Όπως πρώτοι σας είχαμε ενημερώσει, το νέο Renault Megane RS, που σήμερα πραγματοποιεί το επίσημο ντεμπούτο του στη Φρανκφούρτη, φιλοξενεί τον 1.800άρη κινητήρα τούρμπο της Alpine A110. Και ασφαλώς, είναι προσθιοκίνητο.
Σίγουρα, κάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί η ως άνω επιλογή της Renault Sport με δεδομένο ότι ο «παλιός» 2λιτρος κινητήρας τούρμπο των Γάλλων δεν πληρούσε τις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που πλέον αποτελούν μια σφικτή θηλιά στο λαιμό όλων των μεγάλων και μικρών κατασκευαστών ανά τον κόσμο.
Τι νέο φέρνει μαζί του το νέο Renault Megane RS; Ξεκινώντας από τον 4κύλινδρο κινητήρα των 1,8 λίτρων, αξίζει να επισημάνουμε πως στη συγκεκριμένη εκδοχή του η ισχύς ορίστηκε στους 280 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. (σ.σ.: το όριο περιστροφής είναι οι 7.000 σ.α.λ.) και η μέγιστη τιμή της ροπής στα 390 Nm, τα οποία αποδίδονται σταθερά από τις 2.400 έως και τις 5.000 σ.α.λ.. Όπως ανακοινώθηκε, τα παραπάνω ποσά περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ή δυνητικά μέσω του αναβαθμισμένου σε χαρακτηριστικά λειτουργίας «διπλόδισκου» EDC κιβωτίου των Γάλλων της Renault.
Από πλευράς διαστάσεων, η Renault ανακοινώνει πως το εμπρός και πίσω μετατρόχιο του νέου Megane RS είναι διευρυμένο κατά 60 και 45 χλστ. αντίστοιχα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της οικογένειας.
Μια από τις σημαντικότερες attraction του νέου Renault Megane RS είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control που ενσωματώνει –κάτι που είδαμε ασφαλώς και στο Megane GT. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στους πίσω τροχούς να «γυρνούν» με γωνία έως και 2,7 μοίρες, ούτως ώστε να βελτιώνεται τόσο η ευελιξία του οχήματος μέσα στην πόλη, όσο και η κατευθυντικότητά του στις στροφές σε υψηλότερους ρυθμούς κίνησης.
Όπως δηλώνουν οι ιθύνοντες της γαλλικής εταιρείες, οι πωλήσεις του μοντέλου αναμένεται να είναι μοιρασμένες ανάμεσα στις δύο αυτές εκδόσεις, με τους Ευρωπαίους να επιλέγουν περισσότερο την Cup σε συνδυασμό με το χειροκίνητο «6αρι» και τους Ασιάτες, την πιο ήπια Sport με το κιβώτιο EDC.
Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός πως οι μηχανικοί της Renault Sport ήδη εργάζονται πάνω στην εξέλιξης μιας έκδοσης που θα φέρει το όνομα Trophy, στην οποία, πέραν του διαφορετικού set-up, θα ξεχωρίζει ο δυνατότερος 1.800άρης κινητήρας –πιθανολογείται πως ο τελευταίος θα υπερβαίνει σε απόδοση τους 300 ίππους._Χ.Α.