Τόσο ο 1.4 TDI, όσο και ο 1.6 TDI θα παραμείνουν στη ζωή για λίγα ακόμα χρόνια έως ότου αντικατασταθούν από mild-hybrid συστήματα κίνησης.
Σύμφωνα με δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών του Ομίλου VW, η μητρική εταιρεία έχει ήδη πάρει την απόφαση να τοποθετήσει σταδιακά στο… ράφι τους μικρούς ντίζελ κινητήρες της. Και αυτό για δύο κυρίως λόγους. Όπως ξεκαθάρισε ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας, Frank Welsch, οι αυστηρότερες προδιαγραφές που βρίσκονται προ των πυλών και αφορούν στην πιστοποίηση των εκπομπών ρύπων των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες, σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος εξέλιξης ενός πετρελαιοκινητήρα μικρού κυβισμού που να τις πληροί, θέλοντας και μη, έχουν αναγκάσει τους ιθύνοντες και κατ’ επέκταση την ίδια τη γερμανική εταιρεία να στρέψει την προσοχή της στα «ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης» παραγκωνίζοντας τους ασύμφορους, όπως τους χαρακτηρίζουν πλέον, πετρελαιοκινητήρες μικρής χωρητικότητας.
«Το σύστημα διαχείρισης των καυσαερίων μετά την καύση και πριν αυτά εκλυθούν στην ατμόσφαιρα μέσω του συστήματος εξαγωγής, κοστίζουν για έναν τέτοιο κινητήρα από 600 έως και 800 ευρώ. Αυτά τα συστήματα είναι το ίδιο ακριβά με τον ίδιο τον κινητήρα. Για παράδειγμα, ένας τέτοιος κινητήρας ντίζελ για το Polo κοστίζει όσο το 25% του αυτοκινήτου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Frank Welsch.
Ο Welsch πιστεύει πως το μέλλον ανοίκει στα υβριδικά συστήματα κίνησης, τα οποία είναι τα μόνα, όπως υποστηρίζει, που μπορούν να δώσουν απαντήσεις στα αυστηρότερες περιβαλλοντικές νόρμες.
«Σ' ένα μέλλον που δεν είναι και τόσο μακρινό πλέον, ο κόσμος θα στραφεί στα αυτοκίνητα που θα κινούνται από ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης. Αυτά θα συνδυάζονται με κινητήρες βενζίνης και θα είναι πιο φθηνά από εκείνα με μικρούς κινητήρες ντίζελ. Σε σχέση με αυτούς θα έχουν τις ίδιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η VW θα επενδύσει στα υβριδικά συστήματα των 48 V», διευκρίνισε ο Welsch.
Σε ότι αφορά στο χρονοδιάγραμμα… ζωής των μικρών κινητήρων ντίζελ του Ομίλου VW, o Welsch δήλωσε πως «ο 1.6 TDI θα συνεχίζει να διατίθεται για τρία με τέσσερα χρόνια ή το πολύ πέντε» πριν αποσυρθεί, κάτι που αναμενόμενα βάζει οριστικά στον πάγο την εξέλιξη του νέου 1.5 TDI που θα τον αντικαθιστούσε μέσα στο 2018. Στον… πάγκο αναμένεται σύντομα να καθίσει και ο 3κύλινδρος 1.4 TDI που κινεί σήμερα το Polo. Σε αντίθεση, ο 2.0 TDI, o δημοφιλέστερος, με άλλα λόγια, κινητήρας ντίζελ του Ομίλου σε ολόκληρη την Ευρώπη, δεν θα εγκαταλειφθεί, καθώς «έχει σπουδαίο μέλλον», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Welsch_Χ.Α.