X
Επικαιρότητα

Καυσαέρια και κατασκευαστές

To 1998 η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δεσμεύτηκε έναντι της Ε.Ε., για λογαριασμό των μελών, της ότι θα μειώσει το μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα νέα αυτοκίνητα σε 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2008.
Αυτό σημαίνει μείωση κατά 25%, σε σχέση με τα επίπεδα του 1995. Τις ίδιες υποχρεώσεις ανέλαβαν οι Κορεάτες και Ιάπωνες κατασκευαστές, έχοντας όμως ένα επιπλέον χρόνο (2009) για να τις φέρουν εις πέρας. 
Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι οι Fiat, Citroen, Renault, Ford, Peugeot θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στη δέσμευση που έχουν αναλάβει. Αντίθετα οι Νissan, Suzuki, Mazda, Audi, Volvo, BMW & Volkswagen μείωσαν τις εκπομπές των αυτοκινήτων τους λιγότερο από το μισό από όσο χρειαζόταν για να ανταποκριθούν σε αυτά που υποσχέθηκαν.  
Για να είναι λοιπόν εφικτός ο στόχος της μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι κατασκευαστές που φαίνεται να έχουν μείνει λίγο πίσω θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές και την κατανάλωση των αυτοκινήτων τους σε καύσιμα με ρυθμούς τρεις και τέσσερις φορές ταχύτερους, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.
Δείτε στον παρακάτω πίνακα τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά κατασκευαστή το 2005, σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Fiat: 139
Citroen: 144
Renault: 149
Ford: 151
Peugeot: 151
Vauxhall: 156
Toyota: 163
KIA: 170
Skoda: 152
Seat: 150
Honda: 166
Mercedes: 185
Hyundai: 170
Volkswagen: 159
BMW: 192
Volvo: 195
Audi: 177
Mazda: 177
Suzuki: 165
Nissan: 172
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!