X
Κόσμος

Καλύτερη αεροδυναμική, περισσότερη αυτονομία: H VW βρήκε τη λύση με το νέο ID.7

Πρωταθλητής στην αεροδυναμική απόδοση, το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.7 καταφέρνει να προσφέρει αυτονομία με μία φόρτιση που φτάνει τα 700 χλμ.

Σε ένα αυτοκίνητο-λιμουζίνα όπως το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.7, το σχήμα του αμαξώματος αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της τιμής του αεροδυναμικού συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd). Από τη μεριά τους, οι τροχοί, μαζί με τα ελαστικά, επηρεάζουν περίπου το 30% της σχετικής τιμής, το δάπεδο του οχήματος το 10% και τα λειτουργικά ανοίγματα μέσω των οποίων ο αέρας ρέει, για παράδειγμα, προς τα ψυγεία στο εμπρός μέρος του οχήματος, επίσης 10%.

Το γεγονός ότι το νέο ID.7 είναι το πιο αεροδυναμικό, μέχρι στιγμής, μοντέλο στην ταχέως αναπτυσσόμενη γκάμα ID. της VW μπορεί να φανεί με την πρώτη ματιά κοιτάζοντας τη σιλουέτα του οχήματος, το οποίο έχει μήκος σχεδόν 5 μέτρα.

«Κατά τον σχεδιασμό του ID.7, δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο. Αυτό φαίνεται στο χαμηλό εμπρός άκρο, τη ρέουσα μετάβαση από το καπό στο παρμπρίζ. Επίσης, η οροφή που παραπέμπει σε κουπέ και το σμιλευμένο πίσω άκρο είναι επίσης σχεδιασμένα για μέγιστη αεροδυναμικές απόδοσης», αναφέρει ο σχεδιαστής της VW, Daniel Scharfschwerdt.

Την ίδια στιγμή, το νέο VW ID.7 διαθέτει ένα σχεδόν κλειστό κάτω μέρος. Αυτό συμπληρώνεται από ειδικά εξελιγμένα σπόιλερ στους εμπρός τροχούς, που οδηγούν τον αέρα κατά μήκος των τροχών, κάτω από το όχημα, προκαλώντας τις ελάχιστες δυνατες αναταράξεις. Οι αεροκουρτίνες στα πλάγια του εμπρός προφυλακτήρα κατευθύνουν τον αέρα γύρω από το εμπρός άκρο του οχήματος με ελάχιστες απώλεια. Επίσης, τα φουσκωμένα πλαϊνά μαρσπιέ εμποδίζουν τον αέρα να ρέει κάτω από το αμάξωμα και «προστατεύουν» τα πίσω ελαστικά από τον αέρα που σε διαφορετική περίπτωση θα κατευθύνονταν σε αυτά. Συν τοις άλλοις, επιπρόσθετα αεροδυναμικά πάνελ και διακοσμητικά καθοδηγούν τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Άλλες παράμετροι που επίσης λήφθηκαν υπόψη στη διαδικασία της ολιστικής αεροδυναμικής ανάπτυξης του μοντέλου είναι τα λειτουργικά ανοίγματα στο εμπρός μέρος του ID.7, στα οποία η ροή του αέρα ελέγχεται ενεργά προκειμένου να μειωθεί η οπισθέλκουσα. Εν προκειμένω, η σχετική περσίδα ελέγχεται η ηλεκτρονικά έτσι ώστε να παραμένει ανοιχτή μόνο όταν απαιτείται στοχευμένη ψύξη των μονάδων ισχύος και της μπαταρίας. Την ίδια στιγμή, στο πίσω μέρος, η αεροδυναμική απόδοση διασφαλίζεται από την ειδική διαμόρφωση της πίσω πόρτας και τη σχεδίαση του διαχύτη.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ένας συντελεστής οπισθέλκουσας που αγγίζει στην περίπτωση του νέου ID.7 την καθ’ όλα εντυπωσιακή για την κατηγορία και τον τύπο του αμαξώματος τιμή 0,23.

VW ID.7: Με αυτονομία έως και 700 χλμ.

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό ID.7 της VW, το οποίο θα είναι διαθέσιμο προς πώληση από το προσεχές φθινόπωρο, είναι σχεδιασμένο «για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων», εξ ου και η μέγιστη αυτονομία των 700 χιλιομέτρων που επιτυγχάνει η κορυφαία έκδοση Pro S, η οποία εφοδιάζεται με μια μπαταρία με χωρητικότητα 82 kWh. H συγκεκριμένη μάλιστα έκδοση έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC με ισχύ έως και 200 kW.

Διόλου ευκαταφρόνητες είναι οι επιδόσεις αυτονομίας και της «μικρής» έκδοσης, η οποία φέρει την ονομασία Pro. Εδώ, ο συσσωρευτής ενέργειας των 77 kWh – γνωστός από τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας ID. – εξασφαλίζει με μια φόρτιση αυτονομία 615 χλμ. Η δε φόρτιση από εξωτερική πηγή συνεχούς ρεύματος φτάνει εδώ τα 170 kW.

Από το λανσάρισμα του νέου ID.7 και οι δύο εκδόσεις θα διαθέτουν έναν κινητήρα εγκατεστημένο στους πίσω τροχούς – πρόκειται για μια νέα ηλεκτρική μονάδα με απόδοση 286 ίππων για την οποία μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!