θερμικό σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας, το οποίο ενεργοποιείται πλέον σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αποτέλεσμα αυτού είναι η μπαταρία να έρχεται στο ιδανικό παράθυρο λειτουργιάς της σε συντομότερο χρονικό διάστημα και να παραμένει «μέσα» σε αυτό για περισσότερο χρόνο. Όπως ανακοινώνει η Skoda, η παραπάνω αναβάθμιση αυξάνει τη μέγιστη αυτονομία κίνησης των Enyaq iV και Enyaq Coupe iV στα 416, 544 και 520 χλμ. για τις εκδόσεις «60», «80» και «80x», αντίστοιχα.
Η οικογένεια Enyaq iV προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών φόρτισης. Χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα και βύσμα CCS (Combined Charging System), η ενέργεια ρέει στην μπαταρία με ισχύ έως και 11 kW με τη αρωγή του επιτοίχιου φορτιστή iV Charger. Εδώ, η μπαταρία των 62 kWh μπορεί να φορτιστεί από το 10 στο 80% σε 6,25 ώρες. ενώ στην περίπτωση της μεγαλύτερης των 82 kWh σε 7,5 ώρες.
Κατά τη φόρτιση με συνεχές ρεύμα, τα οχήματα με μπαταρία των 62 kWh προσφέρουν τώρα μέγιστη ισχύ φόρτισης έως και 120 kW, χάρη στο νέο λογισμικό, και έως 135 kW για τα μοντέλα Enayq iV με τη μεγάλη μπαταρία των 82 kWh. Αυτό σημαίνει ότι σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης των 50 kW, η διαδικασία φόρτισης διαρκεί 55 λεπτά (μπαταρία 62 kWh) ή 70 λεπτά (μπαταρία 82 kWh) για την αναπλήρωση με ενέργεια από το 10 έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας.