Η Koenigsegg παρουσίασε την έκδοση Absolut της καταιγιστικής Jesko δηλώνοντας ευθαρσώς πως πρόκειται για το ταχύτερο μοντέλο που έχει ποτέ κατασκευάσει.
Η Σουηδική εταιρεία δεν σταματά ποτέ να μας εκπλήσσει έχοντας τον τρόπο να δημιουργεί μοναδικές, τετράτροχες κατασκευές. Εκτός λοιπόν από την υβριδική Gemera των 1.700 ίππων, η πάντοτε ανήσυχη εταιρεία του Christian von Koenigsegg παρουσίασε πριν λίγα 24ώρα στην πόλη της Γενεύης μία νέα έκδοση της «μαγικής» Jesko, την οποία είδαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2019, η οποία φέρει την ονομασία Absolut.
«Η Jesko Absolut με τον σοκαριστικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,278 Cd, ο οποίος συνδυάζεται με βελτιστοποιημένα στις υψηλές ταχύτητες αεροδυναμικά στοιχεία, φιλικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα και μεγάλο χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, την καθιστούν έναν πύραυλο εδάφους αποφασισμένο να πετύχει ασύλληπτες ταχύτητες», δηλώνει με έμφαση ο ιδρυτής της Σουηδικής εταιρείας, συμπληρώνοντας: «Πόσο γρήγορη είναι; Ο χρόνος θα το δείξει. Με δεδομένα τα μαθηματικά κα τις προσομοιώσεις, θα είναι απίστευτα γρήγορη».
Η συγκεκριμένη έκδοση της ήδη εντυπωσιακής Jesko έχει εξελιχθεί ύστερα από 3.000 ώρες σκληρής δουλειάς στον τομέα της μηχανικής ρευστών αλλά και 5.000 ώρες στο σχεδιασμό και την μηχανολογική εξέλιξη, διαθέτοντας ουκ ολίγες αναβαθμίσεις. Στο πίσω μέρος του αμαξώματος (σ.σ.: η μετωπική επιφάνειά του αυτοκινήτου είναι μόλις 1,88 τα,μ.) χαρακτηριστική είναι η απουσία της αεροτομής, η οποία έχει αντικατασταθεί από δύο πτερύγια, τα οποία αντλούν την έμπνευσή τους από τα μαχητικά αεροσκάφη F-15 «καθαρίζοντας» τη ροή του αέρα στο πίσω μέρος και μειώνοντας την κάθετα παραγόμενη δύναμη από τη μέγιστη τιμή των 1.400 κιλών στα 150 μόλις κιλά.
Από εκεί και πέρα, το ύψος του αυτοκινήτου είναι χαμηλότερο, οι αεραγωγοί στο εμπρός καπό «κλειστοί», το εσωτερικό των τροχών καλυμμένο, ενώ μεγαλύτερο είναι το πίσω κάλυμμα. Η Koenigsegg αναφέρει πως η εμπρός ανάρτηση είναι πιο συμπαγής σε διαστάσεις (και συνολικά πιο μαλακή σε ρυθμίσει σε σχέση με την απλή και πιο σκληροπυρηνική Jesko), γεγονός που σε συνδυασμό με τους «κλειστούς» αεραγωγούς στο καπό και την απουσία εμπρόσθιου splitter εξασφαλίζουν στον ιδιοκτήτη της Jesko Absolut την ευκαιρία να αποθηκεύσει την οροφή του οχήματος στο εμπρός μέρος.
Από πλευράς διαστάσεων, η Jesko Absolut είναι κατά 85 χλστ. πιο μακριά έχοντας πλέον στο εμπρός μέρος έναν αποθηκευτικό χώρο με χωρητικότητα 100 λίτρων (+50 λίτρα σε σχέση με την Jesko). Σε σχέση με την τελευταία είναι κατά 30 κιλά ελαφρύτερη, αγγίζοντας «στεγνή» τα μόλις 1.290 κιλά. Από εκεί και πέρα, η Jesko Absolut «πατά» σε ελαστικά Pilot Sport Cup 2 R της Michelin διαστάσεων 265/35 R20 και 325/30 R21, ενώ την πέδηση αναλαμβάνουν κεραμικοί δίσκοι 410 και 395 χλστ. σε συνεργασία με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες της ίδιας της Koenigsegg.
Η καρδία της Jesko Absolut είναι ένας 5λιτρος V8 κινητήρας με δύο τούρμπο, ο οποίος έχει την ικανότητα να περιστρέφεται έως και τις 8.500 σ.α.λ. Η σχέση συμπίεσης του κινητήρα είναι 9,0:1 και η διάμετρος και η διαδρομή των εμβόλων 92×95,25 χλστ. Η μέγιστη ισχύς του με την χρήση βενζίνης είναι 1.280 ίπποι, ενώ με τη χρήση μεθανόλης Ε85 η απόδοσή του φτάνει στους 1.600 ίππους, στις 7.800 σ.α.λ. και στις δύο περιπτώσεις. Σύμφωνα με την Koenigsegg, η μέγιστη ροπή φτάνει στα 1.500 Nm στις 5.100 σ.α.λ., με τα 1.000 από αυτά να κάνουν την εμφάνισή τους σταθερά από τις 2.700 έως και τις 6.170 σ.α.λ. Αξίζει να σημειωθεί πως η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1,7 bar με βενζίνη και 2,2 bar με μεθανόλη E85.
Δεν είναι όμως μόνο ο κινητήρας των 189 κιλών ο οποίος κλέβει την παράσταση στην Jesko Absolut, αλλά και το πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνεργάζεται – ίδιο ακριβώς με εκείνο της απλής Jesko. Το επαναστατικό Light Speed Gearbox, όπως είναι η επίσημη ονομασία του, κατασκευάζεται από την ίδια την Koenigsegg και διαθέτει 9 στο σύνολο σχέσεις. Ζυγίζει από τη μεριά του μόλις 90 κιλά και διαθέτει… επτά στο σύνολο δίσκους, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, εξασφαλίζοντας αλλαγές σε χρόνο 20 msec.