Η σπορ παραλλαγή του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 φέρει τα σήματα της Alpine και ονομάζεται Α290, κάνοντας πρεμιέρα στις αρχές του προσεχούς καλοκαιριού.
Η Alpine ξεκινά την ηλεκτρική της αναγέννηση με το Α290, ένα συμπαγές EV που αποτελεί εν πολλοίς την σπορτίφ παραλλαγή του νέου Renault 5 EV που αναμένεται να αποκαλυφθεί πλήρως την επόμενη εβδομάδα στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Το Α290 βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα CMF-BEV του νέου Renault 5, με έναν ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει για την περίσταση κίνηση σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου νέας γενιάς.
Προς το παρόν, η Alpine δεν έχει ανοίξει επισήμως τα χαρτιά της όσον αφορά τις προδιαγραφές του κινητήρα του πρώτου EV της γκάμας της. Ωστόσο, έγκυρες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια έκδοση του ηλεκτρικού συνόλου του Megane E-Tech Electric, με απόδοση κοντά στους 220 ίππους, ενώ δύο χρόνια αργότερα και σίγουρα όχι νωρίτερα από το 2027, την πρεμιέρα του θα πραγματοποιήσει και μια δεύτερη με απόδοση κοντά στους 270 ίππους.
Για την μπαταρία, τα χείλη των Γάλλων είναι επίσης… κλειστά. Ωστόσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι θα κυμανθεί σε χωρητικότητα στο εύρος των 50 με 60 kWh, υιοθετώντας μια διάταξη με μόλις τέσσερα μεγάλα modules τοποθετημένα σε ένα μόνο στρώμα – το Zoe, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή μια μπαταρία με 12 μικρότερες μονάδες. Σύμφωνα με τους Γάλλους, αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς να μειώσουν το βάρος της μπαταρίας κατά 15 κιλά.
Σε σχέση με το αδελφό «5», το πιο σπορτίφ σε επιδόσεις και φιλοσοφία Α290 διαθέτει ακόμα πιο εξελιγμένη ανάρτηση με πιο σφικτή ρύθμιση και υδραυλικά bump-stops. Ανεξάρτητα από αυτό, τόσο το Α290 όσο και το Renault 5 θα μοιράζονται μια διάταξη στον πίσω άξονα που θα απαρτίζεται από πολλαπλούς συνδέσμους – προφανώς σε μια προσπάθεια δημιουργίας μιας πιο σοφιστικέ απόδοσης σε επίπεδο συμπεριφοράς.
Αξιοσημείωτες είναι και οι προδιαγραφές του συστήματος πέδησης, με το νέο ηλεκτρικό hot-hatch της Alpine να εξοπλίζεται στον εμπρός άξονα με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Α110. Σε σχέση με την τελευταία, το Α290 στην έκδοση παραγωγής που θα παρουσιαστεί τον προσεχή Ιούνιο θα είναι βαρύτερη, χωρίς ωστόσο η τελική ένδειξη της ζυγαριάς να ξεπερνά την ένδειξη «1.100».
Το «παρών» θα δίνει ένα προηγμένο σύστημα torque vectoring το οποίο θα είναι ρυθμισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού. Αυτό τουλάχιστον επικαλούνται οι δημιουργοί του…
Alpine A290: Με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Michelin
Η Michelin ετοίμασε τρεις διαφορετικούς τύπους ελαστικών για το νέο A290.
Ο πρώτος καρπός της συνεργασίας των δύο εταιρειών για το νέο «καυτό» EV της Alpine είναι το Pilot Sport EV, ένα καλοκαιρινό ελαστικό με βελτιστοποιημένη ενεργειακή απόδοση, που συνδυάζει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, μακροζωίας και αυτονομίας.
Το δεύτερο είναι το Pilot Sport S5, ένα πιο σπορ καλοκαιρινό ελαστικό που έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις στο νέο A290 τόσο σε βρεγμένες όσο και σε στεγνές επιφάνειες.
Τέλος, το τρίτο ελαστικό της Michelin είναι το Pilot Alpin 5, ένα χειμερινό ελαστικό που προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε βρεγμένες ή χιονισμένες επιφάνειες.