top icon
Επικαιρότητα

Ήρθαν στην Ελλάδα τα νέα BMW i3 & i3s

Το εμφανισιακά ανανεωμένο BMW i3 αλλά και η νέα σπορτίβ παραλλαγή του, το BMW i3s ήρθαν στη χώρα μας.

Ήρθε και στην Ελλάδα η ανανεωμένη μορφή του ηλεκτρικού BMW i3 που παρουσιάστηκε στην πρόσφατη έκθεση της Φρανκφούρτης μαζί με την πιο σπορ εκδοχή του, το i3s. Πέρασαν ήδη πάνω από 4 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του ΒΜW i3 και φυσικά ήρθε η ώρα για μια μικρή ανανέωση αλλά και για εμπλουτισμό της γκάμας του. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα αυτοκίνητο που συνέβαλε στην ενδυνάμωση της ιδέας της ηλεκτροκίνησης και βέβαια έδωσε ένα προβάδισμα στη γερμανική εταιρεία, που μέχρι σήμερα έχει πουλήσει 200.000 ηλεκτρικά οχήματα, ενώ σκοπεύει μέχρι το 2025 να λανσάρει 25 εξηλεκτρισμένα μοντέλα, από τα οποία τα 12 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα plug-in υβριδικά.

Αντώνης Αδάναλης, επικεφαλής BMW i στην Ελλάδα

Στη δημοσιογραφική παρουσίαση που πραγματοποίησε η αντιπροσωπεία, ο Αντώνης Αδάναλης, επικεφαλής της μάρκας “i” στη χώρα μας, παρουσίασε όσα φέρνει η ανανεωμένη εκδοχή του BMW i3. Αξίζει να θυμίσουμε ότι η BMW αποφάσισε να εμπλακεί στην ηλεκτροκίνηση το 2007. Τον επόμενο χρόνο έβαλε σε περιορισμένη παραγωγή το Mini E προκειμένου να δοκιμάσει τη νέα τεχνολογία. Το 2011 παρουσιάστηκε το πρωτότυπο του i3, που μπήκε στην παραγωγή δύο χρόνια αργότερα. Το 2016 ήταν επίσης ένα σημείο καμπής, καθώς στη γκάμα της γερμανικής φίρμας προστέθηκε η σειρά iPerformance με plug-in υβριδικές εκδόσεις των συμβατικών μοντέλων. Ταυτόχρονα το i3 εμπλουτίστηκε με μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας (94Ah), ενώ δημιουργήθηκε από τη BMW και το Charge now, το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιας φόρτισης.

Το 2017 εκπληρώθηκε ο στόχος για τη διάθεση 100.000 ηλεκτρικών μοντέλων (103.080, για την ακρίβεια, από τα οποία τα 31.482 αντιστοιχούν μόνο στο i3), που ξεπερνά σε όγκο πωλήσεων τα αυτοκίνητα της M Performance!

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Η σπορ εκδοχή του BMW i3

Όσο αφορά το νέο BMW i3, διαθέτει δύο νέους χρωματισμούς, προβολείς LED στο βασικό εξοπλισμο, νέας σχεδίασης προφυλακτήρες και αναβαθμισμένη λειτουργία στο σύστημα πολυμέσων.

Η πιο σπορτίβ εκδοχή, το i3s διαθέτει κατά 14 ίππους αυξημένη ιπποδύναμη (184PS συνολικά), με τροποποιημένη καμπύλη απόδοσης έτσι που να υπάρχει διαθέσιμη ισχύς καθώς ανεβαίνουν οι στροφές. Ενισχυμένη είναι και η ροπή που σκαρφάλωσε από τα 250 στα 270 Nm. Εξωτερικά το i3s είναι αναγνωρίσιμο από τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες και τις στάνταρ ζάντες των 20” με φαρδύτερα ελαστικά (175/55 εμπρός και 195/50 πίσω). Επεμβάσεις φυσικά έχουν γίνει και στην ανάρτηση με διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ, που παρά τους μεγαλύτερους τροχούς, σύμφωνα με τον κ.Αδάναλη, κάθε άλλο παρά δυσάρεστη συμπεριφορά δεν παρουσιάζει όσο αφορά στην απόσβεση των ανωμαλειών του οδοστρώματος.

BMW i3S

Το κέρδος εντοπίζεται τόσο στον τομέα των επιδόσεων: 0-100 χλμ./ώρά σε 6,9” (7,7” στην έκδοση RΕx) και τελική αυξημένη κατά 10 χλμ./ώρα (160 χλμ./ώρα), όσο στην πολύ καλύτερη απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Το νέο Dynamic Stability Control χάρη στον ισχυρότερο επεξεργαστή αντιδρά πολύ πιο γρήγορα, εντούτοις στη λειτουργία Sport Mode επιτρέπει εν μέρει την ανεξαρτητοποίηση της ουράς προκειμένου να δικαιολογήσει και το σπορτίφ χαρακτήρα του. Μικρές διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στις εξωτερικές διαστάσεις, όπως για παράδειγμα το κατά 16 χλστ. χαμηλότερο ύψος που προκύπτει από το χαμήλωμα της ανάρτησης.

Από την άλλη, τα επιπλέον 20 κιλά της κατασκευής, τα φαρδύτερα ελαστικά και η αυξημένη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα έχουν σαν αποτέλεσμα μια μικρή πτώση της αυτονομής (280 χλμ., έναντι 300 χλμ. του απλού i3).

Οι τιμές του νέου BMW i3 στην Ελλάδα

Πόσο κοστίζει το νέο BMW i3;

Οι τιμές του νέου BMW i3 είναι ελαφρά αυξημένες, πάντως όχι περισσότερο από το κόστος των προβολέων LED που πλέον προσφέρονται ως στάνταρ, οι εκδόσεις REx (με το Range Extender) είναι σημαντικά ακριβότερες καθώς υπόκεινται σε διαφορετική φορολόγηση, ενώ παραμένει η εγγύηση των 8 ετών / 100.000 χλμ. για την μπαταρία και η δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο Fortizo.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ BMW i3 REx 

Στη συνέχεια της παρουσίασης το λόγο πήρε ο Δημήτρης Μιχαρικόπουλος πρόεδρος της Fortisis, με περισσότερες από 140 εγκαταστάσεις σταθμών φόρτισης σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, που ανέλυσε τις προπτικές αλλά και τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Το δίκτυο Fortizo αυτή τη στιγμή αποτελεί το μοναδικό δίκτυο δημόσιας φόρτισης με 27 σημεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, βόλο, Καλαμάτα, Ηράκλειο και Μύκονο, ενώ στο σχέδιο επέκτασης προβλέπεται η εγκατάσταση 50-70 νέων φορτιστών μέσα στο 2018, που περιλαμβάνει και την τοποθέτηση ταχυφορτιστών στους αυτοκινητοδρόμους.

Χωρίς αμφιβολία η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αλλάξει το τοπίο της αυτοκίνησης στα επόμενα χρόνια, εντούτοις στη χώρα μας τα πολλαπλά οφέλη της δεν φαίνεται να γίνονται αντιληπτά από την Πολιτεία, που πολλές φορές θέτει άσκοπα εμπόδια στην εξάππλωσή της. Ίδωμεν…

Δημήτρης Μιχαρικόπουλος / Fortisis

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ