Σύμφωνα με τα μέτρα που αποφασίστηκαν στα πλαίσια της προσπάθειας της χώρας για έγκριση του προϋπολογισμού του 2019, η ιταλική πολιτεία προβλέπεται να παράσχει κίνητρα ύψους έως και 6.000 € στους αγοραστές νέων οχημάτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θεσπίζεται η επιβολή φόρου στην αγορά μεγαλύτερων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Τα ως άνω μέτρα, που πέρασαν σήμερα από την άνω Βουλή, διαθέτουν αρκετές αλλαγές σε σχέση με εκείνα που πρότεινε η Ρώμη νωρίτερα μέσα στο μήνα εγείροντας αντιδράσεις από στελέχη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας που προειδοποίησαν τότε πως ο προτεινόμενος νέος φόρος θα βλάψει όχι μόνο τον κλάδο, αλλά και ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, κοστίζοντας παράλληλα και σε θέσεις εργασίας.
Στη νέα τους μορφή, οι φόροι για τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα δεν θα ισχύουν πλέον για τα μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα, αλλά μόνο για τα μεγαλύτερα, συμπεριλαμβανομένων των SUV’s, τα οποία διαθέτουν υψηλότερες εκπομπές CO2.
Πιο συγκεκριμένα, ένας νέος φόρος ύψους 1.100 € θα «τοποθετηθεί» κατά την αγορά των νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που παράγουν από 161 έως και 175 gr CO2/χιλιόμετρο. Το ποσό αυτό αυξάνεται στα 1.600 € για οχήματα με εκπομπές από 176 έως και 200 gr CO2/χλμ. και σε 2.000 € για τα τετράτροχα που εκπέμπουν από 201 έως και 250 gr CO2/χλμ.
Την ίδια στιγμή θεσπίζονται κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων ύψους έως και 6.000 €, τα οποία θα διαφέρουν ανάλογα με τις εκπομπές που παράγονται. Η σχετική νομοθεσία προβλέπει πως το εν λόγω μπόνους δεν θα ισχύσει για μοντέλα που κοστίζουν περισσότερο από 50.000 €.
Τα νέα μέτρα, τα οποία πρέπει ακόμη να εγκριθούν στο κάτω Βουλή, θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Μαρτίου 2019 έως το τέλος του 2021.
Προειδοποίηση FCA
Η Fiat Chrysler Automobiles (FCA), η οποία επί του παρόντος δε διαθέτει ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα στη γκάμα της στην Ευρώπη, δήλωσε το Νοέμβριο ότι σχεδίαζε να δαπανήσει περισσότερα από 5 δις € για νέα μοντέλα και κινητήρες στην Ιταλία μεταξύ 2019 και 2021.
Το Δεκέμβριο, σε αντίδραση στα προτεινόμενα τότε νέα μέτρα, η FCA είχε δηλώσει-απειλήσει ότι θα μπορούσε να αναθεωρήσει το ιταλικό επενδυτικό της σχέδιο αν η Ρώμη έθεσε φόρους στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα._Χ.Α.
Πηγή: Automotive News