Με τις ηλεκτρικές Alfa Romeo Stelvio και Giulia να έχουν «κλειδώσει» για το 2025 και 2026, ο Jean-Philippe Imparato δήλωσε ότι το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών τον Ιούνιο και των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο θα επηρεάσει ποια ακόμα EVs θα παρουσιάσει η μιλανέζικη φίρμα από το 2027 και μετά.
Στις ΗΠΑ, η πιθανή επιστροφή στον Λευκό Οίκο για τον Donald Trump θα μπορούσε να σημαίνει καθυστέρηση ή πάγωμα των σχεδίων για τις πολιτείες να ακολουθήσουν την Καλιφόρνια και να απαγορεύσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035. Ο Donald Trump θα μπορούσε επίσης να ανακαλέσει τα κίνητρα του νόμου Inflation Reduction Act του προέδρου Joe Binden, επηρεάζοντας περαιτέρω των μέλλον των EV στη χώρα.
Την ίδια στιγμή, στην Ευρώπη, το… νέο κοινοβούλιο που θα προκύψει από το καλοκαίρι και μετά θα μπορούσε να επανεξετάσει το σχέδιο που επιβάλει πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές από το 2035.
Όλα αυτά είναι πιθανό να επηρεάσουν τα μελλοντικά μοντέλα της Alfa Romeo που πρόκειται να είναι πλήρως ηλεκτρικά από το 2028 και μετά, συμπεριλαμβανομένου ενός SUV fastback μοντέλου που θα «πατά» στην πλατφόρμα STLA Large, δήλωσε ο CEO της μάρκας Jean-Philippe Imparato σε δημοσιογράφους.
«Το ένστικτό μου θα ζητούσε να δώσουμε στην Alfa Romeo ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο παρόμοιο με την Purosangue, αλλά πρέπει επίσης να παρακολουθήσουμε πώς θα να εξελιχθούν οι γεωπολιτικές ισορροπίες και οι παγκόσμιες αγορές, επιλέγοντας τελικά ένα μικρό χάτσμπακ που θα είναι προσανατολισμένο στην Ευρώπη», δήλωσε ο CEO της Alfa Romeo.
Στις 10 Απριλίου, η Alfa Romeo θα παρουσιάσει το πρώτο της EV, ένα B-SUV με την ονομασία Milano.
Την ίδια στιγμή, η Stellantis ετοιμάζει το εργοστάσιό της στο Cassino στην κεντρική Ιταλία για να κατασκευάσει εκεί EVs που θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large, συμπεριλαμβανομένης της Stelvio ΕV που αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2025, ενώ ένα χρόνο αργότερα θα ακολουθήσει η Giulia EV.
Η μονάδα στο Cassino, η οποία κατασκευάζει ήδη τη Giulia και τη Stelvio, καθώς και την Maserati Grecale, θα είναι το μοναδικό εργοστάσιο της Stellantis στην Ευρώπη που θα κατασκευάζει οχήματα με βάση την STLA Large. Η πλατφόρμα θα διαθέτει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt και θα προσφέρει αυτονομία άνω των 700 χλμ.
Τόσο η Stelvio EV όσο και η Giulia EV θα χρησιμοποιούν διαφορετικές, πιο σπορ ρυθμίσεις στην ανάρτηση σε σχέση με τα «αμερικανικά» ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν την STLA Large, όπως νέο Dodge Charger που αποκαλύφθηκε πριν λίγα 24ωρα, δήλωσε ο Imparato.
Ο CEO της Alfa Romeo είπε επίσης ότι η νέα Stelvio EV θα είναι το πρώτο μοντέλο της Stellantis στο οποίο θα κάνουν το ντεμπούτο τους δύο νέες τεχνολογίες: το λειτουργικό σύστημα STLA Brain και τη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής STLA SmartCockpit.