Η Ιαπωνία θέλει να φέρει στο εμπόριο τη συγκεκριμένη τεχνολογία από τις αρχές ήδη της νέα δεκαετίας και για το λόγο αυτό ξεκινά μέσω μιας κυβερνητικής εκστρατείας τη στρατολόγηση μεγάλων ονομάτων, όπως εκείνα των Subaru, Uber και Boeing.
Η πάντοτε… προχωρημένη κυβέρνηση της χώρας θέλει την Ιαπωνία να διαδραματίζει έναν ηγετικό ρόλο στον αναπτυσσόμενο, όπως όλα δείχνουν, κλάδο των προσωπικών μεταφορών μέσω «ιπτάμενων οχημάτων». Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας εγκαινίασε τον περασμένο μήνα ένα αρκετά φιλόδοξο εγχείρημα που σχετίζεται με τα «ιπτάμενα αυτοκίνητα» πραγματοποιώντας μία συνάντηση που ένωσε πολλούς δημόσιους οργανισμούς της χώρας, αλλά και πολλά μέλη της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα λεγόμενα “ιπτάμενα αυτοκίνητα” που θα επιτρέψουν μεταφορές μέσω αέρος», ανέφερε το υπουργείο Εμπορίου σε δήλωσή του μετά την πρώτη συνάντηση.
Και προσέθεσε:
«Και η Ιαπωνία επιδιώκει να επιτύχει ταχύτερες και πιο άνετες υπηρεσίες μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών, προσπαθώντας παράλληλα να δημιουργήσει μία νέα βιομηχανία που να μπορεί να είναι ανταγωνιστική και κερδοφόρα στις παγκόσμιες αγορές».
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του αρμόδιου υπουργείου, Hiroyuki Ushijima, δεν πρόκειται στην πραγματικότητα για «ιπτάμενα αυτοκίνητα», αλλά για μία νέα υπηρεσία κινητικότητας, η οποία θα προσφέρει πολλά οφέλη. Όπως η μείωση, για παράδειγμα, της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη στεριά, η βελτίωση της κινητικότητας των ανθρώπων που ζουν σε απομακρυσμένες ορεινές περιοχές ή απομονωμένα νησιά, ενώ σημαντικός αναμένεται να είναι ο ρόλος τους στη διάσωση ανθρώπινων ζωών σε περιστάσεις εκτάκτου ανάγκης ή φυσικές καταστροφές.
Σε κάθε περίπτωση, στόχος των Ιαπώνων είναι να δημιουργήσουν έναν οδικό χάρτη γύρω από τα ιπτάμενα αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του έτους, με πολλές από τις ιδιωτικές εταιρείες που συμμετέχουν στο όλο εγχείρημα να θέλουν να εμπορευματοποιήσουν τις εν λόγω υπηρεσίες από τις αρχές της δεκαετίας του 2020. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται οι Uber Ιαπωνία, Airbus Japan, Boeing Japan και Subaru Corp., η οποία σημειωτέον κατασκευάζει ήδη στρατιωτικά ελικόπτερα για λογαριασμό του ιαπωνικού υπουργείου Άμυνας. Στο… μίγμα των εταιρειών βρίσκει κανείς επίσης τις Japan Airlines, All Nippon Airways, NEC Corp., καθώς και η εταιρεία Cartivator, η οποία έχει ήδη κερδίσει την υποστήριξη των Toyota, Panasonic, Fujitsu, Aisin Seiki και Denso για την κατασκευή «ιπτάμενων αυτοκινήτων».
Θυμίζουμε πως στην Ευρώπη ο αεροπορικός γίγαντας της Airbus έχει ξεκινήσει τη συνεργασία της με τις Audi και την Italdesign φέρνοντας στο φως το ιπτάμενο πρωτότυπο Pop.Up Next, ένα όραμα αυτόνομης και ηλεκτρικής αστικής αεροπορικής κινητικότητας (περισσότερα για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Παράλληλα και η βρετανική Aston Martin έχει ήδη παρουσιάσει το δικό της αντίστοιχο προϊόν: το Volante Vision Concept. Την ίδια στιγμή, στο χώρο θέλει να δραστηριοποιηθεί και η κινεζική Geely, η οποία πρόσφατα προχώρησε στην απορρόφηση της εξειδικευμένης στο είδος αμερικανικής start up εταιρείας, Terrafugia, ενώ έντονη είναι η κινητικότητα και στην Uber μέσω της UberAir._Χ.Α.