Η γερμανική εταιρεία έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες για την απόδοση, την αυτονομία και το προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας με το οποίο θα εξοπλίζεται το επερχόμενο τον προσεχή κιόλας μήνα Audi e-tron.
Ένας και κάτι μήνας απομένει μέχρι την πλήρη αποκάλυψη του νέου Audi e–tron, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου του Γερμανού κατασκευαστή, το οποίο, μαζί με τη νέα Porsche Taycan και το I.D. hatschback της VW, σηματοδοτούν το μέλλον και συνάμα την «επόμενη μέρα» στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα για το VW Group. Θέλοντας λοιπόν να προετοιμάσει το έδαφος για το επίσημο ντεμπούτο του ηλεκτρικού SUV της, η Audi μας αποκαλύπτει σήμερα περισσότερες λεπτομέρειες που αφορούν στο τεχνολογικό ποιόν του δίνοντας έμφαση στις επίσημες ανακοινώσεις της τόσο στην απόδοση και στην αυτονομία, όσο και στο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση με το οποίο θα εφοδιάζεται.
Διαβάστε επίσης: Η Audi αποκαλύπτει το εσωτερικό του νέου e-tron
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το νέο e-tron θα μπορεί να ανακτήσει ενέργεια κατά την πέδηση ή την κίνησή του σε κατωφέρεια που αντιστοιχεί στο 30% της μέγιστης αυτονομίας των μπαταριών του, η οποία ανέρχεται σύμφωνα με τη νέα νόρμα του WLTP που τίθεται σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου στα 400 τουλάχιστον χιλιόμετρα. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας περιλαμβάνει και τους δύο ηλεκτροκινητήρες καθώς και το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου της πέδησης. Για πρώτη φορά, συνδυάζονται τρεις διαφορετικοί τρόποι ανάκτησης της ενέργειας: η manual, η οποία εφαρμόζεται κατά τη διαδικασία coasting του αυτοκινήτου μέσω των paddles του οχήματος, η αυτόματη καθώς και εκείνη που πραγματοποιείται κατά την πέδηση μέσω μιας ομαλούς, όπως χαρακτηρίζεται από την ίδια την Audi, μετάβασης μεταξύ ηλεκτρικής και υδραυλικής επιβράδυνσης. Μέχρι και τα 0,3 g, το Audi e-tron ανακτά ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων του, χωρίς να χρησιμοποιεί το συμβατικό φρένο, το οποίο καλύπτει πρακτικά πάνω από το 90% όλων των επιβραδύνσεων. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, η ενέργεια που ανακτάται «κατευθύνεται» πίσω στην μπαταρία σε όλους τους ελιγμούς πέδησης.
Διαβάστε επίσης: Τα μυστικά της αεροδυναμικής του νέου Audi e-tron
Τα συμβατικά φρένα των τροχών εμπλέκονται μόνο όταν η επιβράδυνση υπερβαίνει τα 0,3 g παρέχοντας άμεση απόκριση, χάρη σε μια νέα ιδέα «ηλεκτροϋδραυλικής ενεργοποίησης». Η Audi είναι ο πρώτος κατασκευαστής παγκοσμίως που χρησιμοποιεί αυτή την εφαρμογή σ’ ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα ευρείας παραγωγής. Αναλυτικότερα, ένα υδραυλικό έμβολο που βρίσκεται στη μονάδα του φρένου παράγει πρόσθετη πίεση και συνεπώς πρόσθετη δύναμη πέδησης, ούτως ώστε να ανακτηθεί περισσότερη ενέργεια. Κατά την αυτοματοποιημένη πέδηση έκτακτης ανάγκης, ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα στην έναρξη της επιβράδυνσης και την εμφάνιση της μέγιστης πίεσης πέδησης μεταξύ των υλικών τριβής των δίσκων ανέρχεται, σύμφωνα με την Audi, μόλις στα 150 millseconds.
Διαβάστε επίσης: Πρεμιέρα στις 17 Σεπτεμβρίου για το Audi e-tron
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλογα με τις συνθήκες και το πρόγραμμα που έχει επιλεχθεί, το ηλεκτροϋδραυλικά ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου των φρένων αποφασίζει -ηλεκτρικά σε κάθε μεμονωμένο άξονα- αν το Audi e-tron θα επιβραδυνθεί με την αρωγή του ηλεκτρικού μοτέρ, των φρένων των τροχών ή με συνδυασμό και των δύο. Η μετάβαση από το φρένο του κινητήρα στα φρένα πέδησης πραγματοποιείται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο χωρίς ο οδηγός να είναι σε θέση να τη διακρίνει. Το όλο σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ, εικόνες από την κάμερα με την οποία εξοπλίζεται, όλα τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης καθώς και τις πληροφορίες «Car-to-X», ούτως ώστε να εντοπίσει τις ακριβείς συνθήκες του περιβάλλοντος, της διαδρομής και του κυκλοφοριακού φόρτου.
Διαβάστε επίσης: Το Audi e-tron σε ένα εντυπωσιακό πείραμα
Σε ότι, τέλος, αφορά στους δύο ηλεκτροκινητήρες, η Audi ανακοίνωσε πως η «κανονική» συνδυαστική ισχύς τους ανέρχεται στους 360 ίππους και η ροπή στα 561 Nm. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μέγιστες αυτές τιμές θα είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή για χρόνο, όμως, που δεν υπερβαίνει τα 60 δλ. Από εκεί και πέρα, μετακινώντας τον επιλογές από τη θέση D στην S, οι ηλεκτροκινητήρες μπαίνουν στο «boost mode», αποδίδοντας για 8 μόλις δευτερόλεπτα ισχύ 408 ίππων και ροπή 664 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 6 δλ. Σε κάθε περίπτωση, είτε στο πρόγραμμα D είτε στο S, η τελική ταχύτητα του Audi e-tron περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα._Χ.Α.