Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτουν οι δύο νόμιμες εταιρείες ανακύκλωσης καταλυτών, η «Environfree Hellas» και η «Μονόλιθος ΕΠΕ», τα αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στην Αττική και στην υπόλοιπη Ελλάδα και έχουν χαλασμένο καταλύτη, υπολογίζονται στα 700.000. Παρόλο που οι βλάβες που προκαλούνται στην υγεία από τους ρύπους που εκπέμπονται είναι άκρως επικίνδυνες, ούτε η Πολιτεία αλλά ούτε και οι πολίτες δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε αυτό. Η πρώτη λόγω έλλειψης ελέγχου εφαρμογής των νόμων και οι δεύτεροι λόγω αδιαφορίας και μη ενημέρωσης. Συγκεκριμένα, 9 καταλυτικά αυτοκίνητα εκπέμπουν τους ίδιους ρύπους με ένα μη καταλυτικό, με τη μόνη διαφορά ότι δεν είναι τόσο επικίνδυνοι όσο του χαλασμένου.
Παράλληλα, υπάρχουν και πληροφορίες για «εμπόρους», κυρίως από τη Βουλγαρία, που εξαγοράζουν σε υψηλές τιμές τους παλιούς καταλύτες, τους εξάγουν και τους πωλούν ως μεταχειρισμένους. Έτσι, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της «Environfree Hellas» κ. Καλπαδάκη, οι νόμιμες εταιρείες δεν μπορούν να τους ξεπεράσουν, αφού δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές τους. Το ίδιο υποστηρίζει και ο κ. Γιακουμής, διαχειριστής της εταιρείας «Μονόλιθος ΕΠΕ», που λέει ότι εκτός από τις οικονομικές παραβάσεις τίθεται και το θέμα των περιβαλλοντικών κινδύνων.
Ένας καταλύτης αυτοκινήτου πρέπει κατά μέσο όρο να αντικαθίσταται μεταξύ 80 και 100.000 χλμ. και ο έλεγχός του μπορεί να γίνει κατά το ετήσιο σέρβις ή με τα στοιχεία που καταγράφονται στην Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων. Οι ρύποι που εκπέμπονται και αποτελούν κίνδυνο για την υγεία περιέχουν βενζόλιο, αρωματικό υδρογονάνθρακα και άλλες ουσίες που μπορούν να προκαλέσουν από αλλεργίες και άσθμα μέχρι χημική καρκινογένεση.
Σύμφωνα με τη Environfree Hellas, το 2005 ελέγχθηκαν μόνο 8.558 αυτοκίνητα απ’ τα περίπου 2.000.000 καταλήγοντας, έτσι, στο συμπέρασμα ότι η Πολιτεία δεν έχει ασχοληθεί όσο θα έπρεπε με την εφαρμογή των νόμων._Τ.Κ.