Ένα από τα μόλις 40 αντίτυπα της θρυλικής BMW M1 Procar βγαίνει στο σφυρί στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Παρά τις αγωνιστικές περγαμηνές του, το εικονιζόμενο κόσμημα με αριθμό #31, ουδέποτε πάτησε τους τροχούς του στις πίστες προκειμένου να συμμετάσχει στο θρυλικό, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, «BMW M1 Procar Championship», καθώς οι Βαυαροί αποφάσισαν να το βγάλουν στην… αποστρατεία καθιστώντας το από την αρχή της κατασκευής του ως «αυτοκίνητο εφεδρείας». Και σαν να μην έφτανε αυτό, στα τέλη του 1979, η BMW αποφάσισε να το μετατρέψει σε «αυτοκίνητο δρόμου» πουλώντας μάλιστα τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς στον πρώτο –Γερμανό ασφαλώς- ιδιοκτήτη του.
Τον Μάιο του 1983 καταλήγει στα χέρια ενός «εγχώριου» ντίλερ της BMW, ο οποίος το μεταπουλά στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Εν τέλει, το 2012 και με μόλις 6.000 χλμ. στο οδόμετρο του, το αυτοκίνητο περνά στην ιδιοκτησία της Canepa, η οποία εν συνεχεία προχωρά στην πλήρη αναπαλαίωσή του.
Το αυτοκίνητο διαθέτει του γνήσιους μονομπούλονους τροχούς διαμέτρου 17 ιντσών της BBS, αλλά και πολλά από τα αγωνιστικά καλούδια των εκδόσεων Procar. Στα φρένα, λόγω ελλείψεως των γνήσιων «κομματιών», το συγκεκριμένο αντίτυπο δέχτηκε τη φροντίδα της Brembo και οι coil-over αναρτήσεις, εκείνη της Penske.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο συγκεκριμένος εξωτερικός χρωματισμός του αυτοκινήτου -Basalt Blau- ουδέποτε ήταν διαθέσιμος στις προς πώληση Μ1, παρά σε μόνο τέσσερα αντίτυπα του μοντέλου τα οποία κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία για συγκεκριμένα μέλη του… Δ.Σ. της BMW!
Ο 6κύλινδρος κινητήρας με τον κωδικό M88 παραδόθηκε στην VAC Motorsport, η οποία «προσέθεσε» ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου. Συνεργαζόμενος μ' ένα 5τάχυτο κιβώτιο της ZF –χειροκίνητο ασφαλώς- το συγκεκριμένο διαμάντι αποδίδει ισχύ 420 ίππων και ροπή 483 Nm.
Δυστυχώς, η Canepa δεν ανακοινώνει… δημοσίως την τιμή διάθεσης της μοναδικής αυτής BMW M1 Procar._Χ.Α.