Με σύστημα κλιματισμού θα εφοδιαστούν ως το καλοκαίρι του 2004 τα μισά περίπου τραίνα του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου. Ως γνωστόν, η εγκατάσταση κλιματισμού είναι περισσότερο αναγκαία στην παλαιά γραμμή του ΗΣΑΠ (σημερινή γραμμή 1, Πειραιάς-Κηφισιά) από ότι στο Αττικό Μετρό, επειδή η υπαίθρια διαδρομή του αποτελεί το 85% περίπου επί της συνολικής. Ήδη έχει τοποθετηθεί πιλοτικά σύστημα κλιματισμού σε έναν πεντάδυμο συρμό κατασκευής 1984, στον οποίο εγκαταστάθηκαν σύγχρονες μονάδες, που λειτουργούν με οικολογικά ψυκτικά μέσα προσφέροντας ψύξη και θέρμανση, ανάλογα με την εποχή. Έχει υπολογιστεί ότι σε «πλήρη απασχόληση» το σύστημα κατεβάζει την θερμοκρασία κατά 10 περίπου βαθμούς Κελσίου, ενώ ως το ερχόμενο καλοκαίρι με κλιματισμό θα έχουν ενισχυθεί και θα λειτουργούν οι υπόγειοι σταθμοί της Ομόνοιας και της πλατείας Βικτωρίας.