Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνουν το παν ώστε να μας πείσουν με απτές αποδείξεις ότι το άγχος αυτονομίας αποτελεί παρελθόν.
Η Mercedes και το «πειραματικό» της όχημα, γνωστό με την ονομασία EQXX, καταρρίπτουν το δικό τους ρεκόρ αυτονομίας με μια φόρτιση – σε πραγματικές για μία ακόμα συνθήκες οδήγησης – πραγματοποιώντας ένα μακρύ ταξίδι από τη Γερμανία στη Μ. Βρετανία.
Μετά το… παρθενικό ρεκόρ των 1.008 χλμ. στο ταξίδι της Vision EQXX από τη Στουτγάρδη στο Cassis της Γαλλίας τον Απρίλιο, το πειραματικό όχημα της Mercedes έθεσε τον πήχη ακόμα ψηλότερα, ολοκληρώνοντας ένα road trip μήκους 1.202 χιλιομέτρων από τη Στουτγάρδη στο Silverstone στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ξεκινώντας από την έδρα της στη Γερμανία, η Vision EQXX διέσχισε τα γαλλικά σύνορα κοντά στο Στρασβούργο με κατεύθυνση τον γαλλικό βορά και το γνωστό Eurotunnel. Συνεχίζοντας το ταξίδι του στο Ηνωμένο Βασίλειο, το γερμανικό EV «μπήκε» στον M25 γύρω από το Λονδίνο έχοντας ως ενδιάμεσο σταθμό τις εγκαταστάσεις της Mercedes στο Brackley. Στη συνέχεια, η Vision EQXX κατευθύνθηκε στο Silverstone, και στη γνωστή σε όλους πίστα
Εκεί, ο Ολλανδός Nyck de Vries, ο οποίος «καθοδηγεί» το ηλεκτρικό μονοθέσιο της ομάδα Mercedes-EQ Formula E, πήρε τα πηδάλια της Vision EQXX πραγματοποιώντας 11 γύρους στην εμβληματική βρετανική πίστα χρησιμοποιώντας τα τελευταία αποθέματα της μπαταρίας του αυτοκινήτου.
Το αποτέλεσμα; Χωρίς ποτέ να ξεπεράσουν το «φράγμα» των 140 χλμ./ώρα, που είναι και η τελική ταχύτητα του οχήματος, η Vision EQXX κατάφερε στο συγκεκριμένο ταξίδι να καλύψει με μια φόρτιση 1.202 χιλιόμετρα καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 8,3 kWh/100 χλμ. – στην προηγούμενη απόπειρά της η Mercedes Vision EQXX είχε επιτύχει κατανάλωση 8,7 kWh/100 χλμ.
Όπως ανακοίνωσε η Mercedes, το νέο road trip ολοκληρώθηκε ύστερα από οδήγηση 14 ωρών και 30 λεπτών, με τον κλιματισμό να βρίσκεται στη θέση «on» για 8 ώρες και τη μέση ωριαία ταχύτητα του ταξιδίου να διαμορφώνεται στα 83 χλμ./ώρα.
«Το ταξίδι συνεχίζεται – ακόμα πιο μακριά, ακόμα πιο αποδοτικά. Για άλλη μια φορά, η Vision EQXX έχει αποδείξει ότι μπορεί να καλύψει εύκολα περισσότερα από 1.000 χλμ. με μία μόνο φόρτιση, αυτή τη φορά αντιμετωπίζοντας ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο πραγματικών συνθηκών. Καθώς η Mercedes προσπαθεί να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030 όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς, είναι σημαντικό να δείξουμε στον κόσμο τι μπορεί να επιτευχθεί σε πραγματικούς όρους μέσω ενός συνδυασμού τεχνολογίας αιχμής, ομαδικής εργασίας και αποφασιστικότητας», δήλωσε ο Markus Schäfer. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG και Chief Technology , υπεύθυνος για την εξέλιξη και τις προμήθειες.
Οι τεχνικές περγαμηνές της Vision EQXX
- H Vision EQXX έχει συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) που διαμορφώνεται στο καθ’ όλα εντυπωσιακό 0,18.
- H μπαταρία του αυτοκινήτου δεν υπερβαίνει σε χωρητικότητα τις 100 KWh. Η τελευταία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινεζική CATL προσφέροντας ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/I. Το σημαντικότερο ατού του εν λόγβ συσσωρευτή ενέργειας είναι το περιορισμένο μέγεθός του – 50% μικρότερο από την μπαταρία των 107,8 kWh της EQS – αλλά και το γεγονός ότι είναι ελαφρύτερος κατά 30%, με αποτέλεσμα να ζυγίζει όχι περισσότερα από 496 κιλά.
- Η σημαντική αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας της μπαταρίας προέρχεται εν μέρει από τη σημαντική πρόοδο στη χημεία της ανόδου. Η υψηλότερη περιεκτικότητά της σε πυρίτιο και η προηγμένη σύνθεσή της έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να διατηρεί πολύ περισσότερη ενέργεια.
- Ένα άλλο χαρακτηριστικό της μπαταρίας είναι τα συστήματα cooling on demand και active cell balancing, αλλά και ο ξεχωριστός χώρος που έχει δημιουργηθεί για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, που ονομάζεται OneBox, ο οποίος ενσωματώνει νέες συσκευές ασφαλείας με ενεργειακά πιο αποδοτικές λειτουργίες που καταναλώνουν σημαντικά λιγότερη ενέργεια από το αντίστοιχο εξάρτημα των υπολοίπων EV.
- Άξιο αναφοράς επίσης είναι και το «βολτάζ» της μπαταρίας, το οποίο ανέρχεται στα 900 V. Σύμφωνα με την Mercedes, το 95% της ενέργειάς της φτάνει στους κινητήριους πίσω τροχούς της Vision EQXX, ενώ… αξιοθαύμαστο είναι και το σύστημα θερμικής διαχείρισης που εξοικονομεί σημαντική ενέργεια χρησιμοποιώντας τη θερμότητα από το σύστημα μετάδοσης της κίνησης για τη θέρμανση της καμπίνας – την ίδια στιγμή μια «πλάκα» κάτω από το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται τη ροή του αέρα κατά μήκος του κάτω τμήματος αμαξώματος για βελτιωμένη ψύξη.
- Σε ότι αφορά την κινητήρια μονάδα, η Mercedes επέλεξε έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 150 kW (204 ίπποι), ο οποίος βρίσκεται μέσα σε ένα υποπλαίσιο από carbon, συνδυαζόμενος με κιβώτιο μονής σχέσης. Η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι τα ηλεκτρονικά ισχύος της μονάδας προέρχονται από την Mercedes-AMG One, διαθέτοντας ωστόσο αρκετές τροποποιήσεις.
- Το βάρος του αυτοκινήτου δεν υπερβαίνει σε βάρος τα 1.800 κιλά