Υποστηρίζει την εφαρμογή τεχνολογίας-τηλεματικής στα αυτοκίνητα για τον περιορισμό των τροχαίων δυστυχημάτων
H Ιnteramerican υπενθυμίζει την ανάγκη της συμβολής όλων των σχετικών φορέων και ιδιαίτερα της ασφαλιστικής κοινότητας, σε μια κοινή και οργανωμένη προσπάθεια περιορισμού των τραγικών -κοινωνικών, δημογραφικών, οικονομικών κ.ά. συνεπειών του «πολέμου της ασφάλτου».
Η εταιρεία, με ηγετική δραστηριότητα στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων που ορίζεται από ένα πελατολόγιο 570 χιλιάδων ασφαλισμένων στον κλάδο, από τους οποίους οι 289 χιλιάδες προέρχονται από την Anytime, προσεγγίζει μεθοδικά την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας τόσο μέσω της ενημέρωσης όσο και ασφαλιστικά, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της για την ανάπτυξη της καινοτομίας. Η Ιnteramerican προσαρμόζει τα ασφαλιστικά προγράμματά της στην πρόληψη και αντιμετώπιση των αιτίων πρόκλησης δυστυχημάτων, τα οποία αφορούν σε παράγοντες που διαφοροποιούνται ταχύτατα κατά τα τελευταία χρόνια, ενώ αξιοποιεί με βέλτιστη χρήση τις υποδομές της στον τομέα βοήθειας. Σημειώνεται ότι, με βάση τα οικονομικά στοιχεία, κατά το 2015 η Ιnteramerican κατέβαλε 7,53 εκατ. ευρώ για θανάτους και 15,41 εκατ. για σωματικές βλάβες και αναπηρίες από τροχαία δυστυχήματα. Συνολικά, πέρυσι η εταιρεία κατέβαλε 22,94 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα. Φέτος, κατά το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου οι αντίστοιχες αποζημιώσεις προσεγγίζουν τα 2 εκατ. για θανάτους και έχουν φθάσει τα 12,82 εκατ. για σωματικές βλάβες και αναπηρίες.
«Το ενδιαφέρον μας στρέφεται, κυρίως, στον έλεγχο της οδηγικής συμπεριφοράς και την αύξηση της οδικής ασφάλειας μέσω των εφαρμογών τηλεματικής, σε πρώτη φάση με την ελκυστική διαφοροποίηση της τιμολόγησης μέσω της οικονομικότερης χρήσης του αυτοκινήτου -όπως συμβαίνει με το πρόγραμμα Buy the Mile- ενώ σε επόμενη φάση, θα ακολουθήσει η παραμετροποίηση των τρόπων με τους οποίους οδηγεί κάποιος. Είμαστε συνεχώς ανοιχτοί στις προκλήσεις της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας, όπως αυτή της τηλεκατεύθυνσης και της αυτοκίνησης οχημάτων, συμμετέχοντας σε σχετικά πιλοτικά projects. Εκτιμάται ότι η εφαρμογές της τεχνολογίας θα περιορίσουν δραστικά τα τροχαία δυστυχήματα, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές. Παράλληλα, στο δύσκολο επίπεδο της εκπαίδευσης και ενημέρωσης των πολιτών, που για να γίνει αποτελεσματική και να αποδώσει σε βάθος χρόνου με αλλαγή της οδικής κουλτούρας, προϋποθέτει θεσμική εισαγωγή της τακτικής κυκλοφοριακής αγωγής τουλάχιστον στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η εταιρεία μας έχει αναλάβει υπεύθυνη, οργανωμένη ανάπτυξη πρωτοβουλιών εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Πλέον, σε αυτό το επίπεδο εμείς εστιάζουμε στην ενημέρωση ομάδων υψηλού κινδύνου, όπως π.χ. είναι οι δικυκλιστές» τονίζει σχετικά με την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής δημοσίων σχέσεων και κοινωνικής υπευθυνότητας της Ιnteramerican.
Η εταιρεία, όπως επισημαίνει το διοικητικό της στέλεχος, παρέχει επιπλέον αξία αποτροπής της θανατηφόρου έκβασης δυστυχήματος χάρη στη μετρήσιμη αποτελεσματικότητα της εσωτερικής συνέργειας και έγκαιρης επέμβασης, σε ανάλογες περιπτώσεις, των εταιρικών υπηρεσιών Άμεσης Ιατρικής και Οδικής Βοήθειας, που περιορίζει σημαντικά τον κρίσιμο χρόνο της μεταφοράς των τραυματιών σε νοσοκομείο. Υπογραμμίζεται πως η Ιnteramerican, που ηγείται της ασφαλιστικής αγοράς στον τομέα βοήθειας κατέχοντας μερίδιο υψηλότερο του 31%, ανταποκρίθηκε κατά το 2015 με παροχή Οδικής Βοήθειας σε 302.865 περιστατικά, ενώ κατά το δεκάμηνο του 2016 τα περιστατικά που έχει υποστηρίξει έχουν φθάσει ήδη τα 290.980.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας – Διεύθυνσης Τροχαίας, οι θάνατοι πέρυσι από τροχαία δυστυχήματα ανήλθαν σε 789, παρουσιάζοντας μη αξιολογήσιμη μείωση σε σχέση με το 2014 (1,1%). Ο δείκτης των βαρέων τραυματισμών που μεταφράζονται σε μεγάλο διαχειριστικό κόστος υγείας πλήττοντας ταυτόχρονα την απασχόληση και την οικογενειακή ευημερία, παρέμεινε αμετάβλητος, ενώ τα θανατηφόρα δυστυχήματα με δικυκλιστές έφθασαν τα 287. Εκτός της παραβίασης του ορίου ταχύτητας, που παραμένει η συχνότερη αιτία δυστυχημάτων, οι συχνότερες αιτίες αποδίδονται στη μέθη, την απόσπαση της προσοχής του οδηγού -με έμφαση στην ανερχόμενη αιτία της χρήσης κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση- και στη μη χρήση κράνους και ζώνης.