Η Ford «χαρίζει» στο Mondeo τις απαραίτητες πινελιές ανανέωσης και τον 2λιτρο EcoBlue πετρελαιοκινητήρα της. Μα, πάνω απ’ όλα, μία υβριδική μονάδα κίνησης.
Η Ford ανανεώνει το Mondeo και μαζί του την εμπιστοσύνη της σε μία κατηγορία οχημάτων που φθήνει εμπορικά, καθώς τα τελευταία χρόνια δέχεται ισχυρά πυρά από τα SUV που πλέον ξεπηδούν σαν τα… μανιτάρια. Όπως και να ‘χει, το φρεσκαρισμένο εν έτει 2019 Ford Mondeo δε διαφέρει και τόσο σε επίπεδο σχεδίασης μιας και οι ιθύνοντες της εταιρείας δεν θέλησαν να αλλοιώσουν το γνώριμο, εδώ και χρόνια, σχεδιαστικό μοτίβο των 4θυρων, 5θυρων και στέισον βάγκον εκδόσεων του μοντέλου. Έτσι, οι όποιες αλλαγές εντοπίζονται στα… σημεία, και συγκεκριμένα στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στα νέα, τύπου LED φώτα ημέρας, καθώς και στην προσθήκη μιας χρωμιωμένης λωρίδας στο πίσω μέρος.
Τα ουσιαστικά νέα αφορούν στις κινητήριες μονάδες, με πρώτη και καλύτερη στη νέα «αυτοφορτιζόμενη» υβριδική καρδιά, η οποία απαρτίζεται από έναν 2λιτρο κινητήρα βενζίνης που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, μία γεννήτρια, μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,4 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά, η απόδοσή φτάνει τους 187 ίππους, οι εκπομπές ρύπων τα 103 gr/χλμ., ενώ για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Αξίζει να προσθέσουμε πως οι υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, το οποίο καταφέρνει να αξιοποιήσει έως και το 90% εκείνης που χάνεται κατά την πέδηση.
Στα highlights των υβριδικών εκδόσεων περιλαμβάνεται η διεπαφή SmartGauge, η οποία βοηθά στην παρακολούθηση της κατανάλωσης καυσίμου και ενέργειας, καθώς και το σύστημα Brake Coach, το οποίο με τη σειρά του ενθαρρύνει τον οδηγό να φρενάρει σταδιακά ώστε να βοηθηθεί η ανάκτηση ενέργειας της μπαταρίας. Από εκεί και πέρα, η υποβοήθηση του τιμονιού είναι ηλεκτρική, ενώ ηλεκτρικά ελεγχόμενος είναι επίσης τόσο ο κλιματισμός, όσο και το σύστημα ψύξης του κινητήρα. Τέλος, το νέο Mondeo Hybrid διαθέτει ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα «ανάκτησης» των καυσαερίων που επιτρέπει την ταχύτερη θέρμανση του καμπίνας μέσω του συστήματος κλιματισμού.
Το ανανεωμένο Ford Mondeo προσφέρεται πλέον με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα της γενιάς EcoBlue, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με 150 ή 190 ίππους (εκπομπές ρύπων: 127 και 133 gr/χλμ.). Στα βασικότερα τεχνολογικά ατού του περιλαμβάνονται ο υπερσυμπιεστής χαμηλής ενέργειας που συμβάλει στην καλύτερη «ανάπτυξη» της ροπής στις χαμηλές στροφές και το διαφορετικό σε σχέση με τον αντίστοιχο TCDi σύστημα ψεκασμού του καυσίμου. Ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με το νέο αυτόματο «8άρι» της Ford. Επιπρόσθετα, ο EcoBlue μπορεί να συνδυαστεί και με το σύστημα τετρακίνησης All-Wheel Drive της Ford το οποίο μπορεί να μοιράσει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό έως και 50/50 σε χρόνο 20 msec._X.A.