Απειλείται η παραγωγή του φτηνότερου αυτοκινήτου στον κόσμο από τις διαδηλώσεις αγροτών έξω από το εργοστάσιο της Tata στη δυτική Ινδία.
Από την περασμένη εβδομάδα, το νεόκτιστο εργοστάσιο της Tata, το οποίο βρίσκεται στην πόλη Σινγκούρ της δυτικής Βεγγάλης, παραμένει κλειστό. Χιλιάδες αγρότες της περιοχής, καθοδηγούμενοι από την αρχηγό του κομμουνιστικού κόμματος της δυτικής Βεγγάλης, έχουν κλείσει τους γύρω δρόμους εμποδίζοντας τους εργάτες και τους τεχνικούς της Tata να πάνε στη δουλειά τους. Τα βίαια επεισόδια δεν έχουν λείψει στην περιοχή του εργοστασίου όλες αυτές τις ημέρες.
Οι εξαγριωμένοι αγρότες ζητούν να τους επιστραφούν τα 400 από τα 1000 εκτάρια γης που καταλαμβάνει το εργοστάσιο, τα οποία είχε εξαγοράσει η Tata. Οι διαδηλώσεις έχουν προκαλέσει σάλο στην περιοχή της Καλκούτας και απειλούν σοβαρά την παραγωγή του αυτοκινήτου που μόλις είχε ξεκινήσει. Την περασμένη Παρασκευή, παρενέβη ο ίδιος ο Ράταν Τάτα για να δηλώσει ότι «αν η παρουσία μας εδώ απειλείται, θα πρέπει να μετακομίσουμε».
Η δήλωση του Ινδού βιομήχανου έχει ταρακουνήσει την αρχηγό του κομμουνιστικού κόμματος καθώς αυτό σημαίνει ότι χιλιάδες άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους, εφόσον κλείσει οριστικά το εργοστάσιο, το οποίο κόστισε 250 εκατομμύρια ευρώ στην Tata. «Αν κάποιος νομίζει ότι λόγω αυτής της επένδυσης, δεν θα μετακινηθούμε, είναι λάθος», πρόσθεσε ο Tata, ενώ σύμφωνα με πηγές της εταιρίας, η παραγωγή του Nano μπορεί να μεταφερθεί προσωρινά ή και οριστικά στο εργοστάσιό της στην πόλη Πούνα.
Τα προβλήματα λειτουργίας του εργοστασίου στο Σινγκούρ έχουν κάνει πρωτοσέλιδο θέμα στην Ινδία το Nano, τις τελευταίες ημέρες. Το αυτοκίνητο που θα κοστίζει μόλις «ένα λακ» (100.000 ρουπίες, δηλαδή 1500 ευρώ), απασχολεί για καιρό τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Ινδίας και πολλοί θεωρούν αδύνατη την κατασκευή του στη συγκεκριμένη τιμή. Με αρκετή καθυστέρηση και πολλά προβλήματα με τους προμηθευτές, η παραγωγή του Nano μόλις είχε ξεκινήσει ώστε να βγει στην αγορά μέχρι τα τέλη του χρόνου. Με τις επιπλοκές στο εργοστάσιο, η έγκαιρη παρουσίαση του αυτοκινήτου και μάλιστα στην τιμή που είχε υποσχεθεί ο Tata, αμφισβητούνται τώρσ περισσότερο από ποτέ._Α.Τεμπερίδης