Η μία από τις δύο Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe που κατασκευάστηκαν ποτέ άλλαξε χέρια έναντι του αστρονομικού ποσού των 135 εκατ. €.
Μόλις μια εβδομάδα μετά τις σχετικές φήμες που έκαναν τον γύρο του διαδικτύου, η Mercedes επιβεβαίωσε ότι το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο είναι και επίσημα η 300 SLR Uhlenhaut Coupe, ένα πραγματικό κόσμημα σε τέσσερις τροχούς που κατασκευάστηκε σε δύο μόλις αντίτυπα. Και η τιμή, έναντι της οποίας άλλαξε χέρια η μία εξ αυτών, είναι πραγματικά εκπληκτική: 135 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως αναφέρει σήμερα ο Γερμανός κατασκευαστής, η σχετική δημοπρασία πραγματοποιήθηκε στο μουσείο της Mercedes στις 5 Μαΐου, σε συνεργασία με τον εξειδικευμένο σε τέτοιες… συναλλαγές οίκο RM Sotheby’s, ο οποίος συνέβαλε στην επίτευξη μια αγοραπωλησίας σχεδόν διπλάσιας σε αξία σε σχέση με τα 70 εκατομμύρια δολάρια που «έπιασε» η πώλησης μια σπάνιας Ferrari 250 GTO το 2018.
Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, επρόκειτο για μια άκρως μυστική και ιδιωτική εκδήλωση καθώς σε αυτό τη «παρών» έδωσαν «πελάτες και διεθνείς συλλέκτες αυτοκινήτων και έργων τέχνης, που μοιράζονται τις εταιρικές αξίες της Mercedes-Benz». Η ταυτότητα του πλειοδότη παραμένει ανώνυμη, αλλά ως μέρος της συμφωνίας, ο νέος ιδιοκτήτης της 300 SLR Uhlenhaut Coupe θα διαθέσει το νέο του αυτοκίνητο προκειμένου να εκτεθεί σε διάφορες ειδικές εκδηλώσεις ανά τον κόσμο.
Με επιπλέον 135 εκατομμύρια ευρώ στην τσέπη της, η Mercedes ανακοίνωσε ότι θα αξιοποιήσει τα έσοδα αυτό προκειμένου να ιδρύσει το Mercedes-Benz Fund, ένα παγκόσμιο πρόγραμμα υποτροφιών που θα υποστηρίζει φοιτητές σε σχολεία και πανεπιστήμια που ασχολούνται με περιβαλλοντικές μελέτες.
«Με το Mercedes-Benz Fund θα θέλαμε να ενθαρρύνουμε μια νέα γενιά να ακολουθήσει τα καινοτόμα βήματα του Rudolf Uhlenhaut και να αναπτύξει εκπληκτικές νέες τεχνολογίες, ιδιαίτερα αυτές που υποστηρίζουν τον κρίσιμο στόχο της απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα και τη διατήρηση των πόρων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Källenius. «Ταυτόχρονα, η επίτευξη της υψηλότερης τιμής που έχει πληρωθεί ποτέ για ένα όχημα είναι εκπληκτική: μια Mercedes-Benz είναι μακράν το πολυτιμότερο αυτοκίνητο στον κόσμο».
Το ένα από τα δύο πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν το 1955 ήταν, επί της ουσίας, ένα νόμιμο για χρήση στο δρόμο αγωνιστικό αυτοκίνητο που επέζησε μετά την έξοδο της Mercedes από την αγωνιστική σκηνή. Το όνομά του προέρχεται από τον Rudolf Uhlenhaut, τον σχεδιαστή και αρχιμηχανικό της, που στη συνέχεια χρησιμοποίησε το εν λόγω αυτοκίνητο ως εταιρικό όχημα.
Το δεύτερο πρωτότυπο παραμένει στα χέρια της γερμανικής εταιρείας και εκτίθεται στο μουσείο Mercedes στη Στουτγάρδη.