Η γερμανική εταιρεία ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αποζημιώσει τους εν Ευρώπη πελάτες της, οι οποίοι έχουν σήμερα στην κατοχή τους κάποιο μοντέλο του Ομίλου που αποδεδειγμένα διαθέτει το διαβόητο πλέον λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων.
Οι πιέσεις για ίση μεταχείριση όλων των πελατών του Ομίλου που εθίγησαν από τις «πρακτικές» του γερμανικού Ομίλου, αποκτούν μέρα με τη μέρα τη μορφή χιονοστιβάδας. Την περασμένη μόλις εβδομάδα η επίτροπος για θέματα βιομηχανιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Elzbieta Bienkowska, απαίτησε μεταξύ άλλων από την VW μέσω σχετικού εγγράφου που απέστειλε στον CEO του γερμανικού Ομίλου, να αποζημιώσει τους ευρωπαίους πελάτες της κατά τον ίδιο τρόπο με τους αντίστοιχους στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Η γερμανική εταιρεία, ωστόσο, αντέδρασε άμεσα στην κάθε άλλο παρά λογική αυτή απαίτηση της Elzbieta Bienkowska ανακοινώνοντας πως δεν συντρέχει λόγος για κάτι τέτοιο. Χαρακτηριστικά, σε σχετική ανακοίνωσή της, η εταιρεία επισημαίνει πως «πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική περίπτωση». Αναφερόμενη μάλιστα στο τι συμβαίνει στην περίπτωση των πελατών της στις ΗΠΑ, η VW σημειώνει πως «η καταβολή αποζημιώσεων στη Β. Αμερική θα πραγματοποιηθεί καθώς δεν έχει ακόμα επέλθει συμφωνία με τις ρυθμιστικές αρχές της χώρας αναφορικά με τον τρόπο που θα διορθωθούν τα επηρεαζόμενα οχήματα και ως εκ τούτου οι ιδιοκτήτες τους θα χρειαστεί να περιμένουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Θυμίζουμε πως στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τα αυτοκίνητα που έχουν «συλληφθεί» να φέρουν το παράνομο λογισμικό δεν υπερβαίνουν τις 500.000 μονάδες. Στην Ευρώπη, ο αριθμός αυτός εκτινάσσεται στα 8,5 εκ. οχήματα, γεγονός που από μόνο του είναι αρκετό ώστε να καταστήσει το ενδεχόμενο καταβολής αποζημιώσεων για κάθε ένα από αυτά «οικονομικά ασύμφορο» για τους Γερμανούς…
Σχολιάζοντας τις παραπάνω εξελίξεις, εκπρόσωποι του γερμανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης, δήλωσαν:
«Αυτή η άνιση μεταχείριση δεν μπορεί να είναι προς το συμφέρον της VW».
Πολλοί γνώριζαν… πολλά από το 2006!
Επικαλούμενη ανώνυμες προς το παρόν πηγές, που αυτή τη στιγμή διενεργούν «εσωτερικές» έρευνες για τη διαβόητη αυτή υπόθεση για λογαριασμό της VW, η γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung αναφέρει με χθεσινό της δημοσίευμα πως ήδη από το 2006 πολλά ήταν τα διευθυντικά και όχι μόνο στελέχη που γνώριζαν για την «απάτη». Χαρακτηριστικά, η εφημερίδα σημειώνει πως τα προηγούμενα χρόνια στους κόλπους της εταιρείας επικράτησε μια «κουλτούρα συλλογικού απορρήτου» για το όλο ζήτημα. Είναι φανερό, αναφέρει η γερμανική εφημερίδα, πως επικρατούσε ένα κλίμα «απόγνωσης» στο εσωτερικό της εταιρείας ως απόρροια της αδυναμίας της να παρουσιάσει στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου γρήγορα αλλά και… φθηνά μια τεχνική λύση που θα επέτρεπε στους «υπόλογους» σήμερα κινητήρες της μάρκας να «περάσουν» με επιτυχία από τις προβλεπόμενες διαδικασίες πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Επισήμως, η VW χαρακτήρισε ως εικασίες όλα όσα αναφέρονται στο εν λόγω δημοσίευμα επισημαίνοντας παράλληλα πως οι έρευνες θα συνεχιστούν._Χ.Α.