H Kia ξεκίνησε την μαζική παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Kia Soul EV για πωλήσεις στις διεθνείς αγορές.
H Kia ξεκίνησε την μαζική παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Soul EV, για πωλήσεις στις διεθνείς αγορές. Με μηδενικές εκπομπές αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της Kia, καθώς είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας που διατίθεται στην εκτός Κορέας αγορά. Τα πρώτα οχήματα της γραμμής παραγωγής προορίζονται για επιλεγμένες χώρες της Ευρώπης και έχουν προγραμματιστεί να βγουν στην αγορά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Το Soul EV κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Kia στο Gwangju της Κορέας, όπου η ετήσια παραγωγή έχει αρχικά προγραμματιστεί να φτάσει τις 5.000 μονάδες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το Soul EV διαθέτει μπαταρίες 192 κυψελών ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας 27 kWh, με αυτονομία (πιστοποιημένη για την Ευρώπη) που φτάνει τα 212 χιλιόμετρα. H υψηλή αυτονομία του Soul EV οφείλεται στις ενεργειακής πυκνότητας κυψέλες 200 Wh/kg και μια σειρά από τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η νέα αντλία θερμότητας, το έξυπνο σύστημα ελέγχου εισαγωγής αέρα και το νέο ξεχωριστό σύστημα εξαερισμού, που εξασφαλίζουν τη μέγιστη αυτονομία, χωρίς να χάνεται ενέργεια για τη θέρμανση, τον αερισμό και τον κλιματισμό του οχήματος (HVAC). Το Soul EV χρησιμοποιεί επίσης το σύστημα «αναγεννητικής πέδησης» για την επαναφόρτιση των μπαταριών του από την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα.
Η ισχύς προέρχεται από ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 81,4 kW (110 ίππων), που παράγει ροπή 285 Nm (29 kgm), που μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου σταθερής μονής σχέσης μετάδοσης, εξασφαλίζοντας ότι το Soul EV διατηρεί όλα τα «fun–to–drive» χαρακτηριστικά, για τα δεδομένα των ηλεκτρικών οχημάτων, με γρήγορη επιτάχυνση 0-100 km/h στα 11,2 δλ. και τελική ταχύτητα της τάξης των 145 km/h. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από την καμπίνα των επιβατών, διασφαλίζοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους και συμβάλλοντας στην ισορροπημένη και διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά.
Η φόρτιση επιτυγχάνεται συνδέοντας το Soul EV σε οποιαδήποτε παροχή χαμηλής τάσης του οικιακού δικτύου. Ο χρόνος επαναφόρτισης είναι έως και πέντε ώρες για μια πλήρως εκφορτισμένη μπαταρία χρησιμοποιώντας αργό φορτιστή 6,6 kW. Ενώ το 80% της φόρτισης μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε μόλις 25 λεπτά με ένα φορτιστή 100 kW (εάν είναι διαθέσιμος) ή σε 33 λεπτά με τη χρήση φορτιστή 50 kW.
Στην ελληνική αγορά το Soul EV αναμένεται στα τέλη του 2014.