Εμπνευσμένο από τα μονοθέσια του Γερμανού κατασκευαστή, με V6 κινητήρα 1,6 λίτρων, τέσσερις στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες, 1.000+ ίππους και… κανονικές για την περίσταση πινακίδες κυκλοφορίας, η Project One, το τετράτροχο αυτό διαμάντι της Mercedes-AMG, είναι μια μεταμφιεσμένη F1 για δύο για χρήση σε δημόσιο δρόμο.
Η Mercedes-AMG έδωσε πριν λίγο στη δημοσιότητα το πλήρες υλικό… ονείρων της εμπνευσμένης από τα μονοθέσια της F1, Project One, μιας υπερ-κατασκευής που θα κατασκευαστεί σε μόλις 275 αντίτυπα, που φυσικά έχουν ήδη πουληθεί πριν καν οι τροχοί τους πατήσουν στην άσφαλτο.
«Η Project One είναι η πρώτη Formula 1 με έγκριση για χρήση σε δημόσιο δρόμο», αναφέρει χαρακτηριστικά στην επίσημη ενημέρωσή της η Mercedes-AMG. Και όπως όλα μαρτυρούν, έτσι είναι.
Όπως ανακοινώθηκε, η Mercedes-AMG Project One κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη V6 κινητήρα που παρείχε την κίνηση στην W06, στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton, δηλαδή, του 2015, διαθέτοντας θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 43%, σε συνδυασμό με κομπρέσορα και υπερσυμπιεστή καυσαερίων. Σε σχέση με τον «ορίτζιναλ» V6, διαθέτει νέο στροφαλοφόρο, διαφορετικά πιστόνια, αλλά και ηλεκτρονικά που είναι «προσαρμοσμένα» στις ανάγκες της καθημερινής χρήσης. Ο 1.600άρης, ο οποίος, όπως χαρακτηριστικά είχε δηλώσει στο παρελθόν ο Tobias Moers, θα απαιτεί πλήρη ανακατασκευή κάθε 50.000 χλμ.(!), έχει όριο περιστροφής τις 11.000 σ.α.λ. και συνεργάζεται στενά όχι με έναν, ούτε με δύο, αλλά με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, με τον πρώτο να βρίσκεται στην τουρμπίνα του V6 διαθέτοντας ισχύ 122 ίππων, τον δεύτερο στο στροφαλοθάλαμο του τελευταίου (163 ίπποι) και τους εναπομείναντες δύο (163+163 ίπποι), οι οποίοι θα μπορούν να περιστραφούν έως και τις 50.000 σ.α.λ.(!), στον εμπρός άξονα.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το πακέτο μονάδων ισχύος που κινεί τους πίσω τροχούς (V6+δύο ηλεκτροκινητήρες) έχει συνδυαστική απόδοση άνω των 680 ίππων, ενώ το όλο «πακέτο» θα υπερβαίνει τους 1.006 ίππους! Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, η Mercedes-AMG ανακοίνωσε πως για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 200 χλμ./ώρα η Project One θα απαιτεί χρόνοο μικρότερο των 6 δλ., ενώ η τελική της θα ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.
Το βάρος των μπαταριών, οι οποίες θα εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία της τάξη των μόλις 25 χλμ., δεν θα υπερβαίνουν τα 100 κιλά. Συνολικά, οι κινητήριες μονάδες μαζί με τους συσσωρευτές ενέργειας αναμένεται να ζυγίζουν 420 κιλά, ενώ άγνωστη παραμένει η τελική ένδειξη της ζυγαριάς για το σύνολο της γερμανικής κατασκευής.
Ο θερμικός, πάντως, κινητήρας θα συνεργάζεται μ' ένα κιβώτιο μονού συμπλέκτη με 8 σχέσεις μετάδοσης, που διαθέτει χειροκίνητο -μέσω paddles- πρόγραμμα καθώς και αυτόματο.
Η ανάρτηση coil over της Project One είναι πολλαπλών σημείων τόσο εμπρός όσο και πίσω, με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να διαθέτει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα: τα On, Handling Mode και Off.
H Project One πατά σε 19άρες και 20άρες ζάντες σε συνδυασμό με ελαστικά (Michelin Pilot Sport Cup 2) διαστάσεων 285/35 και 335/30, ενώ πίσω από αυτά κρύβεται ένα σύστημα πέδησης με κεραμικούς ασφαλώς δίσκους._Χ.Α.