Όλα δείχνουν πως η κορυφαία σπορ έκδοση του ανανεωμένου Toyota Yaris θα είναι διαθέσιμη και σε 5θυρη έκδοση.
Η υπόσχεση της ιαπωνικής εταιρείας για επιστροφή της όχι μόνο στο Π.Π. Ράλλυ, αλλά και στη δημοφιλή αρένα των μικρών χάτσμπακ με σπορ χαρακτήρα, πραγματοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο με την πρεμιέρα τον περασμένο Μάρτη στην 87η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης του Yaris GRMN, ενός αυτοκίνητου που συνδεύτηκε από μια ευχάριστη έκπληξη που αφορά στην «καρδιά» που αναλαμβάνει την κίνησή του. Όπως είναι πλέον γνωστό, κάτω από το καπό του Yaris Gazoo Racing Masters of the Nurburgring βρίσκεται ένας κινητήρας με μηχανικό υπερτροφοδότη (supercharger) και χωρητικότητα 1,8 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 210 ίππους. Οι υπεύθυνοι του εγχειρήματος, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν ανακοινώνουν στοιχεία που να αφορούν στις επιδόσεις της ιαπωνικής κατασκευής περιοριζόμενοι απλώς στο να διαβεβαιώσουν ότι στο «0-100», αλλά και στην τυποποιημένη ρεπρίζ από τα 80 έως τα 120 χλμ./ώρα, το νέο Yaris GRMN θα σημειώνει «κορυφαίους χρόνους σε σχέση με την κατηγορία του».
Από εκεί και πέρα, ο 1.800άρης της Toyota θα συνδυάζεται με «παραδοσιακές» λύσεις στη μετάδοση συνεργαζόμενος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Μόνο θετικά μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς και την επιλογή των Ιαπώνων που αφορά στην εγκατάσταση ενός «εργοστασιακού» μπλοκέ διαφορικού τύπου Τόρσεν στους εμπρός κινητήριους τροχούς. Σε ότι δε αφορά στις αναρτήσεις, οι Ιάπωνες αναφέρουν πως τόσο τα ελατήρια όσο και τα αμορτισέρ έχουν εξελιχθεί από τη γνωστή στο είδος εταιρεία Sachs, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στο πάχος της εμπρόσθιας αντιστρεπτικής δοκού.
Μέχρι σήμερα όλοι γνωρίζαμε πως το νέο «όπλο» της ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία των «καυτών» σούπερ μίνι θα διατίθεται αποκλειστικά σε 3θυρο αμάξωμα. Κι όμως. Oι άνθρωποι της Toyota φαίνεται να το… ξανασκέφτηκαν, μιας και ο ανταγωνισμός ήδη προσφέρει τις δικές του προτάσεις και σε 5θυρη συσκευασία που –αντικειμενικά- προσθέτει περεταίρω πόντους στον τομέα της πρακτικότητας. Για του λόγου το αληθές, θυμίζουμε πως τα Ford Fiesta ST και VW Polo GTI διατίθενται και με τους δύο τύπους αμαξώματος, ενώ το Renault Clio RS αποκλειστικά με 5θυρη περιβολή.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, το 3θυρο Toyota Yaris GRMN θα πραγματοποιήσει το επίσημο εμπορικό του ντεμπούτο προς τα τέλη της χρονιάς που διανύουμε με την 5θυρη παραλλαγή του να παρουσιάζεται –λογικά- λίγους μήνες αργότερα._Χ.Α.