Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο κατάργησης των τελών κυκλοφορίας για τη νέα χρονιά, με παράλληλη όμως αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο κατάργησης των τελών κυκλοφορίας για τη νέα χρονιά, με παράλληλη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
Το σχέδιο που φαίνεται να προωθεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το νέο έτος αφορά την πλήρη κατάργηση του καθεστώτος των τελών κυκλοφορίας για κάθε αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα. Ως αντιστάθμισμα όμως και με γνώμονα την πρόθεση για φορολόγηση της χρήσης κάθε οχήματος ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τα συναρμόδια υπουργεία εισηγούνται την επιβολή νέας αύξησης του σχετικού φόρου που επιβάλλεται στα καύσιμα, σε ποσό που αντιστοιχεί σε 20 και πλέον λεπτά του ευρώ για κάθε λίτρο. Όπως είναι αναμενόμενο, η εφαρμογή αυτού του μέτρου αναμένεται να εκτοξεύσει την τιμή των καυσίμων στα ύψη και συγκεκριμένα εκείνη της αμόλυβδης βενζίνης, πολύ κοντά πλέον στα 2 ευρώ/λίτρο.
Το εναλλακτικό σενάριο που εξετάζεται από στελέχη της κυβέρνησης είναι η διατήρηση του υπάρχοντος καθεστώτος, με την επιβολή όμως «συμβολικών» ποσών ανάλογα με τον κυβισμό κάθε οχήματος, αλλά και ταυτόχρονη αύξηση –μικρότερη ασφαλώς- στην τιμή των καυσίμων. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δείχνει να είναι αρκετά αμφίβολο, με δεδομένο το γεγονός ότι το οικονομικό επιτελείο επιχειρεί ταυτόχρονα να εξοικονομήσει και το ποσό των 100 εκ. ευρώ που αφορά, σε ετήσια βάση, το συνολικό κόστος αποστολής και «υποστήριξης» του υπάρχοντος καθεστώτος των τελών κυκλοφορίας.
Και όλα αυτά, σε μια περίοδο που, με βάση τα επίσημα στοιχεία, η κατανάλωση καυσίμων έχει μειωθεί σε ποσοστό 40% εξαιτίας της ραγδαίας την τελευταία χρονιά αύξησης της τιμής τους. Υπενθυμίζουμε πως στην περίπτωση κατάργησης των τελών κυκλοφορίας και ταυτόχρονης αύξησης της τιμής της βενζίνης στην «κλίμακα» των 2 ευρώ/λίτρο, θα μιλάμε ουσιαστικά για διπλασιασμό της τιμής της (αύξηση 100%) σε 12 μόλις μήνες… _Χ.Α.