Η BMW έλυσε και επίσημα τη σιωπή της σήμερα παρουσιάζοντας τη νέα Σειρά 4 Coupe, τη σπορτίφ με άλλα λόγια εκδοχή της 4θυρης «3άρας».
Με μια διαδικτυακή, για μια ακόμα φορά, πρεμιέρα, η BMW παρουσίασε σήμερα την πολυσυζητημένη Σειρά 4 Coupe, στην οποία θα βασιστεί η ηλεκτρική i4 το 2021, αποκαλύπτοντας τόσο τις τεχνικές της περγαμηνές, όσο και το σχεδιαστικό της προσωπείο. Εδώ, σημείο αναφοράς δεν είναι άλλο από το εμπρός μέρος και τη μορφή της μάσκας, ή αλλιώς, των χαρακτηριστικών νεφρών, που πλέον έχουν κάθετη διαμόρφωση και… κάμποση επιφάνεια, καθώς εκτείνονται από την άκρη του εμπρός καπό έως και χαμηλά στον προφυλακτήρα. Σύμφωνα με τους Βαυαρούς πρόκειται για μια επιλογή που παραπέμπει σε εκείνη που είδαμε στο πρωτότυπο Concept 4 αλλά και σε κλασσικά μοντέλα της BMW, όπως οι «328» και 3.0 CSi.
Οπτικά, η πιο προκλητική έκδοση είναι η πρωτοεμφανιζόμενη M Sport Pro, η οποία κοσμείται με 19άρες ζάντες και διατίθεται παράλληλα με τη βασική και την «ενδιάμεση» M Sport. Από πλευράς μεγέθους, η νέα Σειρά 4 είναι μεγαλύτερη από την προκάτοχό της. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 128 χλστ, φτάνοντας τώρα στα 4.768 χλστ., το πλάτος κατά 27 χλστ. (1.852 χλστ.) και το μεταξόνιο κατά 41 χλστ. (2.851 χλστ.). Το ύψος του οχήματος έχει αυξηθεί μόνο κατά 6 μόλις χλστ., καθιστώντας έτσι τη νέα «4άρα» κατά 57 χλστ. χαμηλότερη από τη νέα BMW Σειρά 3 Sedan. Τα μετατρόχια του νέου κουπέ μοντέλου των Βαυαρών έχουν αυξηθεί έναντι της προηγούμενης γενιάς κατά 28 και 18 χλστ., ενώ την ίδια στιγμή είναι φαρδύτερα κατά 23 χλστ. σε σχέση με την 4θυρη αδελφή της.
Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι αρκετά γνώριμα για τους φίλους της BMW – και πρωτίστως σπορτίφ στην όψη. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι το σπορ τιμόνι, το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional ,το οποίο απαρτίζεται από μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών και μια δεύτερη 10,25 ιντσών, τα σπορ εμπρός καθίσματα, ενώ πίσω ο μονοκόμματος σχεδιασμός των τελευταίων, σε συνδυασμό με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα τους, δίνουν τον τόνο μαζί με τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Στα τελευταία μπορεί να βρει κανείς μεταξύ άλλων προηγμένα συστήματα και ηλεκτρονικά καλούδια, όπως τα Front Collision Warning, Lane Departure Warning, Speed Limit Info, Driving Assistant Professional με Steering και Lane Control Assistant, Parking Assistant Plus και BMW Drive Recorder, με το τελευταίο να παρέχει τη δυνατότητα βιντεοσκόπησης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του περιβάλλοντα χώρου του οχήματος.
Προς το παρόν, η κορυφαία έκδοση της νέας «4άρας» είναι η M440i xDrive Coupe, η οποία παίρνει κίνηση από έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3λιτρων με mild hybrid τεχνολογία των 48 V(βλ. γεννήτρια/μίζα) και μέγιστη ισχύ 374 ίππων και ροπή 500 Nm. Όπως ανακοίνωσε η BMW, η παλέτα θα συμπληρωθεί από το λανσάρισμα του μοντέλου (βλ. Οκτώβριος 2020) από δύο εκδόσεις βενζίνης και δύο ντίζελ, όλες 4κύλινδρες. Πιο συγκεκριμένα, το «παρών» στη γκάμα δίνει η 420i Coupe, η οποία είναι βενζινοκίνητη και 2λιτρη και αποδίδει 184 ίππους, καθώς και η 430i Coupe, στην οποία η μέγιστη ισχύς του ως άνω συνόλου ανέρχεται στους 258 ίππους. Στην 420d Coupe, ο 2λιτρος ντίζελ έχει απόδοση 190 ίππους, ενώ διαθέσιμη εδώ είναι και η 4κίνητη έκδοση 420d Coupe xDrive). Όπως ανακοινώθηκε, αργότερα η γκάμα θα εμπλουτιστεί με τις 6κύλινδρες και πετρελαιοκίνητες 430d xDrive Coupe και 440d xDrive. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως όλες οι παραπάνω μονάδες συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο Steptronic με 8 σχέσεις.
Σε σχέση με την 4θυρη «3άρα», η νέα Σειρά 4 Coupe έχει χαμηλότερο κατά 21 χλστ. κέντρο βάρους της, αλλά και για τη βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση – χαρακτηριστική εδώ είναι η βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 0,015. Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης τόσο το αυξημένο αρνητικό κάμπερ των εμπρός τροχών σε σχέση με την 4θυρη εκδοχή, όσο και τα μεγαλύτερα μετατρόχια, που σε συνδυασμό υπόσχονται ακόμα πιο «κοφτερή» συμπεριφορά στη σπορ οδήγηση. Η BMW επισημαίνει πως οι μηχανικοί της έχουν επέμβει και στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων της νέας Σειράς 4 Coupe, που διατηρεί την double-joint διάταξη στον εμπρός άξονα σε συνδυασμό με γόνατα Μακφέρον, αλλά και εκείνη των πέντε συνδέσμων στον πίσω, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τη νέα Σειρά 3. Την ίδια στιγμή, χάρη σε μικρές επεμβάσεις στην κολώνα του τιμονιού, βελτιώθηκε έτι περαιτέρω η αίσθηση του τιμονιού, ενώ τα επιπρόσθετα στοιχεία στήριξης στον πίσω άξονα της νέας Σειράς 4 Coupe έρχονται να ενισχύσουν την ακαμψία για ακόμα καλύτερη σταθερότητα στην ευθεία και πιο «μονοκόμματη» αίσθηση στη σπορ οδήγηση στις στροφές.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της ολοκαίνουργιας Σειράς 4 Coupe ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι η τεχνολογία που υιοθετείται στην ανάρτηση, και συγκεκριμένα στα κινούμενη μέρη της. Δεν πρόκειται για ένα «ενεργό» σύστημα, αλλά αντιθέτως για μία προηγμένη διάταξη με παθητικού τύπου αμορτισέρ που ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers, τα αποκαλούν οι Βαυαροί). Στην πράξη, τα αμορτισέρ αυξάνουν βαθμιαία το βαθμό απόσβεσης έως ένα συγκεκριμένο «σημείο» έκτασης και συμπίεσης της εμπρόσθιας και οπίσθιας ανάρτησης, αντίστοιχα. Στον εμπρός άξονα αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός δευτερεύοντα δακτυλίου που βρίσκεται στο έμβολο των αμορτισέρ, τα οποίο ελέγχεται από ανεξάρτητο υδραυλικό κύκλωμα. Πίσω, η λειτουργία του εμβόλου καθορίζεται από ένα «περιοριστή» κωνικού σχήματος, που βρίσκεται με τη σειρά του κάτω άκρο του κυρίως θαλάμου του αμορτισέρ. Η BMW προσφέρει επίσης μια παραλλαγή της εν λόγω με πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και απόδοση (βλ. Μ Sport) καθώς και μια τρίτη με χαμηλότερο ύψος και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, την οποία επιμελήθηκε το Μ Division.