top icon
Κόσμος

ACEA: Μόλις το 11,1% των φορτιστών στην Ευρώπη έχουν ισχύ άνω των 22 kW

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για ένα «διπλό» πρόβλημα με τις υπάρχουσες υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς όχι μόνο υπάρχει εμφανής έλλειψη φορτιστών σε όλη την περιοχή, αλλά επιπλέον πολύ λίγοι από αυτούς μπορούν να φορτίσουν τα οχήματα σε αποδεκτές ταχύτητες.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στην οποία υπάγονται 15 εταιρείες/όμιλοι που δραστηριοποιούνται στη γηραιά ήπειρο, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προετοιμάζονται προκειμένου να παρουσιάσουν τις θέσεις τους σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (Alternative Fuels Infrastructure Regulation – AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο.

Επί της ουσίας, το τελευταίο αποτελεί κεντρικό στοιχείο του κλιματισμού πακέτου Fit for 55 της Ευρώπης, το οποίο περιλαμβάνει επίσης νέους στόχους όσον αφορά τις εκπομπές CO2 των σύγχρονων αυτοκινήτων.

EV Charging

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, σχεδόν μόνο οι 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Με άλλα λόγια, μόνο 1 στα 9 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη είναι διαθέτουν φορτιστές με ισχύ άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (με ισχύ ίση ή μικρότερη των 22 kW ή μικρότερη) περιλαμβάνουν σημεία που διαθέτουν κοινές οικιακές πρίζες,

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μία από αυτές τις 200.000 πρίζες χαμηλής ισχύος μπορεί να διαρκέσει έως και μια ολόκληρη νύχτα. Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής ισχύς μπορεί να μειώσει το χρόνο «ανεφοδιασμού» της μπαταρίας ενός ΕV σε λιγότερο από μία ώρα. Οι γρήγοροι φορτιστές, ωστόσο, δεν υπερβαίνουν σε ποσοστό το 11,1% επί του συνόλου του δικτύου υποδομών φόρτισης στην Ευρώπη.

EV Charging

«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να εξαλείψουμε κάθε ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι άνθρωποι πρέπει να βλέπουν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον, και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση – χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές».

«Η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο βολική και απλή όσο ο ανεφοδιασμός», προσέθεσε ο Eric-Mark Huitema.

Ως εκ τούτου, ο ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και όλους τους αρμόδιους φορείς «να ενισχύσουν σημαντικά την πρόταση της Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης, συμπεριλαμβανομένου ενός επαρκούς πλήθους ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ έως το 2030».

EV Charging

Σε απόλυτα νούμερα, τον μεγαλύτερο αριθμό δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην Ευρώπη διαθέτει η Ολλανδία (64.236), εκ των οποίων όμως μόλις οι 2.429 είναι ταχείας φόρτισης (3,6%). Ανάλογα χαμηλή είναι η αναλογία των τελευταίων και στη Γαλλία (8,2%), η οποία έχει εντάξει στο δίκτυό της 42.000 φορτιστές, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2020 που δημοσιεύει σήμερα ο ACEA. Η εικόνα είναι αρκετά καλύτερη στην τρίτη, ως προς τον αριθμό των φορτιστών, χώρα, την Γερμανία, στην οποία απαντώνται 37.213 φορτιστές, από τους οποίους το 16,4% (7.325) προσφέρει ισχύ φόρτισης άνω των 22 kW.

Για την Ελλάδα, ο ACEA αναφέρει ότι πέρσι υπήρχαν όχι περισσότεροι από 253 δημόσιοι φορτιστές, με μόλις 22 από αυτούς να είναι ταχείας φόρτισης (8%).

EV Charging

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ