top icon
Κόσμος

Αυτές είναι οι 8 χώρες της Ευρώπης που λένε «όχι» στο Euro 7

Ένας άτυπος συνασπισμός οκτώ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιχειρεί να μπλοκάρει την επικείμενη εφαρμογή του Euro 7. Μένει να αποδειχτεί αν θα το επιτύχει.

Οκτώ κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιταλίας, ζήτησαν από το νομοθετικό της σώμα να ακυρώσει τα σχέδια της όσον αφορά την επικείμενη εφαρμογή των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, γνωστά υπό τη σκέπη της ονομασίας Euro 7, λέγοντας ότι είναι υπερβολικά φιλόδοξα και μη ρεαλιστικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι χώρες δήλωσαν ότι τα αυστηρότερα όρια για τους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα, θα μπορούσαν να φρενάρουν τις κρίσιμες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση που απαιτούνται για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.

Euro 7

Διαβάστε επίσης: Είναι το Euro 7 η ταφόπλακα των σούπερ μίνι αυτοκινήτων;

Σε κοινό έγγραφο που εστάλη σε άλλα μέλη της ΕΕ, οι οκτώ χώρες ανέφεραν ότι τα μέρη του Euro 7 που καλύπτουν τους περιορισμούς των εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα θα πρέπει να καταργηθούν πλήρως.

«Είμαστε αντίθετοι σε οποιουσδήποτε νέους κανόνες εκπομπών καυσαερίων (συμπεριλαμβανομένων των νέων απαιτήσεων δοκιμών ή νέων ορίων εκπομπών) για αυτοκίνητα και φορτηγά», αναφέρουν οι χώρες στο έγγραφο, το οποίο υπογράφουν η Γαλλία, η Ιταλία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και τη Σλοβακία.

Ως γνωστόν, το Euro 7 επιδιώκει να αυστηροποιήσει τις προδιαγραφές εκπομπών, πέραν του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στην περιορισμό των σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.

Euro 7

Οι κανόνες του Euro 7 – οι οποίοι θα ορίζουν τα πρότυπα εκπομπών για την τελευταία γενιά οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης – πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου του 2025.

Τόσο το κοινοβούλιο όσο και τα κράτη μέλη διαπραγματεύονται επί του παρόντος τις δικές τους θέσεις πριν ξεκινήσουν οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών.

Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Carlos Tavares, Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis, υποστήριξαν ότι τα τελευταία βήματα για τη μείωση του CO2 από τα αυτοκίνητα συνιστούν περιττές επιβαρύνσεις για τη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση.

Euro 7

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ