Το Spectre, το αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ της Rolls-Royce, έχει διανύσει σχεδόν δύο εκατ. χλμ., καθώς ολοκληρώνει την τρίτη φάση του πιο αυστηρού προγράμματος δοκιμών που έχει σχεδιαστεί ποτέ στην 118χρονη ιστορία της εταιρείας.
Το Spectre υποβάλλεται επί του παρόντος σε δοκιμές με ακραίες καιρικές συνθήκες στη Νότια Αφρική: στο Augrabies στο Βόρειο Ακρωτήριο και στο Franschhoek, τη “Γαλλική Γωνιά” στο Δυτικό Ακρωτήριο. Εδώ, οι σταθερές αλλά αντίθετες κλιματολογικές συνθήκες -ξηρές και εξαιρετικά ζεστές στο βορρά, μεσογειακού τύπου και υγρές νοτιότερα- παρέχουν μερικές από τις καλύτερες καλοκαιρινές συνθήκες οδήγησης στον κόσμο. Στις πιο ζεστές περιοχές οι θερμοκρασίες μπορεί να ξεπεράσουν τους 50°C, ενώ η νότια περιοχή φιλοξενεί μεγάλη ποικιλία επιφανειών και εδαφών, συμπεριλαμβανομένων των ελικοειδών επαρχιακών δρόμων που είναι γεμάτοι χαλίκι, σκόνη και χώμα.
Σε όλη τη διάρκεια των δοκιμών του Spectre, κάθε μία από τις 25.000 ξεχωριστές λειτουργίες του αυτοκινήτου προσαρμόστηκε σχολαστικά ώστε να προσφέρει μια κατεξοχήν εμπειρία Rolls-Royce. Οι βελτιώσεις που γίνονται τώρα ακολουθούν τις αρχές των “οριακών κερδών”, όπου μεμονωμένες, πολύ μικρές και σταδιακές προσαρμογές παράγουν αθροιστικά μια σημαντική συνολική βελτίωση. Αν και χρησιμοποιείται ευρέως και έχει αποδειχθεί στον κορυφαίο αθλητισμό και στις επιχειρήσεις υψηλού επιπέδου, αυτή η θεωρία δεν έχει ποτέ στο παρελθόν υιοθετηθεί σε τέτοιο βαθμό στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα παραδείγματα της σχολαστικής προσοχής στη λεπτομέρεια στην οποία υποβάλλονται τα πρωτότυπα Spectre είναι πολλά, αλλά συχνά αδύνατο να ποσοτικοποιηθούν, καθώς αντιπροσωπεύουν την κρίση και το ένστικτο των μηχανικών της μάρκας. Για παράδειγμα, πάνω από 1.500 ώρες έχουν ήδη αφιερωθεί στην τελειοποίηση του φρεναρίσματος του αυτοκινήτου.
Στη Νότια Αφρική και σε όλο το υπόλοιπο πρόγραμμα, το ηχοσύστημα θα ρυθμιστεί και θα βελτιωθεί ώστε να επιτευχθούν κλασσικές βελτιώσεις στην ποιότητα του ήχου που προσφέρεται από τα 17 ηχεία του Spectre. Μετά τις αρχικές δοκιμές και τη βαθμονόμηση σε εργαστηριακό περιβάλλον, το σύστημα δοκιμάζεται τώρα εξαντλητικά σε πραγματικές συνθήκες. Χρησιμοποιείται μια ειδικά επιμελημένη λίστα αναπαραγωγής που παρουσιάζει ένα ευρύ φάσμα ειδών για να αντιπροσωπεύει ένα πλήρες φάσμα ηχητικών απαιτήσεων. Αυτή η δέσμευση για τη διασφάλιση τέλειας ακουστικής απόδοσης επεκτείνεται και στις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Πράγματι, ακόμη και η ταχύτητα με την οποία κλείνουν οι πόρτες εξετάζεται λεπτομερώς.
Rolls-Royce Spectre: Το εγχείρημα πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του
Όταν η εμπειρία και τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από τη Νότια Αφρική θα έχουν αναλυθεί πλήρως και θα έχουν εφαρμοστεί οι σχετικές ενέργειες και τα μέτρα, το Spectre θα έχει ολοκληρωθεί κατά 80%, καθώς θα ξεκινήσει η τελική φάση επικύρωσης. Αυτό συνίσταται στο να περάσει το αυτοκίνητο από ένα συμπυκνωμένο πρόγραμμα δοκιμών “όλων των εποχών”, συμπεριλαμβανομένων επισκέψεων στις ακραίες συνθήκες της Αρκτικής στο Arjeplog και στις πιο εύκρατες συνθήκες της Κυανής Ακτής.
Τα τελευταία 500.000 χιλιόμετρα δοκιμών του Spectre θα επικεντρωθούν στην ανάλυση του τρόπου ζωής. Αυτή η διαδικασία δοκιμών θα δει το Spectre να δοκιμάζεται σε καταστάσεις υπερπολυτελείας και σε περιπτώσεις χρήσης που αφορούν ειδικά τους πελάτες της Rolls-Royce, για να διασφαλιστεί ότι το Spectre αποδίδει όπως απαιτείται στο κέντρο των παγκόσμιων μεγαλουπόλεων, γύρω από νέους και ιστορικούς πολυτελείς προορισμούς και σε άλλα περιβάλλοντα ανάλογα με τις ανάγκες, τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των ιδιοκτητών.
Rolls-Royce Spectre: Testing background
Πριν από την παράδοση των πρώτων αυτοκινήτων στους πελάτες, η οποία έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το Spectre έχει υποβληθεί σε εξαντλητικές δοκιμές που έχουν σχεδιαστεί για να αναπαράγουν σχεδόν 400 χρόνια κανονικής χρήσης, σε μερικές από τις πιο ακραίες συνθήκες στη Γη. Συνολικά, το αυτοκίνητο θα διανύσει περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα – κάτι που ισοδυναμεί με 50 φορές τον περίπλου του πλανήτη.
Οι δοκιμές ξεκίνησαν το χειμώνα του 2021 σε μια ειδική εγκατάσταση στο Arjeplog της Σουηδίας, μόλις 55 χιλιόμετρα από τον Αρκτικό Κύκλο. Σε θερμοκρασίες -40°C, οι μηχανικοί της Rolls-Royce εξέτασαν και τελειοποίησαν κάθε πτυχή των επιδόσεων και της συμπεριφοράς του Spectre στο χιόνι και τον πάγο, καθώς και τυχόν επιπτώσεις του παρατεταμένου ακραίου ψύχους στις μπαταρίες και τα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της εξέτασης, το Spectre πέρασε το καλοκαίρι του 2022 στα πιο ηλιόλουστα, αλλά όχι λιγότερο απαιτητικά κλίματα της Γαλλικής Ριβιέρας και γύρω από την Κυανή Ακτή. Αυτό περιελάμβανε δοκιμές στο ιστορικό Autodrome de Miramas, μια πρώην πίστα Grand Prix που τώρα παρέχει πάνω από 60 χιλιόμετρα κλειστών διαδρομών και 20 υπερσύγχρονα περιβάλλοντα πίστας δοκιμών. Το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών, ωστόσο, διεξήχθη στην ύπαιθρο της Προβηγκίας, αξιολογώντας τις δυνατότητες του Spectre σε πραγματικές συνθήκες σε μια περιοχή όπου πολλά αυτοκίνητα παραγωγής είναι πιθανό να περάσουν τη ζωή τους.